Vel,vel... endelig har norges første EKTE 959 landet i norge, endog et vrak da men.. , i hvertfall en god begynnelse. MEN... Ingen 959 deler er billige, ikke er 959 deler dyre heller, de er EKSTREMT DYRE. For kjennere vet jo hva dette er for en bil, men for de som ikke innehaver hva dette faktisk er, så er det så mye spesielle deler på denne bilen at det nok vil røske bra i lommeboka for å få denne i top notch igjen..
Bare styreboksen til motoren koster 85 lapper har jeg fått høre. Toppene er vannkjølt , mens resten av motor er luftkjølt. Dekktrykk kan justeres inne i bilen,det samme kan prosentvis trekk-kraft foran bak, bare for å begynne med noe... (Mao. ikke helt vanlig i 1983..)
Selv om prisen på denne bilen var hinsides da den ble solgt så tapte porschefabrikken like mye som bilens pris på hvert eksemplar. Ble vel bygget drøyt 250 stk, så ingen fare med å tilfeldig finne en på "høggern" heller
I sverige er det 2 stk (tror jeg.. ) Jeg vet i hvertfall at Gunde Svan hadde/ har en .. Kanskje er det denne :
http://www.porscheannonser.se/porsche.php?id=1086For all del, lykke til!