juni 16, 2024, 20:49:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,1 L Oxyboxer vurderes solgt  (Lest 1030 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: november 04, 2011, 01:17:32 am »

Vurderer å selge en "Oxyboxer" jeg har .

motoren er en 2,1L
type 4 sylindere,
vannkjølte WBX topper, noe portet
letta  råder
Megasquirt II programmerbart sprut og tenning (EDIS fordelerløst tenningsanleg , med triggerhjul frest inn i svinghjul
Hjemme laget innsug og plenum med 80mm spejldhus
Bosch green top dyser
Torsten pieper foringer for type 1 løftere
Engle VZ-25 kam
31mm racing løftere , med smørhull
30mm pumpe
vekselstrøm dynamo
215mm svinghjul
kun gått få mil,
da var alle lager, kam ,løftere, stempelringer nytt.
CSP merged header uttak for for lambda sensor(simons potte)

motoren er grovmappet på E85.gikk veldig bra, med skikkelig sterkt mellomregister men fortsatt drag på toppen.
kan også selges med lavkomp stempler..... og da klar for turbo  eller 95 oktan Rekker tunge
(tilsvarende wbx oppsett med turbo E-85 har gitt ~370hk på 1,4 bar)
det som jeg skal gjøre er å bytte viftehus+ litt småplukk før evt salg.
følger evt med en "liten" radiator og pumpe vannkjølinga av toppene
ingen oljekjøler på denne så det bør monteres en sandwich adapter under det originale oljefilteret og en ekstern kjøler.

intressert ? så ta kontakt med et fornuftig bud.
« Siste redigering: november 04, 2011, 01:22:45 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 04, 2011, 16:57:37 pm »

sånn så den ut når den var nybygd.



* foxyboxerut (Small).JPG (74.88 KB, 385x480 - vist 330 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Racingteknikk
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 09, 2011, 22:34:11 pm »

Kan denne enkelt bygges tilbake til vannavkjølt?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 10, 2011, 01:17:48 am »

du må i allefall bytte blokk og sylindere (det har jeg mange av)
montere foringer til løftere
og borre opp noen hull i toppene.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!