mai 06, 2025, 17:10:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: MÅ få istand bobbla før vintern :)  (Lest 1078 ganger)
Fagervik1000
Nybegynner
*

mod 66 - T1

Vis profil
« på: september 08, 2011, 00:25:12 am »

Jeg har en VW bobble-T1 66mod(12v) som jeg har fikset på selv. Jeg er type "lærling" i hjemmemekking og lurer på noen rutinerte entustiaster har noen råd: Den starter og går greit på tomgang, men den den mister kraft ved motstand. kan fint kjøre frem og tilbake i innkjørselen, men bakker er ikke sjangs. tar også litt tregt på gassen. Dette har jeg gjort: Byttet pinnelager i svinghjul, byttet all membran og pakninger på forgasseren, byttet tennpluggledninger og tennplugger. Er det noen som vet hva dette kan være? Forgasseren? Går på bare tre sylindere?
Tar imot råd og tips med takk!
Kristian
Loggført

Min første, men ikke min siste Blunker
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: september 08, 2011, 01:13:05 am »

Kontroller stift, tennings- og forgasserjustering, sjekk for falskluft rundt forgasser/innsug. Så er det selvsagt spørsmålet om den får den bensina den skal...

Går den bare på tre sylindre, vibrerer motoren merkbart, men boxermotoren går overraskende godt selv da.
Loggført
Fagervik1000
Nybegynner
*

mod 66 - T1

Vis profil
« Svar #2 på: september 09, 2011, 12:07:47 pm »

Siden jeg ikke er så erfaren, så lurer jeg på hvordan du gjør tenningsjustering, forgasserjusteringa jeg kan gjøre(uten å ta forgasseren ut) er vel ikke annet enn tomgangsskruen og stiften for å opne for mer luft? Hvilken stift er det du snakker om? i forgasseren? Jeg beklager hvis jeg spør dumt. Hva må jeg betale for at noen skulle hjulpet meg?
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: september 09, 2011, 12:31:45 pm »

For å få noen til å hjelpe, vil det da også hjelpe om du skriver hvor i landet du holder til. .)
Loggført
Fagervik1000
Nybegynner
*

mod 66 - T1

Vis profil
« Svar #4 på: september 09, 2011, 13:33:46 pm »

Ja det hadde vært lurt Glad. Jeg bor i Oslo, lettere sagt Kjelsås, for de som er kjent.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!