mai 05, 2025, 10:12:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2 Dobble? eller 2 Enkle?  (Lest 2008 ganger)
John Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Omastrand, Kvam



Vis profil
« på: august 29, 2011, 22:46:21 pm »

Har et lite problem...hmmm.

Lurer på å gå til innkjøp av to dobble 40mm EMPI HPMX gassere til min 1641 motor.
Men hadde det vært bedre med 2 enkle, for eg skal jo deffinitivt ha to Blunker

mvh.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 31, 2011, 23:03:58 pm »

hvilken kam, topper og komp`?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2011, 23:41:44 pm »

må jo ha to doble så får grom låt  Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

John Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Omastrand, Kvam



Vis profil
« Svar #3 på: september 01, 2011, 18:06:25 pm »

lurer på sylinderkittet med topper og stempel 1642cc, har ikke sett størrelsen på kammer i topper men håper det ligger på 40-35.5 eller 35. så lurte eg på en webb 111 cam og 1.25 løftere. Men avholder litt enda, har så mange andre ideer for meg Rekker tunge

Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 02, 2011, 14:34:28 pm »

keen på en sykt frekk 1600??

gjør så her:

1641 kit (smidd)
motvektsveiv
lettet svinghjul
40-35 ventiler i toppene
10,5-1 i komp
web111 kam
1,5" eksos
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4147
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: september 02, 2011, 17:21:25 pm »

2 dobbelte  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #6 på: september 03, 2011, 00:43:42 am »

1 dobbel Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 03, 2011, 01:50:20 am »

keen på en sykt frekk 1600??

gjør så her:

1641 kit (smidd)
motvektsveiv
lettet svinghjul
40-35 ventiler i toppene
10,5-1 i komp
web111 kam
1,5" eksos


Pluss to dobble 44 IDF  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #8 på: september 03, 2011, 12:50:13 pm »



Dette er en dobbel 44",grom lyd og genialt drag.
Er ikke alltid nødvendig med to doble Osteaktig
Loggført
John Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Omastrand, Kvam



Vis profil
« Svar #9 på: september 03, 2011, 23:59:25 pm »

takk for alle tips Glad

men kom plutselig på att gammle læreren min maste om en boblemotor en gang i tiden Glad (Da jeg gikk til ikkjøp av min boble) for ca 1,5 år siden men men ... tilbake til poenget:) ringte han, han sa det var en 1872cc spesialbygd på HOT shop, forsterka blokk, to dobble solex 40 mm, kvassere kamm, større olje"brønn" 5l og noe skillevegg greier så oljen skulle ligge mest mulig i ro i svinger og slikt for maksimal kjøling osv. den var benket til 125 hk en gang i tiden og gikk noe styggjævelig Rekker tunge hadde kunn gått 10.000 og kun brukt på langkjøring/ pendling. så den var kommet til etterstrammingen Blunker

så får se, kan hende eg står her med to bobler fremmover Glad

og 3 motorer! hehe Glad hadde hadde jo seff en som han regga bilen med og så swap Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!