AE_59T1
Medlem
  
Innlegg: 108
Bosted: Bærum
|
 |
« på: august 28, 2011, 16:56:17 pm » |
|
Noen som vet ca hvor mye det koster å sandblåse et helt boble karosseri?
|
|
|
Loggført
|
.........59 mod.T1......... ..2006 Golf V GTI. Low..
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #1 på: august 28, 2011, 17:40:41 pm » |
|
hei sandblåste en 1303 noen år siden og betalte 2400 pluss moms en i Mysen som gjør det tror det er Granerud Sandblåsing
Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AE_59T1
Medlem
  
Innlegg: 108
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #2 på: august 28, 2011, 17:46:09 pm » |
|
Det var jo ikke så ille! Sparer jo mange arbeidstimer da!
|
|
|
Loggført
|
.........59 mod.T1......... ..2006 Golf V GTI. Low..
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: august 28, 2011, 19:59:18 pm » |
|
Pass på at du får noen som veit hva han driver med. Lett å få deformert karosserisider pga varmgang, ved sandblåsing.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #4 på: august 28, 2011, 21:16:40 pm » |
|
Du er garantert å få ujevnheter. Kun sanblåsing på bunnplate. Kalkblåsing på overdelen.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: august 29, 2011, 16:46:47 pm » |
|
kluet er at sidepanela (og taket) ikkje må sandblåsast. allt anna går bra. betalte 3000 for sandblåsing av 1 karosseri , m alle skjermar, panser motorlokk + fleire kasser med smådeler og dilldal inkl 2k sink grunning. ingenting deformert i da heile tatt.
men ein stor fordel å levera karosseriet etc til nokon som har sandblåst BIL før og ikkje berre skipsskrog og andre ferjer og buskevekster. viktig å legga blåsepistolen ned, nesten vannrett så sanden får spyla forbi plata utan å pressa plata ned og skada ho.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #6 på: august 29, 2011, 18:56:05 pm » |
|
Enig med Tstlo, store flater betyr trøbbel. Finn en som kan det og betal for det.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
AE_59T1
Medlem
  
Innlegg: 108
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #7 på: august 29, 2011, 22:53:23 pm » |
|
Takker for tips. Dere vet vel ikke om noen i oslo omegn som er bra på dette?
|
|
|
Loggført
|
.........59 mod.T1......... ..2006 Golf V GTI. Low..
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #8 på: august 31, 2011, 09:27:08 am » |
|
Kapp også ut rusten før du blåser. Det er som kjent alltid rust bakenfor den rusthullene du ser.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: august 31, 2011, 09:36:34 am » |
|
Jeg fikk pris på blåsing av karosseri og bunnplate, med sprøyting av 2-k epoxy, ca 8500
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|