torivar
|
 |
« på: oktober 22, 2011, 12:27:16 pm » |
|
Betaler også gjerne noen kroner om noen vil komme og hjelpe meg litt. Nå er det å få driten sammen igjen som er kødd. Mangler jeg noe deler?? Jeg har hatt pedalene ute og når jeg setter det på plass stikker bremsepedalen laaaangt frem? Har jeg satt på fjæra feil?
 (33.7 KB. 184x327 - vist 421 ganger.)
|
|
« Siste redigering: november 06, 2011, 00:13:08 am av torivar »
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #1 på: oktober 22, 2011, 13:37:30 pm » |
|
Du har glemt å holde bremsepedalen bakover. Det er en sperre i gulvet. Skru ut og gjør på nytt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #2 på: oktober 22, 2011, 14:06:38 pm » |
|
Du har glemt å holde bremsepedalen bakover. Det er en sperre i gulvet. Skru ut og gjør på nytt.
Det var som helvete;) Trodde den sperra var til clutchen jeg. Har holdt på og kuka i timesvis. Bak og foran. Clutchen ramlet av, på med den og av foran. Var mere knot alene enn jeg antok.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #3 på: oktober 23, 2011, 20:10:21 pm » |
|
Skjønner ikke noe jeg...
 Mangler det noe her.jpg (27.45 KB. 327x184 - vist 200 ganger.)
 Stoppeskrue.jpg (39.68 KB. 184x327 - vist 192 ganger.)
 Hva er dette.jpg (15.99 KB. 327x184 - vist 182 ganger.) siste bildet er av noe jeg fant da jeg tok ut pedalene føste gang. Kan dette være brukt for å stoppe bremsen? ...en hjemmemekkløsning?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #4 på: oktober 23, 2011, 21:04:22 pm » |
|
Det skal være en "vinkeljern" bit på ca 20-25mm med et avlangt hull i .. Det avlange hullet skal gjøre slik at det blir mulig å justere vinkelen bremsepedalen blir stående i.. Det skal festes i det eneste hullet i gulvet under pedalsettet som det er gjenger i. 13 mm hode på den skruen tilsier vel 8mm gjenger.. Om du har bruk for mer assistanse kan jeg evt prøve å få tatt et bilde til deg på hvordan det skal se ut. Da kan du godt gi meg et hint på 93617156, mvh Lars
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #5 på: oktober 23, 2011, 22:18:33 pm » |
|
Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #6 på: oktober 24, 2011, 08:41:34 am » |
|
Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.
Tror jeg betalte omtrent 15 kr for den vinkelbiten fra Unneberg, så det er jo en besparelse for den som valgte den alternative metoden  .. Pass bare på å bestille den sammen med noe annet da, så ikke du får full frakt på kun den ene lille biten.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #7 på: oktober 24, 2011, 08:54:40 am » |
|
Tusen takk. Det vinkeljernet er ikke blant delene jeg har, så da må det skaffes. Ser for meg at den klumpen på det siste bildet er brukt som alternativ. Den har metall mot metall slitasje.
Tror jeg betalte omtrent 15 kr for den vinkelbiten fra Unneberg, så det er jo en besparelse for den som valgte den alternative metoden  .. Pass bare på å bestille den sammen med noe annet da, så ikke du får full frakt på kun den ene lille biten. Hehe;) Klart at om man sparer 15 kr her og 15 kr der, så blir det jo penger;) Faen, det mennesket burde fått faktura på misbruk av tiden min. Er jo ikke under/bak der man sjekker når man kjøper bil. Har du anledning til å ta et bilde av hvordan den skal sitte og maile meg? tor-ivarpettersen@hotmail.com
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #8 på: oktober 24, 2011, 09:35:31 am » |
|
Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot. Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen. For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen. Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2011, 09:44:33 am av Gullik »
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #9 på: oktober 24, 2011, 09:46:52 am » |
|
Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot. Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen. For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen. Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)
Nice. Takk, mulig det er er dumt spørmål, men den skal skrus fast ved hjelp av bolten i gulvet ?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #10 på: oktober 24, 2011, 09:52:27 am » |
|
Var litt krøkkete for meg å få tatt et skikkelig bilde til deg, så jeg tegnet inn delen på ditt bilde. Den tykkeste streken illustrerer den delen av vinkelen som står opp fra gulvet, det er den som bremsepedalen skal stoppe imot. Skruehodet på bilde ditt skal holde denne delen fast og hullet er avlangt for å kunne justere pedalen. For å gi deg et tips ved motering, griseteip fast løkka på clutchwiren med maskeringstape. Den holder wiren på plass mens du fomler deg ferdig med å justere inn slakken bak under bilen. Og når du har fått alt på plass, vil tapen revne når du begynner å bruke pedalen. (den ligger ikke i veien for noen inni der)
Nice. Takk, mulig det er er dumt spørmål, men den skal skrus fast ved hjelp av bolten i gulvet ? Absolutely, han har sikkert satt skruen på plass igjen for å tette for vannnsprut, burde nok ha en slags stoppskive under hodet på den skruen også.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #11 på: november 05, 2011, 13:49:54 pm » |
|
 ny brakett.jpg (79.97 KB. 219x124 - vist 130 ganger.) Noen som kan si meg hva som er galt her? Har lage en brakett som ikke passet? Har prøvd denne på bildet, kom i posten i går. Det går fortsatt ikke. Den original biten(på bildet) virker for lang. Dvs at kanten som står opp kommer foran pedalene. Skjønner ikke en lyd av dette.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #12 på: november 05, 2011, 22:12:42 pm » |
|
Desperasjonsbump
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #13 på: november 06, 2011, 13:14:06 pm » |
|
For meg ser det ut som at denne er alt for lang fra der hvor hullet slutter og til 90 gradersknekken ja. Har du en mulighet for å måle hvor mye kortere det skulle ha vært også gi den juling i skrustikka 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #14 på: november 06, 2011, 15:58:15 pm » |
|
Det har du nok helt rett i. Jeg borret et nytt hull, men det hjalp ikke stort. Enten kommer den for langt ut eller så blir det så lagt inn at det bremser konstant.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: november 06, 2011, 16:56:04 pm » |
|
Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.
Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #16 på: november 06, 2011, 20:47:11 pm » |
|
Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.
Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.
Mulig dette staget som har spilt meg et lite puss da. Hvordan vet hvor mye klaring som er nok? Merker jeg det liksom?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #17 på: november 06, 2011, 22:26:14 pm » |
|
Her er det bare å ta ting i riktig rekkefølge; eller hvertfall en logisk en.
Fjern staget som går inn til bremsepumpa, eller skru det så kort som mulig. Så justerer du pedalstoppen slik at den ikke går for langt bakover. Deretter justerer du inn staget til du har bittelitt klaring inn mot pumpa - MÅ være denne lille klaringen.
Mulig dette staget som har spilt meg et lite puss da. Hvordan vet hvor mye klaring som er nok? Merker jeg det liksom? Du kjenner det på pedalen når du dytter på den med hånda. Skal være noen mm klaring før den tar inni pumpa. Den slakken MÅ være der.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #18 på: november 06, 2011, 22:37:33 pm » |
|
Dumt Spørsmål ::)men hva er lengda på armen som går inni pumpa.den kan justeres.Øye i enne delen  og skal være på hvis lengde  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #19 på: november 06, 2011, 22:44:00 pm » |
|
Dumt Spørsmål ::)men hva er lengda på armen som går inni pumpa.den kan justeres.Øye i enne delen  og skal være på hvis lengde  Mags God spørsmål Mags;)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
   
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
 |
« Svar #20 på: november 10, 2011, 23:00:47 pm » |
|
Kjenner igjen frustrasjonen over å få pedalene tilbake på plass. Ikke helt i mål selv, og har skrudd de inn et par ganger nå  Når alt var på plass datt selvsagt clutschpedalen baklengs og wiren hoppet av igjen. Lettest med en makker ja. Bestemte meg for å vente nå til girkasse var på plass igjen, så dritten kunne festes med en gang. Tipset med teip virker jo genialt i all sin enkelhet. Jeg manglet også stopperen på gulvet (først borte, og når jeg fant den igjen var den selvsagt i samme forfatning som gulvet jeg tro gjennom). Jeg hadde ikke tid til å vente på neste sending følte jeg, så jeg tok et 5 mm flattjern som jeg fikk overtalt med skrustikke og en god hammer til å fortsette inn i fremtiden med 90 grader knekk i hofta. Finjusterte flatene med benkesliper og boret hull når pedalene sto der jeg mente de burde stå. Funker fint. Nå skal jeg psyke meg opp og gjøre det jeg håper blir siste gang! Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #21 på: november 10, 2011, 23:54:43 pm » |
|
Kjenner igjen frustrasjonen over å få pedalene tilbake på plass. Ikke helt i mål selv, og har skrudd de inn et par ganger nå  Når alt var på plass datt selvsagt clutschpedalen baklengs og wiren hoppet av igjen. Lettest med en makker ja. Bestemte meg for å vente nå til girkasse var på plass igjen, så dritten kunne festes med en gang. Tipset med teip virker jo genialt i all sin enkelhet. Jeg manglet også stopperen på gulvet (først borte, og når jeg fant den igjen var den selvsagt i samme forfatning som gulvet jeg tro gjennom). Jeg hadde ikke tid til å vente på neste sending følte jeg, så jeg tok et 5 mm flattjern som jeg fikk overtalt med skrustikke og en god hammer til å fortsette inn i fremtiden med 90 grader knekk i hofta. Finjusterte flatene med benkesliper og boret hull når pedalene sto der jeg mente de burde stå. Funker fint. Nå skal jeg psyke meg opp og gjøre det jeg håper blir siste gang! Lykke til! Det vel akkurat der jeg er;) Får hjelp til helga, så får vi se. Biten jeg lagde funka ikke, så jeg måtte modifisere originalbiten. Takk, utfallet ender nok opp her.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #22 på: november 14, 2011, 00:19:29 am » |
|
..Og så kom det to staute karer på døra og hjalp meg, mens jeg så på og drakk kaffe:) Takk karer. Skylder dere en. Mulig dette har løst seg og jeg er et skritt nærmere vinteropplag:)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
|