rubenthorsen
Gjest
|
 |
« på: august 31, 2011, 01:18:59 am » |
|
Orginal eller breddet skjermer og hjul.? Hvis du skulle kjøpt en, hva ville du valgt.? Tenker ta inn ett lite prosjekt for fiks og selge etterpå. Skriv gjerne mere detaljer hva du liker.
HUSK Å LESE OVERSKRIFT
|
|
« Siste redigering: august 31, 2011, 01:21:58 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: august 31, 2011, 01:33:48 am » |
|
Orginal skjermer og alu-felg. F.eks detaljerte Fuchs.
Skal du ha bredda skjermer og veldig breie hjul så er det endel andre ting som også bør byttes, syns jeg. Bremser, fjærbein osv.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #2 på: august 31, 2011, 07:27:04 am » |
|
Litt lavere, andre felger. Eller ta den helt ut å bygge german looker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #3 på: august 31, 2011, 07:41:57 am » |
|
Germ looker uten tvil. 16, 17 toms BBS eller Porsche cup felger, senk, coilovers, større skivebremser foran og bak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: august 31, 2011, 08:55:02 am » |
|
Søkte på det. hmm mye fint å fine inne på linker fra gamle innlegg. Sånn som denne.  Noen som har flere bilderbiler som er bygget (helst med norske skilt) så legg di ut. 
|
|
« Siste redigering: august 31, 2011, 09:05:46 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: august 31, 2011, 09:12:27 am » |
|
Orginal skjermer og alu-felg. F.eks detaljerte Fuchs.
Skal du ha bredda skjermer og veldig breie hjul så er det endel andre ting som også bør byttes, syns jeg. Bremser, fjærbein osv.
Her er eldste sønnen sin 1303s (med Bergen i bakgrunnen;-). Det er nok en lur vei å gå for å gjøre den mest mulig salgbar. One-piece er jo en smakssak, og er idag litt "ut" og kanskje ikke så smart mtp salg. Skikkelig german-look koster litt, og tviler på du får pengene igjen..... Så enig med Pål, original med litt "german-look-preg". Senk + hjul. Det får du nok igjen for, fordi du støter ikke bort originalfolket, men treffer samtidig en større og yngre kundegruppe. GreenBugen har nå cookie-cutters, men var finere med detaljerte Fuchs. Smakssak selvsagt;-)
 1lo.jpg (89.36 KB. 640x463 - vist 423 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: august 31, 2011, 09:22:09 am » |
|
Bare en ting å si om det bilde der. Den var utrolig pen med felgene å litt ned på nesen. 1303 er den eneste typen jeg ikke har eid oppgjennom årene. Noen som vet om di har noe dårligere kvalitet på stålet di årene rundt 73-74. Takk for tilbakemeldinger fra dere alle.  Flere som har innspill sleng det inn, også dere som er mere orginal fan.
|
|
« Siste redigering: august 31, 2011, 09:25:46 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: august 31, 2011, 09:22:44 am » |
|
Cab, med alt nytt mekanisk, i originalhøyde. Da får du igjen pengene OG du går i pluss.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: august 31, 2011, 09:28:20 am » |
|
Cab, med alt nytt mekanisk, i originalhøyde. Da får du igjen pengene OG du går i pluss.
Hvordan er det med godkjenning på sveising.? Jeg kan sveise i rust som kuttes ut, men det er noen år siden jeg gikk det sveise kurs igjennom nav. Så jeg vil ikke kalle meg proff. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: august 31, 2011, 09:32:14 am » |
|
Uansett hvilken stil du velger er det vanskelig å tjene noe særlig penger på 1303......er litt enig med JHU. Er vel (dessverre) bare caber som oppnår skikkelige priser...... Er forøvrig lett å bli revet med, koste på litt ekstra, og tape mye penger. Så bygge for salg/fortjeneste (i Norge) er kanskje ikke noe godt utgangspunkt? Da skal man være veldig heldig og finne det "rette" objektet. Hvilke erfaringer har andre? Ser gjentatte ganger 1303er som er påkostet mye i deler og arbeid, og prisen stopper på 50-60 000. Når (skikkelig) lakk/grunnarbeid fort koster minst halvparten er det ikke mye igjen til deler, innkjøp og arbeid. Selv gode original-biler går for 30-40 000 ( http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30240219) så noen gullgruve er det nok ikke.
|
|
« Siste redigering: august 31, 2011, 09:44:34 am av RZR Geir »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #10 på: august 31, 2011, 09:40:55 am » |
|
Orginal skjermer og alu-felg. F.eks detaljerte Fuchs.
Skal du ha bredda skjermer og veldig breie hjul så er det endel andre ting som også bør byttes, syns jeg. Bremser, fjærbein osv.
Her er eldste sønnen sin 1303s (med Bergen i bakgrunnen;-). Det er nok en lur vei å gå for å gjøre den mest mulig salgbar. One-piece er jo en smakssak, og er idag litt "ut" og kanskje ikke så smart mtp salg. Skikkelig german-look koster litt, og tviler på du får pengene igjen..... Så enig med Pål, original med litt "german-look-preg". Senk + hjul. Det får du nok igjen for, fordi du støter ikke bort originalfolket, men treffer samtidig en større og yngre kundegruppe. GreenBugen har nå cookie-cutters, men var finere med detaljerte Fuchs. Smakssak selvsagt;-) [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ] Denne er råfin i mine øyne, likte den best sånn som på bildet, men så den på scc medf cocies. kul da oså.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #11 på: august 31, 2011, 09:44:29 am » |
|
Og grunnen til at 1303 cab er så hot er at de ikke selges til VW entusiaster. Du får også mer penger for en 79 model 1303 cab enn en 73 1303 cab.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #12 på: august 31, 2011, 09:48:27 am » |
|
1303 er jo ikke den utgaven som får mest oppmerksomhet, dessverre! Utrolig god å kjøre og en bil som kan bli ekstremt tøff dersom en gjør ting riktig. Senket 03 med rette felger og litt motor er gode greier synes jeg. Har en 03 og en 1963, to forskjellige verdener å kjøre. Min 03 venter på oppgradering. Den er senket men går på originale felger enn så lenge, MEN bare vent!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: august 31, 2011, 09:48:44 am » |
|
noe å tenke på. Men får vurdere det, vet det følger med noen nyinnkjøpte glasfiber skjermer. di orginale var vist bare rust. men resten av bilen var nylakket. Så skal bli spennende å se kvaliteten på på lakk jobben. Selv er jeg utdannet lakkerer så jeg får prøve å ikke være jævlig kritisk til garasje lakking. Sort er den lakket i så ser den ikke for jævlig ut så kan jeg redde lakkingen med litt rubbing. men ser den dritt ut så koster det minst å mattslipe ned å gi den 2 strøk sort på nytt. mere info om bil, og hvor den har rullet før legger jeg ut når den er kjøpt å står på mitt navn. 
|
|
« Siste redigering: august 31, 2011, 09:54:02 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #14 på: august 31, 2011, 09:49:50 am » |
|
1303 er jo ikke den utgaven som får mest oppmerksomhet, dessverre! Utrolig god å kjøre og en bil som kan bli ekstremt tøff dersom en gjør ting riktig. Senket 03 med rette felger og litt motor er gode greier synes jeg. Har en 03 og en 1963, to forskjellige verdener å kjøre. Min 03 venter på oppgradering. Den er senket men går på originale felger enn så lenge, MEN bare vent!
Link til bilder her på vwnorge.??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pvwg
Seniormedlem
   
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum
|
 |
« Svar #15 på: august 31, 2011, 18:04:34 pm » |
|
Et herlig ekemplar 
 logo1.jpg (144.22 KB. 800x473 - vist 521 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
-58 1200 T1 capri L335 -67 1600 Notchback. ( custom prosjekt) -68 1300- Black (cal. prosjekt) -68 1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake -74 1303s Big - Ontario blue -74 1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt) -93 Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt) -99 Chevrolet Thaoe
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #16 på: august 31, 2011, 21:29:47 pm » |
|
Et herlig ekemplar  [ Vedlegg ] oooo ye. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
boble54
Seniormedlem
   
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
 |
« Svar #17 på: september 01, 2011, 08:26:01 am » |
|
Og grunnen til at 1303 cab er så hot er at de ikke selges til VW entusiaster. Du får også mer penger for en 79 model 1303 cab enn en 73 1303 cab.
Ikke helt enig.... Flere av oss i Veteran VVW klubben som har 1303 caber som er VW entusiaster. 75-79 modellene er nok de mest populære som JHU skriver. Dette blant annet på grunn av tannstangstyring og blinklys i støtfanger foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #18 på: september 01, 2011, 09:13:39 am » |
|
Og grunnen til at 1303 cab er så hot er at de ikke selges til VW entusiaster. Du får også mer penger for en 79 model 1303 cab enn en 73 1303 cab.
Ikke helt enig.... Flere av oss i Veteran VVW klubben som har 1303 caber som er VW entusiaster. 75-79 modellene er nok de mest populære som JHU skriver. Dette blant annet på grunn av tannstangstyring og blinklys i støtfanger foran. Jeg mente ikke at de som kjøper 1303 cab for 110.000 - 120.000 ikke er VW entusiaster, det jeg mener er at disse bilene ofte blir en inngangsbillett til å bli entusiast. Hvis man tenker seg en familie som ikke har noen "bil hobby" men ønsker seg en sommer bil og gjerne da en boble slik man hadde i ungdommen så faller lett valget på en 1303 cab. Skal man først kjøpe en boble/veteranbil som sommerbil eller bil nummer to så ønsker man så moderne bil som mulig. Antagelig pga av driftsikkerhet? I bunn og grunn samme tankesett man har når man kjøper så ny konebil som mulig. Har man vært med i gamet en stund så begynner behovet for "eldre og eldre" å melde seg. Man kan for samme penger få en skikkelig strøken sekstitalls cab. Mvh 1303 cab eier 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
boble54
Seniormedlem
   
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
 |
« Svar #19 på: september 01, 2011, 09:41:45 am » |
|
Og grunnen til at 1303 cab er så hot er at de ikke selges til VW entusiaster. Du får også mer penger for en 79 model 1303 cab enn en 73 1303 cab.
Ikke helt enig.... Flere av oss i Veteran VVW klubben som har 1303 caber som er VW entusiaster. 75-79 modellene er nok de mest populære som JHU skriver. Dette blant annet på grunn av tannstangstyring og blinklys i støtfanger foran. Jeg mente ikke at de som kjøper 1303 cab for 110.000 - 120.000 ikke er VW entusiaster, det jeg mener er at disse bilene ofte blir en inngangsbillett til å bli entusiast. Hvis man tenker seg en familie som ikke har noen "bil hobby" men ønsker seg en sommer bil og gjerne da en boble slik man hadde i ungdommen så faller lett valget på en 1303 cab. Skal man først kjøpe en boble/veteranbil som sommerbil eller bil nummer to så ønsker man så moderne bil som mulig. Antagelig pga av driftsikkerhet? I bunn og grunn samme tankesett man har når man kjøper så ny konebil som mulig. Har man vært med i gamet en stund så begynner behovet for "eldre og eldre" å melde seg. Man kan for samme penger få en skikkelig strøken sekstitalls cab. Mvh 1303 cab eier  For egen del har det faktisk vært stikk motsatt. Startet med et meget bra eksemplar av en 54 modell som jeg kom over. Fullstendig usveiset bil med mye ekstrautsyr som har vært på bilen fra-50 tallet. Denne har jeg hatt mye glede av siden bilen ble registrert i 1995. Flere Tysklandsturer, Sverige og Danmark samt store deler av sørNorge, vestNorge til Trondheim har denne fraktet meg problemfritt. Senere er bilparken utvidet med flere 70 tallsbiler blant annet 2 1303, -76cab og -74Big, 1300S -73 og T2 -76 Westfalia camper. mvh "ryddern på SCC"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #20 på: september 01, 2011, 21:06:55 pm » |
|
Henter bil i morgen. Lager egen trå på den når jeg kommer igang.  Sveis apparat og sandblåser boka er i hus. pluss masse verktøt. gleder meg. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #21 på: september 01, 2011, 22:07:01 pm » |
|
Jeg mente ikke at de som kjøper 1303 cab for 110.000 - 120.000 ikke er VW entusiaster, det jeg mener er at disse bilene ofte blir en inngangsbillett til å bli entusiast. Hvis man tenker seg en familie som ikke har noen "bil hobby" men ønsker seg en sommer bil og gjerne da en boble slik man hadde i ungdommen så faller lett valget på en 1303 cab. Skal man først kjøpe en boble/veteranbil som sommerbil eller bil nummer to så ønsker man så moderne bil som mulig. Antagelig pga av driftsikkerhet? I bunn og grunn samme tankesett man har når man kjøper så ny konebil som mulig. Mvh 1303 cab eier  Det du sier her JHU tror jeg du har helt rett i - slik var det i hvertfall for meg! Hadde boble som ungdom, var innom en omfattende "porschelook"-øvelse på 80-tallet, og fant igjen bilinteressen for noen år siden i et 1303 cab-prosjekt. Siden har det blitt Jeans og 1302. Holder meg til "late model", og bilene skal være originale her i gården, det er en slags retro-reise. Mht senking (les: herping) av 1303 cab, så ser man det veldig skjelden. Jeg tror de fleste lykkelige cab-eierne er mer enn fornøyd med hvordan bilen ser ut, og tenker at det ikke er nødvendig å "pønte på brura" - den tar seg perfekt ut som den er! Enig med Kjetil S ovenfor at en standard 1303 absolutt tåler å bli gjort noe med, hvis det er skikkelig arbeid. Litt synd at denne modellen ikke får nok kred i VW-miljøet. Kommer kanskje en gang, når blodsenking av standard-bobler går av moten og blir et *gjesp*, akkurat som det skjedde med Porshe-look(?). Ser frem til tråden din - flott at folk jobber opp bra 1303er! Det er jo teknisk sett den absolutt beste modellen som ble laget.
|
|
« Siste redigering: september 01, 2011, 22:09:59 pm av JFP »
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #22 på: september 01, 2011, 22:41:13 pm » |
|
Har kun mobilbilde liggende klart av min senkede 1303! Somler så fælt med å tømme digitalkameraet slik at jeg kan legge ut bilde på forumet her. Må bare si det! Jeg kjørte min 03 fra Sandnes til Egersund nå på tirsdag, skulle på et møte. Fint vær, tørr asfalt og rimelig bra justert motor. Bilen var en drøm å kjøre, armen ut vindu og flat pedal. Bilen går utrolig bra med sine 50 gamper. Lang oppoverbakke, 2 felts, flat pedal forbi en semi og en nyere Jeep. På vei oppover aksellererte jeg fra 80 Km/t i bunnen og hadde 120 Km/t på toppen, bilen dro fortsatt! Synes det er bra jeg! Har en T1 -63 som blir en rat looker, når den nå snart er ferdig sveist, skal den settes sammen for så å selges! Pengene går til forbedringer av 03`en !!! Ja og en liten ting til! Hentet ungene i barnehagen idag, kjører selvfølgelig 03, kom bort til porten og fikk følgende kommentar fra en av de ansatte " Skammkule bil du he". Slike kommentarer gjør hverdagen til en fest! SÅ JA, jeg liker 1303
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #23 på: september 02, 2011, 22:09:28 pm » |
|
Ja nå er bilen kommet inn i BOBLERUBENS GARASJE. Men kameraet tok nattta da det gikk i asfalt for jeg ble litt for ivrig.  Legger ut egen trå i prosjektgarasjen i morgorgen. 
|
|
« Siste redigering: september 02, 2011, 22:13:35 pm av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #24 på: september 02, 2011, 23:02:13 pm » |
|
Gullbobla er den eneste bilen jeg har angra på at jeg solgte. Den blå er selve drømmen. Så hvis noen kjøper min 70 mod så blir det 1303 igjen 
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
JonasB
Seniormedlem
   
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal
|
 |
« Svar #25 på: september 02, 2011, 23:30:18 pm » |
|
Her var det mye trivelig lesing  Begynte med 1303 cab, å nå har det blitt mye "late" VW. Noen må ju ta vare på 70-tals bilene å  Liker 1303, liker orginal, liker felger, liker 70-tal og "retro reisen"  Jonas
|
|
|
Loggført
|
1303 cab -73 1300S -73 Konebilen Buddy 1300 -69 Guttebilen Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt.. Westfalia -77 Lillebror -71 2X Audi 80 -79
|
|
|
LarsT
Nybegynner

Innlegg: 18
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #26 på: september 04, 2011, 11:40:30 am » |
|
Her er min, nesten original+ felger, solskjerm, gtiseter +litt annen snacks.... Ps: øyelokk er lagt på hyllen og blitt erstattet av gitter....
 P4230080.JPG (71.03 KB. 400x300 - vist 386 ganger.)
 P7120004.JPG (57.55 KB. 400x300 - vist 332 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tambur4
Seniormedlem
   
Innlegg: 367
Bosted: Halden
|
 |
« Svar #27 på: september 04, 2011, 13:52:16 pm » |
|
Og her er min:
|
|
|
Loggført
|
VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #29 på: september 04, 2011, 20:23:50 pm » |
|
den var tøff den da. samme skjermer som står på min. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|