Kan gjerne uttype nærmere hva som er blitt gjort med roadsteren jeg.

Gearkasse har fått nye oppheng, foran og bak, da de gamle var mildt sagt defekte.
Belger til akselhylser er byttet.
Utløserlager er også nytt.
Bushing til starter ny.
Så mens jeg var under bilen å ordnet dette, konstanterte jeg at gasswire var flisete, strømpe til wire var delt i 2, da var det bare å gå i delelageret, hente deler, montere dette.
Gasswire ville røket etter kort stund ved bruk, bedre å fikse dette nå

Tok samtidig en visuel sjekk av clutchwire, fikk vingmutter for justering av clutch til å gå lett.
Sjekket at returfjær på clutcharm var inntakt, samt om det var noe slark i utløserarm, alt bra
Tappet olje på kassen, rant ut grå olje, tappeplugg med spon, flushet kassen med olje, mer grå guffe ut av kassen.
Sjekket kassen for ytterligere lekkasjer, samt overføring, alt så bra ut.
Motor er plukket ned til longblokk, rengjort over, ved siden av og under.
Her var det ikke tegn på lekkasjer, fra topper eller støtstenger, motor var helt tørr utvendig.
Tok av vippetøyet, etterdro topper, disse hadde ikke gjeldene moment, 3,2 mkg, ble etterdratt til dette.
Moment på blokk var etter boka.
Fikk blåst vekk støv som har samlet seg gjennom årenes løp rundt sylindrer og andre plasser man vanlighvis ikke ser med kjøleblekk på.
Tok av svinghjul, her har det engang i tiden vært lekkasje, og reperasjon har blitt utført uten rengjøring, ble vasket og blåst rent.
Motor hadde bare 2 skims, hvilket tyder på at motor ikke har hatt ett hardt liv.
Ny 70-90-10 simring montert, samt o-ringen i svinghjulet (Glemte ikke den nei

), svinghjul rengjort og montert.
Rengjort sil, nye pakninger til sil og lokk.
Tok av lokk til oljepumpe, sjekket om det var noen slitasje, helt plant gitt

Lakkert div kjøleblekk, da eier av bil lider av lakkeringsvegring

Dette er oppskriften jeg følger med mine egne motorer, blåmann sin motor skal også ut iløpet av vinteren, for å få samme behandling, samler seg mye støv og annet i motoren når man kjører mange mil på veier i dette langstrakte land.
Plan for morgendagen:
Sette motor sammen, gjøre den klar for montering i bil, lufte kone, barn og bikkje med årets siste tur med bobla.
Regn eller sol, spiller ingen rolle, nå skal det kjøres noen mil