| 
							A R E
							 
								Gjest 
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 «  på: oktober 02, 2011, 11:03:01 am »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Har sett litt ulike diskusjoner om gearkasser til bay her i orginaltråden, her er noe data hentet fra; VW Transporter and Microbus, Specification Guide 1967-1979. Side 46.
  Det verserer ulike M koder for de ulike versjonene,  M092 Mountain ratio-det er differensialen som har større utveksling, altså lavere fart på samme turtall. M220 Limited slip differencial M251 T4 engine (1700/1800/2000)
  For T1 motor(1600); CA/CB/CC/CD 68-71 ca=std,cb=m092,cc=m220,cd=m092+m220 For T1 motor(1600); CE/CF/CG/CH 72-75 ce=std,cf=m092,cg=m220,ch=m092+m220 For T1 motor(1600); CU/CV/CW/CX 76-79 cu=std,cv=m220,cw=m092,cx=m092+m220 For T4 motor(1700); CK/CL            72-73 ck=m251,cl=m220+m251 For T4 motor(1800); CM/CN           74-75 cm=m251,cn=m220+m251 For T4 motor(2000); CP/CT            76-79 cp=m251,ct=m220+m251
  Utveksling i de fire gear og revers avviker ikke mye fra hverandre, kom eventuelt med konkrete spørsmål.
  Mye data på en gang, håper noen har nytte av det.
  Are
  EDIT; merk at M092 mountain ratio kun forekommer på 1600 kasser. EDIT2; utveksling final drive er selfølgelig ulike, kan sette opp tallrekka etterhvert. 
						 |