rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« på: november 01, 2011, 19:24:56 pm » |
|
Har en meget bra t4 motor med komplett injection som jeg VURDERER å selge! Den er helt komplett med ledningsnett og alt! W er motor koden! senker prisen til hbo 5000 ved rask avgjørelse!
|
|
« Siste redigering: januar 27, 2012, 13:57:02 pm av rockfordkongen »
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #1 på: november 04, 2011, 14:08:28 pm » |
|
billige hk dette. og kan enkelt bygges om for å passe boble. Hot-shop er jo csp forhandler og har ombyggings kit på lager til 2900kr i dems nettshop http://www.hotshop.as/nettbutikk/bilder/csp_1.jpg
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
jimmi
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #2 på: november 04, 2011, 16:39:56 pm » |
|
Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der 
|
|
|
Loggført
|
mvh. Jimmi tlf. 988 92 666
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #3 på: november 04, 2011, 17:05:39 pm » |
|
Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der  jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold.
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #4 på: november 04, 2011, 17:08:38 pm » |
|
Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der  jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold. Jeg kjørte med 4mc-spjeld istedenfor originalt røropplegg en hel sommer. Eneste jeg klundret med var å få rett vakum til "map" sensor/vakumklokke.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #5 på: november 04, 2011, 17:14:18 pm » |
|
Fugerer vell ikke så bra med dette kittet og orginalt sprut, blir vell litt kræsj oppå der  jo faktisk så kan enn bruke innsprutet,men bygge om med andre spjellhus over det std manifold. Jeg kjørte med 4mc-spjeld istedenfor originalt røropplegg en hel sommer. Eneste jeg klundret med var å få rett vakum til "map" sensor/vakumklokke. yepp, men det finnes det løsning for
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: desember 03, 2011, 12:12:31 pm » |
|
Bumper denne! Noen som trenger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #7 på: desember 03, 2011, 21:24:03 pm » |
|
Hvor i landet står den?
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: desember 03, 2011, 23:59:47 pm » |
|
10 min fra arendal, i Froland! Men har div kontakter for Evt frakt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: januar 04, 2012, 23:23:51 pm » |
|
bump
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: januar 24, 2012, 12:08:16 pm » |
|
Løfter denne om noen kunne trenge en stabil og fin motor! Denne er i meget bra stand!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
 |
« Svar #11 på: januar 24, 2012, 12:58:55 pm » |
|
Har 4000,- som kan byttes i motor.
|
|
|
Loggført
|
  1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
grandi
Medlem
  
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg
|
 |
« Svar #12 på: januar 24, 2012, 14:15:08 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 28, 2012, 02:27:12 am av grandi »
|
Loggført
|
56 T1 - Ragtop og airride 64 T3 1500 Notchback L1964 05 Volvo V70 96 Corolla 92 Fiat Fendt
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: januar 24, 2012, 19:17:19 pm » |
|
Jeg mangler 6000 som kan byttes i motor... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: januar 25, 2012, 00:36:14 am » |
|
Denne motoren har stått i en 412 mener jeg, og er komplett med ledningsnettet til hele bilen! Er svinghjul clutch og alt på den!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: januar 26, 2012, 00:49:33 am » |
|
.
|
|
« Siste redigering: januar 27, 2012, 13:57:43 pm av rockfordkongen »
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #17 på: januar 27, 2012, 14:52:21 pm » |
|
Opp å hopp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #18 på: januar 30, 2012, 08:34:36 am » |
|
Løfter denne igjen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #19 på: januar 30, 2012, 10:33:01 am » |
|
motorkode W: 1971 VW 411 1970-71 VW / Porsche 914 8.2:1 80hp@4900rpm D-Jetronic fuel Injection(f.i.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #20 på: januar 31, 2012, 08:55:51 am » |
|
Hei. Litt på gynngende grunn og spør derfor. Hvordan passer denne i en 72 T2. Hva må bygges om etc. Transport til Oslo? Og ellers hva jeg trenger å vite. Satt en 1700 sugemotor i denne. Mvh Tom
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
t3fast4
Juniormedlem
 
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #21 på: januar 31, 2012, 13:53:21 pm » |
|
Litt på gyngende grunn jeg også kanskje,men prøver likevel.  Må selfølgelig koble oppdet som trengs med bensinpumpe og hjernen, om du skal bruke den med innsprutninga. Ellers er det forskjell på stussene som går ut fra viftehuset og over til varmepottene. Enkleste er kanskje å skifte over viftehuset fra den du har. Også er vel kanskje svinghjulet ditt 228 mm, mot 210 eller 215 mm på 411 motoren. Ellers skal det vel være likt. Mvh Eivind.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #22 på: februar 01, 2012, 17:43:33 pm » |
|
Ganske riktig her som blir sagt retur må ordnes og på med bensin pumpa! Skal passe på gear kassa med den clutch som står på! Ellers bør det være plug and play!
Forøvrig kan den selges for 4000 uten innsprut og ledningsnett
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #23 på: februar 02, 2012, 00:24:39 am » |
|
Ganske riktig her som blir sagt retur må ordnes og på med bensin pumpa! Skal passe på gear kassa med den clutch som står på! Ellers bør det være plug and play!
Forøvrig kan den selges for 4000 uten innsprut og ledningsnett
411/412 har mindre splines på clutchlamell enn andre vw's, og passer ikke i hverken boble eller t2, t3.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #24 på: februar 02, 2012, 10:51:06 am » |
|
Bare å bytte lamell, så er jo det løst ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
    
Innlegg: 914
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
 |
« Svar #25 på: februar 02, 2012, 22:24:08 pm » |
|
Er vel ikke helt inne i hva som er greit men litt spørsmål da rundt "bare å bytte lamell" . Må jo da bytte til en lamell som passer min bil og den har visstnok ett større svinghjul. I følge min logikk bør da lamellen også være for stor. En annen tanke er styrken på clutchen, en t2 er vel tyngre og ikke minst har en vesentlig større luftmotstand og da bør jo clutchen være en stærker utgave til den bilen. Eller er jeg helt på jordet her.
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #26 på: februar 02, 2012, 22:43:23 pm » |
|
Du er ikke på viddene nei. Det er i hovedsak 3 forskjellige clutcher på t4 motorene. 200mm, 215mm og 228mm. Om du har en t4 motor fra før av med svinghjul og clutch så kan dette byttes over uten videre problemer. Bare passe på så endeslakken ender på 0.10mm. Husk å skifte bolter til svinghjulet, Møller selger nye  Om man skal ha den i en boble så passer 1700 svinghjulet rett inn men man må sette inn et lager i senter av svinghjulet. Man kan bruke de større svinghjulene også. wasserboxer (228mm) lamell har samme splines som i boble. Man får kjøpt clutchlamell som passer boble med 200mm 215mm og 228mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rockfordkongen
Supermedlem
    
Innlegg: 518
Bosted:
|
 |
« Svar #27 på: februar 15, 2012, 15:34:33 pm » |
|
løfter denne igjen da motoren fremdeles står her!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #28 på: februar 15, 2012, 16:03:03 pm » |
|
Du er ikke på viddene nei. Det er i hovedsak 3 forskjellige clutcher på t4 motorene. 200mm, 215mm og 228mm. Om du har en t4 motor fra før av med svinghjul og clutch så kan dette byttes over uten videre problemer. Bare passe på så endeslakken ender på 0.10mm. Husk å skifte bolter til svinghjulet, Møller selger nye  Om man skal ha den i en boble så passer 1700 svinghjulet rett inn men man må sette inn et lager i senter av svinghjulet. Man kan bruke de større svinghjulene også. wasserboxer (228mm) lamell har samme splines som i boble. Man får kjøpt clutchlamell som passer boble med 200mm 215mm og 228mm. 210mm 215mm 228mm på type 4
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #29 på: februar 15, 2012, 22:57:27 pm » |
|
Ha, se der. My bad. Det er 4 forskjellige svinghjul til T4. Glemte helt 210mm ;-) 200, 210, 215 og 228
Forøvrig er 200mm kun å finne i 1969mod 411...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|