EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« på: april 26, 2008, 18:57:01 pm » |
|
Irriterer du deg grønn over noe som alltid går i stykker på din luftkjølte? Eller en del som er et hel***te å montere? Hvilken del på en VW hater du mest? (Lid, du trenger ikke svare  ) Jeg er ikke i tvil om hvilken del jeg hater mest - repro vindus-sveiver! Hadde svarte plastikk-håndtak på Ghian ifjor og det tok vel nøyaktig tre uker før jeg satt med den første knotten i hånda. Kjøpte to nye fra Unneberg og knotten på den neste holdt i under en uke. Monterte den siste jeg hadde i forrige uke og den knotten røyk samme kveld... #%/#¤"%"#¤!! Nå har jeg kjøpt originale og pent brukte hendler fra Skrotnisse istedet. Aldri mer repro-sveiver på meg.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Karmann
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: april 26, 2008, 19:34:49 pm » |
|
Vinduet ditt går så lett som det skal eller?
Værste møkkajobben(og den gjør jeg mye av) er å rengjøre nedolja motorer og fjerne gammel pakningsguffe. Værste delen er vanskelig å si men repro deler generellt er no dritt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem

- 1303 -
|
 |
« Svar #2 på: april 26, 2008, 19:40:13 pm » |
|
Rengjorde motoren på min litt i dag, en liten drittjobb 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #3 på: april 26, 2008, 20:05:33 pm » |
|
Værste delen er helt klart bremselysbryteren... Det er først når systemet er ferdig luftet man finner ut at den ikke funker, eller at kabelskoen knekker... Og da er det bare å begynne med luftingen på nytt  Ellers kan klipset på tidlige utløserlageret nevnes som en generell dritt del. Første klipset går greit på... men det andre er et knot... og når det først sitter blir man alltid usikker på om man har bøyd det ut... og det kan man ikke se før man tar det av igjen....  Men den VW delen som er værst av alt finner vi ikke på bobla.. men på det meste av golfer og nyere frontmotor vw's.. og det er C-klemma mellom manifold og eksosanlegg.. Makan til drit!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: april 26, 2008, 20:21:09 pm » |
|
Irriterer du deg grønn over noe som alltid går i stykker på din luftkjølte? Eller en del som er et hel***te å montere? Hvilken del på en VW hater du mest? (Lid, du trenger ikke svare  ) Jeg er ikke i tvil om hvilken del jeg hater mest - repro vindus-sveiver! Hadde svarte plastikk-håndtak på Ghian ifjor og det tok vel nøyaktig tre uker før jeg satt med den første knotten i hånda. Kjøpte to nye fra Unneberg og knotten på den neste holdt i under en uke. Monterte den siste jeg hadde i forrige uke og den knotten røyk samme kveld... #%/#¤"%"#¤!! Nå har jeg kjøpt originale og pent brukte hendler fra Skrotnisse istedet. Aldri mer repro-sveiver på meg. helt enig . har en repro sveiv med løs knott.og det tok bare noen dager før den gikk i stykker
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: april 26, 2008, 20:31:23 pm » |
|
Jeg er heller ikke noen stor fan av utsløserlageret til clutchen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem

"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #6 på: april 26, 2008, 20:36:24 pm » |
|
Jeg hater og bytte de hersens pluggene, værst er det når man i all hast med varm motor må bytte de før man reiser på et treff. er ikke så glad i den lista rundt motoren heller når jeg tenker meg om, eller den mekaniske tankmåleren som henger seg opp på kvart tank. Egentlig så elsker jeg alt dette og mere til på min kjære boble for uten en masse rare greier man bare må finne seg i at kan gi deg litt pes så hadde det jo vært en helt vanlig Toyota Corolla og ikke en hærlig lunefull luft kjølt vw  Glemte komma og punktum ,,,,,,,,,,,............ spre dere 
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #7 på: april 26, 2008, 20:49:04 pm » |
|
Glemte komma og punktum ,,,,,,,,,,,............ spre dere  Hehehe, elegant 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
ZAR
Supermedlem

Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #8 på: april 26, 2008, 21:08:24 pm » |
|
clutchwire!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #9 på: april 26, 2008, 21:41:50 pm » |
|
Originalt Eksosanlegg på 65 og nyere type 3. Kan være et H¤%&!"#¤/(%¤()) å bytte...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: april 26, 2008, 22:20:18 pm » |
|
Uorginale støtfangere som ruster mens du vasker bilen.. Ble forøvrig sort lakkert tidligere i uken.
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #11 på: april 26, 2008, 22:26:03 pm » |
|
Haha Det lønnar seg vist ikkje å kjøpa repro... Har sjølv opplevd det med dei nye IGP golvplatene..totalt forandra enn orginal. Der det var 20 cm mellom hullene orginalt, hadde dei klart å laga 21cm på repro platena + att metallet er tynt som aluminium og passar heller ikkje... Men eg hater mest viren til panserlåsen...som er eit helvete å fixa vist den ryker og går i lås..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #12 på: april 26, 2008, 22:35:41 pm » |
|
Prøve å ta ut plugger på en motor med doble gassere!! Og skru på de innerste muttere på innsuget etter at motor er satt inn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #13 på: april 26, 2008, 23:01:25 pm » |
|
Prøve å ta ut plugger på en motor med doble gassere!! Og skru på de innerste muttere på innsuget etter at motor er satt inn  Da er vel eneste løsningen japsemuttere M8 med 11mm hode
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
Phantome
Medlem

|
 |
« Svar #15 på: april 27, 2008, 09:36:04 am » |
|
Jeg bytta vindus heise mekanismen en gang. Det er helt klart det værste jeg noen gang har gjort. F*** så trangt det er inne døra 
|
|
|
Loggført
|
<Insert lame ass quote here>
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #16 på: april 27, 2008, 09:38:27 am » |
|
Simringene i pakkboksene - uten tvil - et helvete å få dette til tider - mer som å spille russisk rullett!!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #17 på: april 27, 2008, 10:18:04 am » |
|
Jekkfestene. Mye er bra og gjennomtenkt på bilene våre men når det kom til jekkfestene så må dem ha vært på blåtur.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jalle
Supermedlem

Klubbløs #006
|
 |
« Svar #18 på: april 27, 2008, 15:56:39 pm » |
|
+ lufting av bremser vell  særlig på en hvit 69 
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
Varj
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: april 27, 2008, 16:07:14 pm » |
|
Chokekabelen.. trangt å komme til og en glede å trekke igjennom.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JFP
Supermedlem

|
 |
« Svar #21 på: april 27, 2008, 19:29:37 pm » |
|
...eller kjøp en boble cabriolet, ta ut vinduene deres,kjøp deretter nye gummilister og blanklister,etterpå rapporterer dere hær hva dere syns er den delen dere hater mest Og som god nummer to kommer Solex 34 PICT-forgasseren. Teknikkens seier over mennesket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: april 27, 2008, 20:39:04 pm » |
|
Montere fjøra som holder bakluka opp kan en få blå fingre av...
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #23 på: april 27, 2008, 21:21:33 pm » |
|
+ lufting av bremser vell  særlig på en hvit 69  Men idag tror jeg JS trekker den påstanden..  Gikk da glatt i dag Mr. Steiro?
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Varj
Supermedlem

|
 |
« Svar #24 på: april 27, 2008, 21:22:42 pm » |
|
Baklyktene (da snakker vi om -61). Er helt grusomt å sette de sammen..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laksen
Medlem

|
 |
« Svar #25 på: april 28, 2008, 13:41:58 pm » |
|
Regner med at det å bytte bensinsrør inne i tunnelen overgår alle  Må jo demontere HELE bilen for så å skjære i filler tunnelen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: april 28, 2008, 13:47:54 pm » |
|
Montere fjøra som holder bakluka opp kan en få blå fingre av...
Monter fjæra på luka, sett den i sporet på bilen, skyv inn luka med fjæra på plass, skru så fast hengslene. Da slipper du mere vonde fingre!
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #27 på: april 28, 2008, 13:48:05 pm » |
|
Takgrinda som stå lagret i garasjen... tar en bit leggskinn for hver passering... Eller støtfangerfestene, uten støtfanger.... forsyner seg med resten av leggskinnet ... etter at man har fått svimerke av potta ... og så skallet hodet opp i bakluka...
*!#¤%!
.LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #28 på: april 28, 2008, 14:35:35 pm » |
|
Summen av alle disse kommentarene kan ikke bli annet enn at boble er noe man hater 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #29 på: april 28, 2008, 20:38:59 pm » |
|
Neinei, det blir som med kjærringa, får stadig noen skraper der, men innimellom er alt i orden, og kjærligheten blomstrer på ny, med fin kjøretur, med fin avslutning.
.LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
|