mai 06, 2025, 19:52:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kutte til fjærplater i forstilling, hvor mye?  (Lest 1330 ganger)
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« på: september 08, 2011, 20:38:28 pm »

Skal kappe til original lenge fjærplater til en linkpin forstilling for og tilpasse
til en innkorta 2" Puma, hvor mye tar jeg av på hver side...?

Takk Glad
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #1 på: september 08, 2011, 22:47:04 pm »

1" pr side så klart (25,4mm)
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 08, 2011, 23:46:23 pm »

1" pr side så klart (25,4mm)

Regna med det, måtte bare høre det fra noen... Glad
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: september 09, 2011, 00:03:02 am »

Jeg pleier å sentrere meg i det gammle "hullet" for så å bore et nytt der det skal være. Så setter jeg på en bærearm og kapper jevnt på utsiden av denne
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 09, 2011, 09:13:07 am »

Jeg pleier å sentrere meg i det gammle "hullet" for så å bore et nytt der det skal være. Så setter jeg på en bærearm og kapper jevnt på utsiden av denne

God ide, takk for tips :-)
Loggført

Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: september 09, 2011, 11:13:04 am »

God ide, takk for tips :-)

Det diskuteres flittig på andre forum, men jeg sverger til en liten "dert" med migsveis på enden etter kapping, og før du tar den ut av bærearmen. Da blir det UTROLIG enkelt å montere sammen forstillinga etterpå Glad
Loggført

Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #6 på: september 09, 2011, 11:17:52 am »

Jeg har borret ny styring til bærearmene. Sveiset platene sammen i endene. Tredd de inn i røret. Montert bærearmene. Så kappet fjærene jevnt med ytterkant av bærearmene. Da blir også sveisen borte.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!