april 19, 2024, 23:47:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empi EZR shifter... Hva er funksjonen til hullene i selve stanga?  (Lest 2384 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: august 31, 2011, 07:17:13 am »

Jeg har funnet en slik i "litt" morken forfattning på finn.no og ble straks litt fasinert..... Bildet var dårlig, gummibelgen manglet og den så jevnt over herjet ut... men det gjør også bilen min Blunker

 Bildet er stjålet fra Thesamba...

Siden jeg ikke har fått shifteren ennå lurer jeg på om noen kan fortelle meg hva disse hullene i selve stanga har for funksjon?
Og ikke minst, vil den passe på en 58 model T1?
« Siste redigering: august 31, 2011, 07:36:38 am av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2011, 07:38:25 am »

Det er vektreduksjon. Knasten-style..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2011, 07:45:42 am »

Kun det? Da blir sikkert orginalbilen sprek Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: august 31, 2011, 08:27:21 am »

Står ikke noe om funskjonene til hullene, men artig likevel Glad


* empi_ezr.jpg (95.1 KB. 570x780 - vist 186 ganger.)



* empi_ezr2.jpg (28.41 KB. 640x480 - vist 170 ganger.)


E-Z-R står vist for "easy reverse" Glad

Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: september 22, 2011, 17:41:30 pm »

Nå er det snart prøvemontering av vidunderet Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: september 22, 2011, 18:28:06 pm »

Nå er det snart prøvemontering av vidunderet Glad
digger den hølete spaken ass  Sjokkert cool as hell
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: september 22, 2011, 20:56:17 pm »

Dei høla var jo tøfft på 70 tallet var vel derfor det var sånn.Mener å ha sett noe lignende i mini.Var ikke lange veien til det lokale bilverkstedet der eg vaks opp på 70tallet huska det var masse stasj på bilene den gang ;)Skulle hatt noe av det i dag Osteaktig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2011, 06:53:32 am »

Blir tidlig mørkt om kveldene....
Begynte i går, men er ikke kar om å huske hvordan den orginale plata (som sørger for reverssperre) skal ligge... Skal pregene opp eller ned og skal den store mot fører eller pasasjersiden?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: september 23, 2011, 10:45:30 am »

Fant ut av dette med plata. Måtte bruke den orginale plata til bilen. Den som fulgte med hadde to "opptrekte" kanter og det var her det blei krøll.
Har jo også lest at ting ikke har hendt hvis man ikke dokumenterer med bilder, så jeg hiver ut noen (tatt med utrolig dårlig mobil kamera...) i håp om at all tvil blir borte Gliser







Konstruksjonen er litt komisk i mine øyne. Slik jeg har oppfattet så er det en orginal girspak fra 68- boble som benyttes, samt bilens orginale plate for reverslåsen. Utover dette så er EZR kittet kun en ny girkule (av plank..), fot i dårlig krom og det hullette røret (også med dårlig krom) som er opplagret slik at det blir kortere mellom girene og vist nok skal bli lettere å sette bilen i revers... noe som kan diskuteres Glad
Saken er den at man kan gjøre som tenkt men for meg er det lettere å dytte spaken ned enn å klemme spaken ned ved hjelp av to fingre. Som i praksis er det man gjør, fordi det hullette røret står i en fast posisjon og når man da legger fingrene rundt skiva under kula og liksom skal dra opp ringen, så lurer man fingrene og hånden til å presse spaken som ligger inni nedover isteden. Og man kan velge om man vil presse ned spaken som orginalt eller om man vil presse ned spaken på "luremåten" med to fingre.
Ellers har jeg ikke fått prøvd bilen ordentlig ennå men førsteinntrykket er bra. Den er presis og fin i girene og lett å skifte med. Og viktigst av alt, den har en deilig retro aura over seg Gliser
« Siste redigering: september 23, 2011, 10:49:14 am av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: september 23, 2011, 18:11:38 pm »

herlig fish  Gliser
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: september 24, 2011, 11:32:34 am »

Har du eit nærbilde óg, eller?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: september 24, 2011, 15:32:34 pm »

Har du eit nærbilde óg, eller?

?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: september 24, 2011, 16:25:49 pm »

Har du eit nærbilde óg, eller?
skaff deg større skjærm
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #13 på: september 25, 2011, 09:26:42 am »

 Rekker tunge
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: september 26, 2011, 07:25:52 am »

Shifteren er testet og fungerte utmerket. Jeg byttet på hvordan jeg skiftet til revers og storkoste meg (selv om fordeleren tar inn olje, innmaten der stifta er festet er løs slik at tenningen blir SVÆRT variabel, gåene gjenger i toppen der den ene pluggen sitter med all moro det medfører og ikke minst, gåen returfjær til automatchoken på forgasseren....)
Jeg vet hva jeg må gjøre før "lille Ærna" dukker opp igjen...

Konklusjon, EZR shifter med tvilsom finish funnet i ei anonse på finn.no:

Positivt: -Enkel instalasjon
            -Høy harryfaktor
            -400,- innkjøps pris (pluss frakt og en ny gummimansjett)

Negativt: -Bilen er gåen for sesongen, men det kan jeg ikke klandre girskifteren for. Mao. Ingen ting.
             -Kona synes jeg heller burde kostet på meg ei ny bukse i stedenfor girskifter nr. 3 denne sesongen Gliser
« Siste redigering: september 26, 2011, 07:30:55 am av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #15 på: september 26, 2011, 11:46:25 am »

For en umulig og sær kone du har, bilhobby er langt viktigere en bukser. Kast a Osteaktig Osteaktig
« Siste redigering: september 26, 2011, 11:49:28 am av Thoresen » Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: september 26, 2011, 13:26:52 pm »

For en umulig og sær kone du har, bilhobby er langt viktigere en bukser. Kast a Osteaktig Osteaktig

Ja hun må være vrien som har holdt ut i over 11 år??....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!