TomR
|
 |
« på: januar 09, 2012, 12:55:10 pm » |
|
Jeg planlegger sommerferien 2012 - hva er det av happenings i Europa man må få med seg - ser for meg en 4 ukers periode med tur innom arrangementer - men er usikker på når jeg burde ta ut ferien...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1 på: januar 09, 2012, 13:08:14 pm » |
|
Husk å være tilbake til 17August da Noe som skjer på Nedlagte fly stripa nor for Tigerstaden 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #2 på: januar 09, 2012, 13:17:38 pm » |
|
Reifnitz, Wörthersee Østerrike. GTI Treffen 16-19 mai. Foregår hele uka føre treff helgen. Et av europas største vw treff. Var der i fjor, skal dit i år, helt konge!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #3 på: januar 09, 2012, 13:38:32 pm » |
|
Tidlig Mai er desverre uaktuelt - det er for tidlig å ta sommerferien da er jeg redd, men uansett takk for tips! Reifnitz, Wörthersee Østerrike. GTI Treffen 16-19 mai. Foregår hele uka føre treff helgen. Et av europas største vw treff. Var der i fjor, skal dit i år, helt konge!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #4 på: januar 09, 2012, 13:47:02 pm » |
|
Briefmarkenfestivalen im Mannheim er samtidig med sommerfuglsamlefestivalen i år! Der kan du slå to (sommer)fluer i en smekk. Ellers så er det i 2013 det skjer noe i Hersens Oldenford.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: januar 09, 2012, 14:01:33 pm » |
|
øøøyy! Le Mans Classic 2012 er et MUST... midt i Juli.....uendelig med spennende biler og i år for aller første gang: En helt egen klasse og banetid for "aircooled flat fours".....kommer til å bli vel så mange inntrykk som på "Hersens Oldenford"...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #6 på: januar 09, 2012, 14:26:14 pm » |
|
Godt tips Ø! Jeg tipper to siste i Juli + to første i August, alternativet er hele Juli.
øøøyy! Le Mans Classic 2012 er et MUST... midt i Juli.....uendelig med spennende biler og i år for aller første gang: En helt egen klasse og banetid for "aircooled flat fours".....kommer til å bli vel så mange inntrykk som på "Hersens Oldenford"...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: januar 09, 2012, 15:18:51 pm » |
|
Få med deg Hellas, gjerne siste året de er med i Europa.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: januar 09, 2012, 15:20:31 pm » |
|
Løp og turistkjøring Nürburgring, nordschleife. :p
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #10 på: januar 09, 2012, 15:26:27 pm » |
|
Med Gunda? Løp å kjøp sjøsyketabletter 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Eskild
Medlem

Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #11 på: januar 09, 2012, 16:04:46 pm » |
|
Ikke noe arrangement, men vel verd et besøk hvis du er på de kanter: http://citedelautomobile.com/en/homeFår ikke linket direkte til artikkel på Wikipedia, men Google finner frem: "Cité de l'Automobile".
|
|
« Siste redigering: januar 09, 2012, 16:11:22 pm av Eskild »
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: januar 09, 2012, 16:11:17 pm » |
|
Med Gunda? Løp å kjøp sjøsyketabletter  det går helt fint. ellers er jo dette er knall alternativ. http://www.rentracecar.de/index-gb.htm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: januar 09, 2012, 17:51:39 pm » |
|
6 timers løp 4 august spa helgen etterpå..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FastTurtle
Medlem

Getting lost is not a waste of time.
|
 |
« Svar #14 på: januar 09, 2012, 23:02:03 pm » |
|
I Norge har vi noen få museér med litt biler stående i en krok, og du har sett alt minst én gang før.. . Reiser du på ferie i Tyskland derimot fins det muligheter! Selvfølgelig finner du de du forventer å finne, slike som Opel, Ford, Mercedes-Benz og BMW, Porsche har også et helt nytt flott museum, men det finnes et utall unike museér i Tyskland; Deutsches Toyota Museum, et eget museum fullt av gamle japanske perler eller hva med et eget museum for politibiler?, eller for 50-talls campingbiler og selvsagt flere bare med motorsykler!, eller lastebiler, traktorer, eller hva med Prototyp-museét i Hamburg? Uansett hvor i Tyskland du skal finnes det et i nærheten, du finner de på http://www.oldtimermuseen.de  God ferie!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: januar 09, 2012, 23:26:04 pm » |
|
I Norge har vi noen få museér med litt biler stående i en krok, og du har sett alt minst én gang før.. . Reiser du på ferie i Tyskland derimot fins det muligheter! Selvfølgelig finner du de du forventer å finne, slike som Opel, Ford, Mercedes-Benz og BMW, Porsche har også et helt nytt flott museum, men det finnes et utall unike museér i Tyskland; Deutsches Toyota Museum, et eget museum fullt av gamle japanske perler eller hva med et eget museum for politibiler?, eller for 50-talls campingbiler og selvsagt flere bare med motorsykler!, eller lastebiler, traktorer, eller hva med Prototyp-museét i Hamburg? Uansett hvor i Tyskland du skal finnes det et i nærheten, du finner de på http://www.oldtimermuseen.de  God ferie!! Spennende link og tips! Takk. Det tyske teknikse "hovedmuseet" i Sindsheim - har en vanvittig bilsamling ihvertfall - absolutt verd turen!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #16 på: januar 10, 2012, 00:19:04 am » |
|
Kjempemasse flotte innspill, tusen takk!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #17 på: januar 10, 2012, 09:48:23 am » |
|
Auuu... Kunne tenke meg dette, men det var da gruelig tidlig... St. paul 12 juni,,etappemålgang i årets tour de france 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #18 på: januar 10, 2012, 13:26:45 pm » |
|
Du kan jo starte ferien på MIB Summermeet, 6-8. juli. Blir endel nordmenn der. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: januar 10, 2012, 13:33:17 pm » |
|
Jeg ville lagt turen til Polen og Ukraina fra 8. juni til 1. juli hvis jeg hadde hatt mulighet til å ta ut ferie da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #20 på: januar 10, 2012, 13:47:46 pm » |
|
Tom R på Fotball  Spa 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #21 på: januar 10, 2012, 13:47:59 pm » |
|
Med tanke på drivstoffprisene og forbruk så hadde jeg parkert Gunda på en utkikkstomt i Drammen, logget meg på det trådløse nettverket og booket fly. Eller mer seriøst, istedenfor å vende nesa sørover/østover så hadde jeg satt kursen nordover. Det er svært vanskelig å slå de naturopplevelsene som står på menyen her i landet. Midnattsol, ferske reker og 4 pils nedi vannet... sukk. og kæm vet, kanskje du møte ei tøtta dær oppe  -BB-
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jalle
Supermedlem

Klubbløs #006
|
 |
« Svar #22 på: januar 10, 2012, 15:36:58 pm » |
|
Med tanke på drivstoffprisene og forbruk så hadde jeg parkert Gunda på en utkikkstomt i Drammen, logget meg på det trådløse nettverket og booket fly. Eller mer seriøst, istedenfor å vende nesa sørover/østover så hadde jeg satt kursen nordover. Det er svært vanskelig å slå de naturopplevelsene som står på menyen her i landet. Midnattsol, ferske reker og 4 pils nedi vannet... sukk. og kæm vet, kanskje du møte ei tøtta dær oppe  -BB- Sørg da for å ha retur samme uke ellers går du på veggen. Klart det er fint (er der nå) men man når ett mettningspunkt og da står det ikke så mye igjen å gjøre en å rotere rundt din egen akse.
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #23 på: januar 10, 2012, 15:41:17 pm » |
|
Sørg da for å ha retur samme uke ellers går du på veggen. Klart det er fint (er der nå) men man når ett mettningspunkt og da står det ikke så mye igjen å gjøre en å rotere rundt din egen akse.
Det er en viss forskjell på Nord Norge i januar og Nord Norge i juli. Feks så slipper man mørketida.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|