A-Grepstad
Juniormedlem

|
 |
« Svar #30 på: oktober 08, 2008, 15:28:43 pm » |
|
Dette blir bra, spennandes tråd!:) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
 |
« Svar #31 på: oktober 12, 2008, 21:46:18 pm » |
|
Har det skjedd noe med bilen i det siste da?  Savner update!  En update ! Har vært litt slapp med det i det siste ! 99% av rusten er tatt nå så det gjenstår noen justeringer av motorlokket ettersom alt av støtfangerbrakketter var flatbrød  Har fått låne et 54 lokk av Reiel så linjene blir riktig ! Satt splittlokk på den som Brezelfursten poengterte tidligere i tråden ! Har fått tak i lokk og SKJERMER endelig  Skjermene krever en del jobb men det spiller ingen rolle så lenge det er orginale ovalskjermer ! Ettersom jeg er en "orginalfreak" som vi blir kalt He he Har jeg vært på en del treff i sommer og samla deler ! Det begynner å nærme seg slutten på deleletingen men mangler noe småtteri fortsatt ! Kommer med bilder senere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #32 på: oktober 12, 2008, 21:50:01 pm » |
|
Høyres bra ut detta! Bilder trengs 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
MrOvaLove
Seniormedlem

|
 |
« Svar #33 på: oktober 12, 2008, 22:44:49 pm » |
|
Heisann! Morsomt å lese tråden din. Som du selv så treffende poengterte det: bildene er litt små. Morsomt å se detaljenen vet du...
Lykke til, og du: jeg støtter fullt ut originallooket!
ove
|
|
|
Loggført
|
56 T1 58 T1 62 T1 64 Tempo corvette 69 Tempo corvette 82 Tempo corvette 79 Crescent trehjuling
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #34 på: november 19, 2008, 09:42:51 am » |
|
her var det mye jobb det står respekt av  ,fint det er flere orginalbiler snart å se på veien,du får ta flere bilder etter helga når den er ferdig rustsveiset
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #35 på: november 19, 2008, 14:53:00 pm » |
|
ferdig med rustsveising allerede :O  Ta litt s Toore bilder då 
|
|
« Siste redigering: november 19, 2008, 20:17:55 pm av Tistlo »
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #36 på: november 19, 2008, 20:07:07 pm » |
|
Kommer i løpet av helga!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #37 på: november 23, 2008, 21:29:19 pm » |
|
Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring  Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere!
|
|
|
|
HKE
Supermedlem

Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #38 på: november 23, 2008, 21:40:56 pm » |
|
Blir nok en grom bil! Du har ingen "rustsveisebilder" da  Spennende å se selve jobben også.. 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #39 på: november 23, 2008, 21:46:24 pm » |
|
Blir nok en grom bil! Du har ingen "rustsveisebilder" da  Spennende å se selve jobben også..  Kommer snart ! Hadde bilder på CD men den fikk nest minstemann tak i her i efta når jeg i et uoppmerksomt øyeblikk la den fra meg på bordet ! Må ta nye ! 3 åringer er veldig hjelpsomme noen ganger 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem

Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #40 på: november 23, 2008, 22:19:45 pm » |
|
Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring  Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere! Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #41 på: november 23, 2008, 22:53:12 pm » |
|
Se her ja!! Snart ferdig jo!! Og endeleg har du fått deg rett baklokk 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #42 på: november 23, 2008, 23:15:38 pm » |
|
Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring  Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere! Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne Det stemmer Even, du har sett skjermene så det er bare å ta seg en tur så får du bli med å banke plåt!!! det blir i allefall IKKE tatt noen snarveier! man må jo ha orginal skjermer så da spiller det ingen rolle om det er mye jobb!
|
|
« Siste redigering: november 23, 2008, 23:17:12 pm av TAH54 »
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #43 på: november 23, 2008, 23:19:09 pm » |
|
snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #44 på: november 23, 2008, 23:21:58 pm » |
|
snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal  helt enig med deg, så gammel bil må jo bare holdes orginal! gleder meg til å se bilen din nylakkert. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: november 23, 2008, 23:24:52 pm » |
|
snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal  helt enig med deg, så gammel bil må jo bare holdes orginal! gleder meg til å se bilen din nylakkert.  hehe ja det gjør jeg også,,går på tåhev jeg nå,,blir lakkert når som helst,,har du noe mål om når den blir ferdig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #46 på: november 23, 2008, 23:44:53 pm » |
|
Ferdig til SCC håper jeg ! Det er målet ! Hvis jeg blir ferdig med grunnarbeidet i løpet av februar så blir det lakk i mars ! Da skulle det være håp !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #47 på: november 23, 2008, 23:47:14 pm » |
|
Ferdig til SCC håper jeg ! Det er målet ! Hvis jeg blir ferdig med grunnarbeidet i løpet av februar så blir det lakk i mars ! Da skulle det være håp !
Da blir det flere biler fra Elverum til SCC da  Når felga er pussa og lakka, og vinterdekk er på, kommer jeg på innspeksjon! 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem

|
 |
« Svar #48 på: november 24, 2008, 00:16:28 am » |
|
Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring  Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere! Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne Det stemmer Even, du har sett skjermene så det er bare å ta seg en tur så får du bli med å banke plåt!!! det blir i allefall IKKE tatt noen snarveier! man må jo ha orginal skjermer så da spiller det ingen rolle om det er mye jobb! Ellers takk. Trur jeg har fått nok og hege fingra i hvis jeg skal bli ferdig med mitt til planlagte tider
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #49 på: desember 07, 2008, 12:41:22 pm » |
|
fått gjort noe eller?spennanes å følge denne orginalare 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem

|
 |
« Svar #50 på: desember 10, 2008, 23:30:38 pm » |
|
Ble det ikke gjort noe på denna bilen om søndagen da  . Husker jeg ikke feil snakka du om at du skulle få tatt litt bilder og få gjort litt på den, når jeg snakka med deg på lørdagen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #51 på: desember 11, 2008, 01:00:46 am » |
|
Har bilen din startknapp(fram til tidlig 54) eller start med nøkkel?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #52 på: desember 11, 2008, 18:05:12 pm » |
|
Ble det ikke gjort noe på denna bilen om søndagen da  . Husker jeg ikke feil snakka du om at du skulle få tatt litt bilder og få gjort litt på den, når jeg snakka med deg på lørdagen  Ble kjøkken hos leieboeren i stedet ! Dagene går fort nå før jul! Og i kveld er det danseavslutning for dattera ! Jule avslutning for både J og J kommer til uka ! Så får stå på i romjula når det blir langfri !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #53 på: desember 11, 2008, 18:05:53 pm » |
|
Har bilen din startknapp(fram til tidlig 54) eller start med nøkkel?
Den har nøkkel!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #55 på: februar 25, 2009, 20:09:46 pm » |
|
|
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #57 på: april 03, 2009, 09:34:41 am » |
|
fått gjort noe eller?spennanes å følge denne orginalare  skjer det noe eller 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy vw 62
Juniormedlem

|
 |
« Svar #58 på: april 14, 2009, 17:12:43 pm » |
|
Vet at du har hatt mye jobb med 54 kompis. Så nå vet jeg hvor heldig jeg var med min.  Trodde en stund der at du ikke skulle få bil av den igjen  Men nå må du faen meg få lagt ut bilder av all sveise jobben som har blitt gjort 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TAH54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #59 på: mai 11, 2009, 19:48:01 pm » |
|
Skal oppdatere litt her de neste dagene ! Er ikke akkurat den flinkeste til det!  Men her kommer noen før og etter bilder !
|
|
« Siste redigering: mai 11, 2009, 20:18:15 pm av TAH54 »
|
Loggført
|
|
|
|
|