David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« på: august 24, 2011, 22:21:14 pm » |
|
hei. bobla mi vil ikke starte for alt i verden, den får bensin til pumpa, pumpa funker men ett eller annet sted er det noe galt.. hjelp meg
på forhånd takk
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: august 24, 2011, 22:31:13 pm » |
|
bensin og tenning er alt den trenger..
sjekk at plugger funker
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #2 på: august 24, 2011, 22:33:55 pm » |
|
nye plugger, det er tenning, prøvd flere typer pumper og forgassere, men den starter ikke...
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #3 på: august 24, 2011, 22:37:54 pm » |
|
Har du gnist eller?? Jeg hadde det samme problemet på min en gang. null gnist... da gikk den grønne ledningen som går fra kondensatoren til coil delvis avisolert en plass, slik at den lå borti motor( altså den gikk til jord)... når jeg fikk tapet denne lednigen så startet den på første forsøk..
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #4 på: august 24, 2011, 22:39:39 pm » |
|
sikker på at tenningsrekkefølgen er rett?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: august 24, 2011, 22:44:47 pm » |
|
180gr feil tenning? Jording? Når du sjekket etter gnist, hva jordet du mot?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #6 på: august 24, 2011, 22:45:54 pm » |
|
tennings rekkefølgen er riktig etter boka i allefall..
ledninger er kobla som dem skal.. dvs. ingen mangler på isolasjonen heller.
trur problemet ligger i pumpa, men dette er denm tredje jeg prøver og alle kan jo ikke ha lik feil..
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #7 på: august 24, 2011, 22:51:28 pm » |
|
jeg jordet mot blokka.
rekkefølge skal være riktig. den er koblet etter boka..
trur ikke det er elektronikken, har bensin fra tank til pumpe, men ikke fra pumpe til forgasser.
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #8 på: august 24, 2011, 22:54:37 pm » |
|
mekanisk pumpe? Hvis ja, kan det være den akselsaken som styrer stanga under pumpa?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: august 24, 2011, 22:56:13 pm » |
|
Slangen til forgasseren løsner du, slipper den oppi en flaske, og kjinner motoren. Ingen bensin, ødelagt pump/tett slange
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #10 på: august 24, 2011, 22:58:26 pm » |
|
er mekanisk pumpe, pumpa går, men det skjer ingenting.. og vi har prøvd å koble pumpa begge veier (for å være på den sikre siden)
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #11 på: august 24, 2011, 23:00:54 pm » |
|
tre forskjellige pumper er prøvd, som nevn tidligere. alle kan ikke være ødelagt..
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #12 på: august 24, 2011, 23:03:17 pm » |
|
har du gnist??
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #13 på: august 24, 2011, 23:05:17 pm » |
|
ja, jeg har gnist.
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #14 på: august 24, 2011, 23:08:55 pm » |
|
bytt til elektrisk pumpe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #15 på: august 24, 2011, 23:10:32 pm » |
|
mye koster elektrisk pumpe og hvordan går man frem på å montere og koble den?
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #16 på: august 24, 2011, 23:13:33 pm » |
|
tror jeg betalte 800 for pumpe og blockoff plate hos unneberg.. Blockoffplata monteres der den gamle pumpa står, og el pumpe på den igjen. Er med bruksanvisning som er grei å forstå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #17 på: august 24, 2011, 23:16:47 pm » |
|
Har du prøvd å "skjenke" litt bensin rett i forgasseren og deretter "kinne"?
Da burde det i alle fall tenne...
Lukter det bensin noe plass?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #18 på: august 24, 2011, 23:20:28 pm » |
|
ja, har prøvd det, ikke en reaksjon.. bytta gasser fler ganger og, finner ikke problemet..
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #19 på: august 24, 2011, 23:26:06 pm » |
|
Begynn på scratch da? Riv av forgasser, coil og fordeler.
Sjekk forgasser for støv, rusk etc etc (elektrisk solenoide, flottør, blås igjennom dyser) Sjekk fordeler inni Bytt coil Dobbeltsjekk 180gr feil tenning (ved å se når 1'ern er i TDC)
Monter sammen etter boken.
Sjekk jording på girkassen
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #20 på: august 24, 2011, 23:35:35 pm » |
|
Er masse motorguruer i Mysen. Ta kontakt med "Golf" her på forumet (ring ham - ikke PM eller mail) - så ordner dette seg.
Eller vær systematisk og tålmodig. Da finner du av det selv.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #21 på: august 24, 2011, 23:39:59 pm » |
|
søkte opp "golf" fikk ingen treff. har du noen annen info om vedkommende som kan hjelpe meg å få tak på'n?
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #22 på: august 24, 2011, 23:43:09 pm » |
|
søkte opp "golf" fikk ingen treff. har du noen annen info om vedkommende som kan hjelpe meg å få tak på'n?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29784.0.htmlVi snakker om Terje i linken over.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« Svar #23 på: august 26, 2011, 21:12:28 pm » |
|
Hvis bensinpumpa står på skrå i forhold til blokka så skal den ha ei litt kortere pumpestang (100mm) enn pumper av den gamlere typen (108mm). Ved forbytting den ene veien knekker pumpearmen i nede i pumpa - ved forbytting andre veien så blir det ikke nok bevegelse i armen til at det blir trykk i pumpa. Kanskje dette er feilen? Slik jeg leste tråden din så virket ikke pumpa?
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
David Kjeve
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden
|
 |
« Svar #24 på: august 26, 2011, 22:44:59 pm » |
|
etter hva jeg kan forstå er det pumpa som er problemet, men skjønner ikke hva eller hvorfor.. men jeg er åpen for forslag, skal prøve å fikse det i helga, så legger ut mål og bilde så dere kan titte på om det stemmer. har trossalt ikke så god peiling på boble, ganske fersk..
|
|
|
Loggført
|
1967 VW 1300 tyskerhjælm
|
|
|
|