mai 05, 2025, 20:00:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grov skade på bruktbil, "dekket til" og byttet eier tre ganger siden..... Hjelp  (Lest 2701 ganger)
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« på: september 28, 2011, 14:59:30 pm »

Følgende problem.
Of-topic men prøver alikevell siden det er stort sett kun lesere her på forumet som har bil og muligens kan ha opplevd noe lignende.

Kona fikk 2003 modell Beetle i sommer.
For litt siden ble den påkjørt i høyre dør og påført skader der og videre frem mot støtfangeren. Bilen er nå til oppretting.
Under demonteringen ble det oppdaget at innerskjerm bak, høyre side var skadet, samtlige fester for bensinpåfylling skjerm og støtfanger er reparert med sika og lim. Bilen er kun rettet utvendig med ny fanger og lettere provisorisk "reddet" bakskjerm. Eier før meg ble vist den kosmetiske feilen på skjermen og forsikret om at alt på undersiden var tipp-topp. Han gikk på. Samme gjorde firmaet han byttet inn bilen hos og jeg gikk også på da vi kjøpte bilen av dette firmaet. Denne gammle skaden er taksert til litt over 16.000,- Sjokkert.
Siden bilen står demontert på verksted fikk vi beskjed om å avgjøre innen 12 timer om de skulle skru sammen det bak igjen etter beste evne eller om de skulle bestille deler og utbedre skaden.
Vi gikk for "fiks alt pakken" til 16K.... Det finnes sikkert brukere her inne som har opplevd lignende og spørsmålet går da til dere... Tror dere det blir speilegg til julemiddag i år eller er det håp om å få dekket inn noe av utgiftene (i håp om å kunne finansiere ei ribbe)?
« Siste redigering: september 28, 2011, 15:15:53 pm av Bablefish. » Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick

Vis profil
« Svar #1 på: september 28, 2011, 15:10:30 pm »

Tror dere det blir speilegg til julemiddag i år eller er det håp om å få dekket inn noe av utgiftene?

Nei, med fjorårets ribbepriser friskt i minne så kan man konkludere med at julemiddagen er reddet.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dragset'n
Supermedlem

tlf 91544358

Vis profil
« Svar #2 på: september 28, 2011, 16:13:14 pm »

hehe. Ja kjøp et større parti ribbe til jul, som dere kan spise på utover våren så er 16 k inntjent på no time!  Gliser
Loggført

StarBugs Geir
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: september 28, 2011, 16:41:22 pm »

Få alt skikkelig dokumentert med bilde og krev beløpet tilbake fra firmaet du kjøpte den fra. De burde (som bilforhandler) oppdaget dette, men har uansett solgt en bil med skjulte feil. Om de vil/kan kreve noe fra tidligere eier er opp til de, og ikke relevant for saken mellom deg og de. Bruk NAF, tror de har advokathjelp til medlemmer:-)
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: september 28, 2011, 16:43:28 pm »

bare å finne tidligere eiere, å finne ut hvilket selskap som har betalt for reparasjon av skaden, er  det gjort innen 5 år, gjelder håndtverkerloven på rep av bilskade, men, om det ser provisorisk ut, betyr ikke det at det ikke er en fullgod reparasjon, det kan ikke jeg si uten å ha sett skaden selv. skjekk og med biltilsynet om bilen har vært kondemmnert av et forsikringselskap, da kan du gå på selger av bilen, sålenge du har kontrakt uten noen spesifikke "heftelser/fraskrivelser" om bilens tilstand . lykke til  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel

Vis profil
« Svar #5 på: september 28, 2011, 16:44:20 pm »

Bare å ringe forsikringa di og høre det, de har vel en løsning, dette er grunnen til at man ringer og hører om det har vært skade på bilen før man handler bil.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone

Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 28, 2011, 17:10:48 pm »

Dette har jeg hørt om før og det er, ganske vanskelig å få til noen deal. Men i teorien har du alt på din side. Med god advokathjelp bør det gå.

Enda en grunn til at jeg blir mer og mer redd bruktbil.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #7 på: september 28, 2011, 17:39:22 pm »

derfor man finner nye i butikken  Gliser
Loggført
Ruggen
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 28, 2011, 18:12:53 pm »

Dette har jeg hørt om før og det er, ganske vanskelig å få til noen deal. Men i teorien har du alt på din side. Med god advokathjelp bør det gå.

Og ENDA en grunn til å aldri selge god bobla  Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
T2man
Supermedlem

Termos er bra

Vis profil
« Svar #9 på: september 29, 2011, 07:48:52 am »

Trenger du penger til noe mere mat på en stund? Vil tro denne kamelen du må sluke her metter lenge Blunker
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #10 på: september 29, 2011, 08:06:49 am »

Trenger du penger til noe mere mat på en stund? Vil tro denne kamelen du må sluke her metter lenge Blunker

Sikkert morsomt ment, men oppfattes ikke slik av undertegnede.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem

ass UP nose DOWN, rip the tires

Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 29, 2011, 08:20:55 am »

Fattern fant plutselig ut at Møller hadde limt på plass frontlys kassene på hans VW. Skulle Bytte xenonlys pluss div i sverige, men måtte da bytte mye mer(justeringskasse etc etc)

Selv om vi ikke kunne bevise at Møller i Norge hadde f*cka opp, så tok de å byttet hele sulamitten..

Sparkel, lim og strips skal ikke brukes til festing  Gliser

Du kan vel strengt tatt velge om du vil gå på forrige eier eller verkstedet som har "reparert" skaden!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

StarBugs Geir
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: september 29, 2011, 08:29:11 am »

Fattern fant plutselig ut at Møller hadde limt på plass frontlys kassene på hans VW. Skulle Bytte xenonlys pluss div i sverige, men måtte da bytte mye mer(justeringskasse etc etc)

Selv om vi ikke kunne bevise at Møller i Norge hadde f*cka opp, så tok de å byttet hele sulamitten..

Sparkel, lim og strips skal ikke brukes til festing Gliser

Du kan vel strengt tatt velge om du vil gå på forrige eier eller verkstedet som har "reparert" skaden!

Nei, slikt har vi gaffatape til! Gliser
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem

Rolf T. Kastenwagen

Vis profil
« Svar #13 på: oktober 01, 2011, 14:16:07 pm »

Gå på firmaet du kjøpte bilen av. Du har 5 års reklamasjonsrett på brukt bil også. Dette går under skjulte feil og mangler. Send kopi til forbrukerombudet, da kan du få fortgang på saken.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #14 på: oktober 01, 2011, 18:45:35 pm »

Gå på firmaet du kjøpte bilen av. Du har 5 års reklamasjonsrett på brukt bil også. Dette går under skjulte feil og mangler. Send kopi til forbrukerombudet, da kan du få fortgang på saken.

Takk Rolf.
Skal gjøre det hvis de setter seg på bakbeina. Selger som vi kjøpte bilen av er til bake på jobb til uka og da skulle de diskutere saken sammen med daglig leder i butikken og vist nok tidligere eier av bilen. Regner nesten med at de prøver å sno seg unna, så da er det vel bare å sende kopi av takst og forklare hendelsesforløpet til forbrukerombudet ca med en eneste gang?

PS: Pølsesjappa er stengt i morgen grunnet sykdom.
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #15 på: oktober 02, 2011, 20:56:51 pm »

Ikke noe hyggelig følelse det der, håper det går seg til for dere.
Loggført

Seaside VW Klubb
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!