A R E
Gjest
|
 |
« på: oktober 02, 2011, 11:03:01 am » |
|
Har sett litt ulike diskusjoner om gearkasser til bay her i orginaltråden, her er noe data hentet fra; VW Transporter and Microbus, Specification Guide 1967-1979. Side 46.
Det verserer ulike M koder for de ulike versjonene, M092 Mountain ratio-det er differensialen som har større utveksling, altså lavere fart på samme turtall. M220 Limited slip differencial M251 T4 engine (1700/1800/2000)
For T1 motor(1600); CA/CB/CC/CD 68-71 ca=std,cb=m092,cc=m220,cd=m092+m220 For T1 motor(1600); CE/CF/CG/CH 72-75 ce=std,cf=m092,cg=m220,ch=m092+m220 For T1 motor(1600); CU/CV/CW/CX 76-79 cu=std,cv=m220,cw=m092,cx=m092+m220 For T4 motor(1700); CK/CL 72-73 ck=m251,cl=m220+m251 For T4 motor(1800); CM/CN 74-75 cm=m251,cn=m220+m251 For T4 motor(2000); CP/CT 76-79 cp=m251,ct=m220+m251
Utveksling i de fire gear og revers avviker ikke mye fra hverandre, kom eventuelt med konkrete spørsmål.
Mye data på en gang, håper noen har nytte av det.
Are
EDIT; merk at M092 mountain ratio kun forekommer på 1600 kasser. EDIT2; utveksling final drive er selfølgelig ulike, kan sette opp tallrekka etterhvert.
|