marbel
Seniormedlem
   
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
 |
« på: august 26, 2011, 07:56:49 am » |
|
Er i sluttfasen på ovalprosjektet mitt og planlegger en "signingsferd" inn i vårt langstrakte land for å sjekke at redskapen holder til neste sesong....og i den anledning skal det medbringes verktøy på turen. Vet at mange der ute har en rekke duppeditter som alltid medbringes på tur som kan være hendig til en roadside repair.....hazetboksen,pianotråd,tape,isopor,kneipbrød,lego...propell? Foreløpig har jeg en flattrekker,visakort og tlfnr til Hammerworks..hva mer trenger jeg... hvordan ser inventarlisten i din verktøyboks ut?Hva har du ALLTID med på tur? Takker for alle svar 
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #1 på: august 26, 2011, 08:49:35 am » |
|
Har vært på to langturer til Tyskland de siste årene med "nyrestaurert" uprøvd bil. Jeg har hatt med RIKELIG med reservedeler, men det jeg har fått bruk for er en kabelsko + en stubb pianotråd og en sukkerbit til å skjøte gasswire med. Så min erfaring er vel at jeg har dratt på alt for mye vekt til ingen nytte. Disse bilene er driftsikre og relativt stabile. Kjenner jeg motoren i din bil rett, skal vel ikke den være det svake punktet. Hjullager og div wire er vel det som kan ryke. Alt av deler får du mest sannsynlig fra Unneberg over natta uansett hvor du evt måtte få stopp i Norge  Originalverktøyet skal holde lenge. Tannbørste, varme og regntette klær samt strøm på mobilen vil ta deg langt. Vanlig mobillader funker fint på gammal 6 volt strøm. God tur! Kjenner jeg er misunnelig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
marbel
Seniormedlem
   
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #2 på: august 26, 2011, 09:45:09 am » |
|
Hehe...pinotråd+sukkerbit har vist blitt et must har jeg forstått..takk for tips, vet jo at du hadde en problemfri Hessich-tur 
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #3 på: august 26, 2011, 11:44:06 am » |
|
Har vært på to langturer til Tyskland de siste årene med "nyrestaurert" uprøvd bil. Jeg har hatt med RIKELIG med reservedeler, men det jeg har fått bruk for er en kabelsko + en stubb pianotråd og en sukkerbit til å skjøte gasswire med. Så min erfaring er vel at jeg har dratt på alt for mye vekt til ingen nytte. Disse bilene er driftsikre og relativt stabile. Kjenner jeg motoren i din bil rett, skal vel ikke den være det svake punktet. Hjullager og div wire er vel det som kan ryke. Alt av deler får du mest sannsynlig fra Unneberg over natta uansett hvor du evt måtte få stopp i Norge  Originalverktøyet skal holde lenge. Tannbørste, varme og regntette klær samt strøm på mobilen vil ta deg langt. Vanlig mobillader funker fint på gammal 6 volt strøm. God tur! Kjenner jeg er misunnelig  Ikke glem liten sveisetang!  Jeg ble godt kjent med gølvet på zwitteren din og sveisetangen da vi skulle inn på Rødby-Putgarden ferga  Perfekt som alternativ til gasspedal for co-driver!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: august 26, 2011, 13:03:07 pm » |
|
eller bare...
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: august 26, 2011, 19:18:47 pm » |
|
fyller opp so mykje eg får plass til sortert etter kor ofta det vert brukt. gjelder dog kun turar som omfattar 350km+ solangt har eg tilgode å ha bruk for meir enn ymse småttri, men på fellesturar som scc er det greit å ha utstyret i orden når andre får problem
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Even
Medlem
  
Innlegg: 196
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #6 på: august 26, 2011, 20:58:41 pm » |
|
Trenger ikke noe mer enn telefonnummeret til Rikard, AndersenVW56 eller Anders Røsåsen.
|
|
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
mcmad
Medlem
  
Innlegg: 135
Bosted: Strømmen
RESTAURERT ER IKKE LENGER ORGINALT
|
 |
« Svar #7 på: august 26, 2011, 23:17:02 pm » |
|
SJEKK AT NAFMEDLEMSKAPET GJELDER FOR BILER OVER 30 ÅR. FØR VI DRO PÅ FERIETUR TIL STORBRITANIA I 2000 MED 57 TRANSPORTEREN FIKK JEG TILFELDIGVIS VITE AT DET GJORDE DET IKKE . SÅ IKKE NOEN GRUNN TIL Å VÆRE MEDLEM LENGER DA. ERFARTE ATT DET VIKTIGSTE VAR TOMMEVERKTØY DA ENGELSKE BILER IKKE ALTID ER TIL Å STOLE PÅ, MEN TRANSPORTEREN VAR TROFAST
|
|
|
Loggført
|
Member of mandagsklubben CAPSLOCKMONSTERET
1957 panel overhode ikke til salgs uansett pris [CC 83410) 15 stk Opel 1930-1993, 4 Dodge 1944-1976 7+ Tempo 1948-1975 Wauxhall Viva 1970, Volvo 144 1967, Volga 1964, NSU Konsul 500 1953, IFA 125 1953, PANTHER 250 VILLIERS 1959, Suzuki gs 750 1977, 8 traktorer 1952-1982 og diverse veterantilhengere og for lite plass..... Eva: 2x 1952 Opel Kapitan, 1966 Kadett, 1972 Dart, 1978 Rekord, 1981 HiAce,3x Tempo, AMBASADOR TRI STAR 200 1964, 89 Kadett Cab og 2 leyland traktor
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #8 på: august 28, 2011, 13:21:23 pm » |
|
Mobiltlf, slepetau og bankkort er en oppskrift jeg følger:)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Riisern
Supermedlem
    
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark
Rockabilly rumble
|
 |
« Svar #9 på: august 28, 2011, 15:50:06 pm » |
|
Leatherman, sikringer, og 36mm pipe med lang latmann 
|
|
|
Loggført
|
Owner of "Lorang`s Garage" - all brand autoshop - Parts n`repair Tlf: 466 81 660
|
|
|
Po
Medlem
  
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #10 på: august 28, 2011, 23:57:49 pm » |
|
Vannpumpetang, WD-40, duct-tape, store strips, motorolje, et lite fastnøkkelsett, sikringer, regnponcho og hansker 
|
|
|
Loggført
|
67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
|
|
|
|