rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« på: november 03, 2011, 21:34:15 pm » |
|
1915 cc nybygg.får starta motoren.men går kun på sylinder 1 og 3..ingen kompresjonslekasje her jeg funnet heller.når jeg bytter om tennpluggkablene og setter 3 og 4 på samme utgang som 1 og 3 går på.tenner den på 2 og 4 også.men siden den ikke vil gå på alle hva kan være galt.fordeler rotor.fordelerlokk.   ?? forgasser på høyre side.vet ikke ville være rart viss det er forgasser siden han tenner både på v og høyre side men bare ikke på alle sylindere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1 på: november 03, 2011, 21:51:53 pm » |
|
Rekkefølgen din er mest sannsynlig feil. Flytt om på 2 av kablene. Rekkefølgen er:
svinghjul 1 3 2 4 reimhjul
fordeler 1 | 4 ----- 2 | 3
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: november 03, 2011, 22:07:47 pm » |
|
Motor: 3 1 4 2 Fordeler: 3 2 4 1 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: november 03, 2011, 22:14:00 pm » |
|
oki så sylinder 1 er mot svinghjulet.også videre trodde syl nr en hvar på venstre side mot rimskiva jeg .men da skal jeg prøve detta
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: november 03, 2011, 22:18:08 pm » |
|
pluss nytt fordelerlokk og stift og rotor.da er altså sylinder nr 1 på venstre side mot svinghjulet.og så sylinder nr 4 på høyre side mot motorlokket.også 3 og 4 hmm da har jeg bommet fælt gitt.jaja 30 år er jeg snart blitt men langt ifra utlært.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: november 03, 2011, 22:22:05 pm » |
|
Når du ser på motor med reimskive nærmest:
1 innerst til høyre 2 nærmest fanger til høyre 3 innerst til venstre 4 nærmest fanger til venstre
Hva slags fordeler?
Hvis fordeler aksel står rett gjelder
3 2 4 1
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: november 03, 2011, 22:25:40 pm » |
|
har en standard forldeler med vacum, til gasser.ah da e jeg klokere slylinder en er altså på høyre side.har altid trudd den hvar på venstre sida jeg.hmm dumme meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: november 03, 2011, 22:29:36 pm » |
|
Vær 100% sikker på kabling og prøv igjen. Står ikke fordelerdrevet riktig så må du poppe av fordelerlokket for å finne hvor 1 er. Da er 2 på neste punkt mot klokken
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: november 03, 2011, 22:37:45 pm » |
|
ok når sylinder nr 1 inners til høyre står på topp skal rotoren peke på nr 1 på fordler..rekkfølgen på sylinderene blir vel som du har skrevet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #9 på: november 03, 2011, 22:43:48 pm » |
|
Nummeret på sylinderen stor på dekselet rett ved plugghullet også. Husk at stempelet er to ganger på topp, men bare en av de er det gnist, og det er når begge ventilene er stengt.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: november 03, 2011, 22:48:39 pm » |
|
ok men jeg fant akuratt ut att jeg har bytta om dekslene.så sylinder nr en havna på venstre side.da er det ikke rart jeg har bomma
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: november 03, 2011, 23:09:20 pm » |
|
haha, se jeg er sløv i dag a. Slutte å henge på forumet med skallebank ser jeg  godt folk er våkne her
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: november 03, 2011, 23:31:08 pm » |
|
skallebank dewil vært på flaska?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #13 på: november 03, 2011, 23:49:27 pm » |
|
Kjennes sånn ut, men det er jo ikke før om 19-20 timer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #14 på: november 04, 2011, 10:47:18 am » |
|
hehe off.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: november 04, 2011, 22:10:58 pm » |
|
jadda rekkfølgen fant jeg uta men jeg var jo dumm nok til og ikke sjekke vipparmgeometrien.ventilen ligger jo på når den skal tenne pga att sylinderene er dreid ned for mere komp så he må jeg gjøre noe.kansje dreie ned vippestengene.med mindre 1200 stenger er kortere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #16 på: november 05, 2011, 01:03:12 am » |
|
1200 stengene er kortere ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #17 på: november 05, 2011, 01:30:10 am » |
|
Hvor mye er det snakk om da?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #18 på: november 05, 2011, 09:49:56 am » |
|
ett par mm insugventilen ligger på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #19 på: november 05, 2011, 11:20:30 am » |
|
Det er ikke sikkert 1200 stenger er passe. Mål opp og kapp de du har idag
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #20 på: november 05, 2011, 11:32:21 am » |
|
endene på røra er jo runde.når man kapper vil jo det runde forsvinne i enden har det noe og si og hvordan kapper man vinkelkutter??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #21 på: november 05, 2011, 11:46:56 am » |
|
Endene er er plugger. Disse tas ut og rørene kappes
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #22 på: november 05, 2011, 11:52:14 am » |
|
ah ikke verre.da forstår jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #23 på: november 05, 2011, 11:57:54 am » |
|
Jeg prøvde 1200 stenegen på 1,25 vipper og de ble for korte. Ang tenning, på kanten av fordelerhuset er det et hakk, evt underkant på fordelerlokket. Når rotoren står over det hakket skal syl nr 1 tennes.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #24 på: november 05, 2011, 16:56:42 pm » |
|
ok.har gitt opp nå han går kunn på 4 og 2 ingen komplekk på andre sida.tenner kun når jeg heller bensin ned i forgasseren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #25 på: november 05, 2011, 17:44:58 pm » |
|
ok.har gitt opp nå.
Bra! Selg motoren før den ødelegges ytterligere.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #26 på: november 05, 2011, 20:06:30 pm » |
|
Hvorfor er 1 nederst på høyre side på fordeler der jeg bruker 009 (1915) , og 1 øverst til høyre på orginal fordeler ? (1600)
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #27 på: november 05, 2011, 21:25:28 pm » |
|
hva med noe som dette da?
 vw_rebuild_kit.jpg (38.35 KB. 389x505 - vist 172 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #28 på: november 05, 2011, 21:28:57 pm » |
|
hehe ett strikk- fikk start på den i kveld.ren flaks jeg så det men lagg 2 skiver mellom innsuget og toppen.der det er pakning imellom fjerna de så funka han
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|