Eastside
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
|
 |
« på: desember 16, 2011, 15:39:52 pm » |
|
Skal ha på dropspindler på min 60` type 1, men sliter med å få ut king pin bolten som holder sammen spindel og styreknuta. Hva er trikset? Må den presses ut, eller kan den hamres ut?
Hele link pin settet er fjernet, så kun king pin som står igjen.
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2011, 20:45:26 pm av Eastside »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1 på: desember 16, 2011, 15:50:54 pm » |
|
Må presses. Men er vel noen traktormekanikere som slår også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eastside
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #2 på: desember 16, 2011, 16:07:48 pm » |
|
nå fikk jeg meg en god latter...traktormekaniker...passet påskrevet der med andre ord...
Takk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #3 på: desember 16, 2011, 20:30:46 pm » |
|
Bare for sikkerhets skyld.  Det er vel en liten ombytting av begrepene her. Kingpin:  Linkpin:  Men uansett er presse det beste på kingboltene, for noen sitter FAST 
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Eastside
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: desember 18, 2011, 20:45:58 pm » |
|
en liten grei presisjon, beklager. Rettet innlegg en i tilfelle noen skulle komme senere og trenger svar på det samme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #5 på: desember 19, 2011, 00:53:43 am » |
|
Er bilmekaniker,men har også skrudd mye på traktor så jeg slår dem ut ingen problem.Men er vel idiot jeg da...
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #6 på: desember 19, 2011, 01:49:47 am » |
|
Jepp. Stålet er for mykt i de noe kingbotene. Og danner krage umiddelbart ved traktor denging.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #7 på: desember 19, 2011, 11:38:31 am » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 19, 2011, 11:42:06 am av ww2 »
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
Eastside
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: desember 22, 2011, 12:10:47 pm » |
|
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: desember 23, 2011, 17:48:13 pm » |
|
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
. husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall!
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #10 på: desember 23, 2011, 19:11:19 pm » |
|
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
. husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall! Hehe dette gjelder bare på modeller fra 65-69 som ble laget mens deg regnet. 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Eastside
Medlem
  
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #11 på: desember 23, 2011, 19:40:15 pm » |
|
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
. husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall! brosjet foringene til king pin ja, og foringene til linkpin med "hullet" ved smørenippelen. Blir spennende å se hvordan ny forstilling føles 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #12 på: desember 23, 2011, 22:40:00 pm » |
|
Bare sånn om andre ser denne tråden, når de står i pressa og sitter som f.... hjelper det utrolig mye med et slag og to med hammer i godset på spindelen, da løsner de.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
|