mai 05, 2025, 09:45:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: valsing av hjulbuer bak, late-bay  (Lest 3529 ganger)
Martin
Supermedlem

Vis profil

« på: oktober 01, 2011, 10:27:05 am »

går det og valse inn den kanten som går innover mot felgkanten. eller er den for stiv og buen for "rett" '? skulle hatt vekk litt av den kanten når de nye felgene skal på, og nei kapping er uaktuelt.  Blunker
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..

Vis profil
« Svar #1 på: oktober 01, 2011, 18:10:49 pm »

Da er det bare å bredde den da vettu  Martin  Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser . Hahahahahaha
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig

------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: oktober 01, 2011, 20:00:50 pm »

Da er det bare å bredde den da vettu  Martin  Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser . Hahahahahaha
ingen kapping Erik  Blunker
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #3 på: oktober 01, 2011, 22:35:10 pm »

Alt går vel, men er generelt skeptisk til hva som vil hende med krom belegget...
Er det foran eller bak det blir problemer? Egne erfaringer med early bay tilsier at 7,5" felger går på foran med standard bredde på forstillinga og at 9" passer til en viss grad bak..... med nøyaktig tilpassede adaptere/ spacere. Mao bør ikke dette by på problemer for deg. Korekt innpress er fasiten.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #4 på: oktober 02, 2011, 08:59:14 am »

Alt går vel, men er generelt skeptisk til hva som vil hende med krom belegget...
Er det foran eller bak det blir problemer? Egne erfaringer med early bay tilsier at 7,5" felger går på foran med standard bredde på forstillinga og at 9" passer til en viss grad bak..... med nøyaktig tilpassede adaptere/ spacere. Mao bør ikke dette by på problemer for deg. Korekt innpress er fasiten.
det er bak. og ET 10  Øyerulling
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: oktober 02, 2011, 09:04:28 am »

Få deg adaptere og ta det derifra. Tror Riskyers 9" felger har et på mellom 20-30. Husker ikke nøyaktig.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!

Vis profil
« Svar #6 på: oktober 02, 2011, 09:06:29 am »

Enig med Johan her Glad

Men jeg lurer også på hvorfor du ikke vil kappe bort den kanten?
Loggført

You'll never walk alone

Proud member of Senkemafia'n
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #7 på: oktober 02, 2011, 09:40:23 am »

Få deg adaptere og ta det derifra. Tror Riskyers 9" felger har et på mellom 20-30. Husker ikke nøyaktig.
får ikke plass til adaptere bak så der skal jeg lage ny boltsirkel i hubbene. hvor mye gynger hjulet ut og inn under kjøring?
Loggført
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: oktober 02, 2011, 11:02:55 am »

Da får du heller se om det er gods nok til å ta av noen få mm i senteret på felgen da.
Loggført
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #9 på: oktober 02, 2011, 11:13:27 am »

Da får du heller se om det er gods nok til å ta av noen få mm i senteret på felgen da.
og kansje litt på trommlene.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #10 på: oktober 02, 2011, 21:42:10 pm »

Ja, eller felgene som han sa.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #11 på: oktober 02, 2011, 21:59:18 pm »

og kansje litt på trommlene.

..på tromlene ville jeg vært litt mer, skeptisk, som vi sier..
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: oktober 03, 2011, 06:58:22 am »

Med mindre der er snakk om noen andre felger en for ei uke siden, så er det veldig bergrenser hvor mye som kan fjernes av senteret på en stålfelg Glad
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #13 på: oktober 03, 2011, 09:21:44 am »

Sant, men en bay trommel er heller ikke spesielt tykk i veggen.
Er det stålfelger så flytter man senteret?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #14 på: oktober 03, 2011, 09:36:07 am »

Sant, men en bay trommel er heller ikke spesielt tykk i veggen.
Er det stålfelger så flytter man senteret?

Enig.
Aldri kødd med tykkelsen på en trommel. Felgene kan man flytte senteret på men i dette tilfellet er det kromfelger så det innebærer nok litt vannbad etc for å unngå blåfarge i kromen Glad
Loggført

Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #15 på: oktober 03, 2011, 18:42:31 pm »

skal sette de på til våren så ser jeg hvordan det går.
Loggført
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #16 på: oktober 03, 2011, 19:41:04 pm »

Med mindre der er snakk om noen andre felger en for ei uke siden, så er det veldig bergrenser hvor mye som kan fjernes av senteret på en stålfelg Glad

Godt poeng!  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!