Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« på: oktober 24, 2011, 14:12:30 pm » |
|
Går litt å tenker på å bygge om til tannstangstyring på min 02, og lurer på hva som passer greit uten for mye ombygging. Standar 1303 av nyere årgang er uaktuellt da det blir for mange omdreininger på ratter fra lås til lås. Finnes det custom oppsett til banebruk? ser det finnes til vanlig trosjonsforstilling men finner ikke til mcpehrson.
Må jo selfølgelig være lange styrearmer så man ikke får "bumpsteer", samt være av en slik kvalitet at det tåler min bruk.(slicks på bane)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: oktober 24, 2011, 14:27:02 pm » |
|
ser det finnes til vanlig trosjonsforstilling Kunne du vært grei å sendt meg link til det? Jeg har prøvd å finne uten hell.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #2 på: oktober 24, 2011, 16:23:03 pm » |
|
Går fint å bruke til fra 03. Finnes å få tak i annen inmat for rally/rallycross. Husker ikke hvor mye kortere men mener du kan dreie fra den ene enden til den andre uten å skifte grep.
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: oktober 24, 2011, 16:27:58 pm » |
|
Går fint å bruke til fra 03. Finnes å få tak i annen inmat for rally/rallycross. Husker ikke hvor mye kortere men mener du kan dreie fra den ene enden til den andre uten å skifte grep.
Det er ikke akkurat enkelt å få tak i tannstang til 03  Men vet en tidlig passat-modell har veldig lik tannstang. Forskjell på en brakett bare, tror jeg.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #4 på: oktober 24, 2011, 18:32:58 pm » |
|
Går fint å bruke til fra 03. Finnes å få tak i annen inmat for rally/rallycross. Husker ikke hvor mye kortere men mener du kan dreie fra den ene enden til den andre uten å skifte grep.
Det er ikke akkurat enkelt å få tak i tannstang til 03  Men vet en tidlig passat-modell har veldig lik tannstang. Forskjell på en brakett bare, tror jeg. Det samme gjelder tidlig Audi 80 også. Enkelt å tilpasse
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
1303RCN
Seniormedlem
   
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark
|
 |
« Svar #5 på: oktober 24, 2011, 23:19:59 pm » |
|
Er vel ikke lett og få tak i drevet innsats til disse 03 tannstengende lenger. Var vel en i Sverige som laget/bygget mange av tannstengende som ble brukt i rally cross
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #6 på: oktober 25, 2011, 07:42:17 am » |
|
Hvor kort er maks,
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #8 på: oktober 25, 2011, 10:08:25 am » |
|
Er vel ikke lett og få tak i drevet innsats til disse 03 tannstengende lenger. Var vel en i Sverige som laget/bygget mange av tannstengende som ble brukt i rally cross
Var ikke innsatsen fra Audi 80?
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: oktober 25, 2011, 10:32:18 am » |
|
De har vanlig, ikke elektrisk tannstang til under 1000 kr 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #10 på: oktober 25, 2011, 10:39:35 am » |
|
Styrearmene må vel være sentermontert for at det skal bli bra.
tannstang til torsjon får du fra de som lager deler til sandrails og buggy. Dalhems har det i katalogen.
Men hvor finner man NYTT til 1302/03?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #11 på: oktober 26, 2011, 21:35:27 pm » |
|
Hett tips som jeg tror blir bra er GM tannstang som sitter på flere GL produkter. Den jeg så på var på en SAAB 900 fra slutten av 90 tallet. Masse muligheter hos sellholm og sentermonterte stag. Ser perfekt ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #12 på: oktober 27, 2011, 17:14:47 pm » |
|
hei sellholm lager kort inmat til 1303 75 mod men skal den brukes på 1302 må alt fra spindler til tannstag byttes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #14 på: oktober 29, 2011, 11:05:29 am » |
|
Med de GM tannstengene jeg nevnte tidligere kan du koble på slike elektriske pumper, de passer sammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #16 på: desember 06, 2011, 18:27:08 pm » |
|
Kikka på en Audi 80 på Hørgger'n istad. Der er selve stanga lik, bare brakettene som er forskjellig.
Hele 1303 stanga måler 86,5 cm. Det er 17,5 cm fra ene enden og bort til der rattstammen blir montert og splines måler 17,5 mm utvendig. Har akkurat funnet ut at jeg må ha lengre styrestag for å få dette til å passe 924/944 spindler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #17 på: desember 19, 2011, 11:20:25 am » |
|
Tannstang fra GM som nevnt tidligere tror jeg er veldig mulig, MEN den er bak fram, siden stagene går ut bak fjærbeina og ikke foran som på 02/03. Den kan derimot brukes om du kjøper fra en høyrerattet bil. Disse må være lette å få tak i kort versjon av for det er drøssevis av biler disse er brukt på. Og tenker spesielt på Opel Astra, disse går det dødsmange av i rally i England.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #19 på: desember 19, 2011, 14:22:50 pm » |
|
Høyrerattet vil jo fremdeles bli feil om du ikke snur den opp-ned da. Ser ikke for meg hvordan den kan festes forsvarlig i 02/03
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #20 på: desember 19, 2011, 14:55:38 pm » |
|
Tannstanga i 1303 er ikke montert på samme stedet som snekka, den henger oppunder buen i innerskjermen. Braketter til å holde denne tannstanga er veldig enkelt, eneste jeg ikke vet enda er lengden. Poenget med den høyreratta er jo nettopp å snu den opp ned.
|
|
« Siste redigering: desember 19, 2011, 14:58:39 pm av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
|