kay arne
Juniormedlem
 
Innlegg: 72
Bosted: roverud
|
 |
« Svar #30 på: februar 08, 2012, 18:09:10 pm » |
|
vw veterandeler har og spacere, kjøpte mine 30mm der
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: februar 08, 2012, 18:14:45 pm » |
|
sjekka sida dis kosta litt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: februar 14, 2012, 19:20:36 pm » |
|
da hva motoren kjørt.og olje byttet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #33 på: februar 17, 2012, 00:39:17 am » |
|
skulle likt og fått tak i svart vinyltrekk til baksetet sånn som bilen kom ut med orginalt.noen som vet hvor man kan få tak i?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #34 på: februar 17, 2012, 09:04:40 am » |
|
olje suge pumpe på biltema er ett godt tips! den koster ikke mye og er meget praktisk!
Hvis du bruker en slik sugepumpe og i tillegg legger oljekanna i ei bøtte med varmt vann i 10 minutter først så pleier det å gå som en lek å få på girolja.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #35 på: februar 18, 2012, 14:29:35 pm » |
|
ja skulle gjort det fikk olja på hvetfall...ble inkjøp av doble idf 44mm gassere nå.litt mere efekt enn 2 enkle 44 som står på nå..noen som vet hva grunninstilingen er på doble idf gassere?  ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #36 på: februar 20, 2012, 22:12:39 pm » |
|
da hvar oljekøler montert ikke bare bare traangt over girkassa.pluss måtte bytte ut noen koblinger til oljeslangene fikk starta bilen igjen sjekka han for lekasjer slangene hva tette og fine..mulig jeg må montere kjølevifte og men nå får vi se om den holder tempen nede på olja har orginale kjøleren i drift også så dette bør bli bra..forgasserene er på vei.så neste steg er få åpna de rengjøre de og justere flotøren.må rengjøre kan være spon og dritt etter montering de er helt nye
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: februar 26, 2012, 18:31:52 pm » |
|
i helga har jeg og fruen trekt om baksetet og hattehylla. i bilen.til svart kunstlær.resultatet ble veldig bra skal får lagt ut noen bilder så fort jeg får trilla bilen ut av låven..bare en liten oprasjon igjen så blir det prøvetur i april mai.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #38 på: februar 27, 2012, 18:23:03 pm » |
|
aldri fått så mye gaver i hele mitt liv.men mann fyller bare 30 en gang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #39 på: februar 29, 2012, 21:16:22 pm » |
|
i kveld har jeg satt sammen 1600 motoren som oprinelig sto i bilen før.jeg skal ha den som reservemotor i tilfelle 1915cc en ryker jeg håper nå ikke det.uansett reservemotoren er en 1600cc med 110 cam og 2 stk enkle solex 44..orginale topper.men porta litt.ellers svinhjul dreid av.hadde denna i før og gikk ikke så rent galt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #40 på: mars 08, 2012, 20:41:39 pm » |
|
måtte porte nye innsuga så det ble likt med høla i toppene.litt av en jobb mye sliping med dremmelen gitt.men morro og
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #41 på: mars 08, 2012, 21:08:05 pm » |
|
Dremmelen blir litt liten og snill når man skal ta ut det grøvste av portene. Funker bra med en sånn luftdrevet sliper med karbid fres på etter min erfaring. Viktigste er nok å ta seg god tid å få det så likt som mulig. Stå på! Ps. Bilder! 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #42 på: mars 08, 2012, 21:51:38 pm » |
|
brukte en grov slipestein på dremmelen for og få rundingen riktig i forhold til hvert hull på toppene.så brukte jeg en liten tynn bandsliper ed 60papir og brukte god tid på og få innsuga rette og runde.så veldig bra ut.mest idiotiske e jo ja jeg skulle tatt bilder men glemte jo kameratet og innsuga e montert med gassere.mått også tilpasse pakiningene til innsug og forgasser sånn att deimensjoenen ble rektig der og.kan bli spennede og starte den.men gjenstår gasserstag og luftfilter-pluss justering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: mars 11, 2012, 12:54:34 pm » |
|
i går hadde jeg min 1 prøvetur i bobla med nye gasserene etter mye justering fikk jeg han til og gå meget bra.kjempefornøyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vwwasser
Seniormedlem
   
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad
|
 |
« Svar #44 på: mars 11, 2012, 18:41:01 pm » |
|
Film ønskes :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #45 på: mars 11, 2012, 22:34:55 pm » |
|
har ikke kamera til og filme med desverre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #46 på: mars 15, 2012, 18:05:48 pm » |
|
nye bilder tatt i dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vwwasser
Seniormedlem
   
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad
|
 |
« Svar #47 på: mars 16, 2012, 02:01:50 am » |
|
Peent 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #48 på: mars 19, 2012, 21:48:16 pm » |
|
da ble det bredere dekk bak før sesongen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #49 på: mars 21, 2012, 21:14:18 pm » |
|
ble jammenmed lakk av skiltlysholder i kveld.så fikk jeg lakka motorlokket i samme farge innvendig som motorommet.i morra får jeg nye dekka også.jeg som trodde jeg var ferdig dukker stadig opp noe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #50 på: mars 22, 2012, 19:00:20 pm » |
|
noen bilder til
 S4300114.JPG (124.82 KB. 640x480 - vist 294 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #51 på: mars 22, 2012, 19:01:43 pm » |
|
ett til beklager det ble dobbelt opp av ene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: mars 24, 2012, 10:53:09 am » |
|
i dag var det en tur til racebuggy for og lære og justere gasserene skikkelig inn.læregutt rofferen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #53 på: mars 24, 2012, 20:19:12 pm » |
|
da var det sånn tålig justert kansje en 60 70 prosent ca må nok dyse han.og finjustere mere på blanding må ha en 009 fordeler også når peng strekker til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: mars 25, 2012, 16:59:48 pm » |
|
denna skal i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #55 på: mars 29, 2012, 19:39:12 pm » |
|
svina sto der i dag og ja teknisk kontroll da vet jeg om 2 plasser de står
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: mars 29, 2012, 20:27:21 pm » |
|
neida den er godkjent med senking den.kom forbi i audien i dag hva på besøk hos mi mor så så jeg først en laserkontrollpost.og lenger oppe sto svina på hver sin side av veien full teknisk kontroll men jeg skulle ikke så langt så jeg ble aldrig vinka inn:0) men synd att de ska ødlegge gleden for andre som liker gamle kjøretøy.jeg hadde jo full sjau i fjor.men ordna seg e bare så mye unødvendig styr bare fordi bilen e litt lavere,hadde enn kjørt uten bremser hadde jeg skjønt det.arg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #58 på: mars 30, 2012, 09:58:49 am » |
|
ikke helt fornøyd med baklplata så blir nok lakke på nyyt og sveise igjen hulla til eksosen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
    
Innlegg: 820
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: april 12, 2012, 18:34:05 pm » |
|
galskapen tok overhånd i dag.ble igjen sveising av eksoshulla i bakplata.nå er det ett strøk med syregrunning og 3 strøk fyller
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|