mai 04, 2025, 18:18:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hei  (Lest 1246 ganger)
rofferen
Supermedlem

Vis profil
hei
« på: august 07, 2011, 20:31:30 pm »

hei noen som vet om det e mulig og få tak i skivebremser foran til 1963 mod vw boble.? og hvor mye koster detta
Loggført
Frode
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: august 07, 2011, 20:48:33 pm »

det er mulig........pris....spørs hvilken kvalitet du skal ha på bremsene.....får sikket fra rundt 5000-6000 og oppover  Gliser
Loggført
rofferen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: august 07, 2011, 20:59:28 pm »

hvor kan man få tak i detta frode.og følger det med tuv papirer.på detta settet.kan jeg bruke orginal felgene.har en 1600 motor i bobla og vill gjerne ha godkjent detta i vognkortet.?
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #3 på: august 07, 2011, 21:09:54 pm »

Hvis du søker på dette kit'et AC6982880 hos Unneberg vil du få opp bilde og pris,  godkjenning tror jeg det er værre med.  Blunker 
Loggført

Seaside VW Klubb
rofferen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: august 07, 2011, 21:22:26 pm »

så du tror ikke biltilsynet vill godkjenne bilen selv om jeg monterer skiver foran?
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #5 på: august 07, 2011, 21:50:54 pm »

så du tror ikke biltilsynet vill godkjenne bilen selv om jeg monterer skiver foran?
De gutta der har en lei tendens til å forlange tuv eller tilsvarende godkjenninger på allt, og meg bekjent er det vel ikke wide-5 skivebremser tilgjengelig med disse papirene.
Det er jo en smule rart ,at dersom en bruker penger på egen og andres sikkerhet, at en da ikke får applaus fra BT istedenfor masse krav til dokumentasjon.
I de gamle kjøretøyforskriftene var formuleringen :BT kan kreve dokumentasjon fra uavhengige laboratorier (type teknologisk institutt, dekra, tuv) dersom det ikke var åpenbart for tjenestemannen
at endringene ga bedre egenskaper. Dette unntaket virker det nå som er blitt regelen isteden...
 Dette bør selvfølgelig først gjøres etter at en har gjort en henvendelse, med hvilke endringer en har lyst til å gjøre. De påstår de er tilhengere av kommunikasjon i forkant, så det er verdt et forsøk først Blunker
En mulighet er kanskje å spørre om det virkelig ikke er en på stasjonen med tilstrekkelig myndighet til å ta en avgjørelse i nevnte sak. Men vær klar over at du da kan erte på deg nidkjære mennesker.
Loggført

Seaside VW Klubb
rofferen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: august 07, 2011, 22:02:31 pm »

hmmmmm beste e vel egentlig bare og putte i orginal 1200 motor i han som funker.men lurer på hvor jeg skal få tak i en motor som funker og ossen e skal få pytta den i bobla på 2 dager.hmm.nei ser ut som det står dåli til med og beholde skiltene på lille lilla.
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #7 på: august 07, 2011, 22:12:44 pm »

Er en mulighet til å søke om hjelp her på forumet da, hvor du skriver hva du trenger hjelp til og hvor du holder til.
En heeeeeeelt annen ting er at de tjenestemennene som på øyeblikket skiller en 1200 fra en hvilken som helst annen boble motor (inkl 1600) begynner å bli enten så forfemmet at de ikke setter sine ben i kontrollhallen, eller pensjonert. 
Så det kan jo også være en mulighet , forutsatt at du ikke er tildelt en mangellapp på nettopp motoren da.....
Loggført

Seaside VW Klubb
rofferen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: august 07, 2011, 23:46:45 pm »

jo det e sant.planen e og sette på en orginal forgasser.få den til og svive sånn noenlunde.jeg har papir på senkeforstilinga fra møller.jeg har også skaffa papir på rattet som jeg har stt i.mangler bare på motor.men e jo som du sier ikje lett og skille dissa motorene.selve blokka e en 1500 blokk som jeg har satt 1600 syl på..problemet.e att når jeg setter på orginalgasseren sviver han ikje lavere enn 1500 omdr.på tomgang.får han ikje lavere.men det skulle ikje ha noe og si.jeg kommer fra sørlandet.grimstad..og har vel hatt bilen ett år nå ca.så håper det ordner seg
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!