mai 05, 2025, 11:57:13 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Montering av lambda
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Montering av lambda (Lest 1202 ganger)
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
Montering av lambda
«
på:
januar 11, 2012, 07:47:54 am »
Lurer på om jeg kan montere lambda etter turbo eller bør den stå før samt andre ting med tanke på plassering for best mulig resultat???
Loggført
Proud member of AGDERVWKLUBB
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Montering av lambda
«
Svar #1 på:
januar 11, 2012, 10:10:11 am »
på NA har man iallefall i kollektoren.. turbo bør være der man får et rent resultat
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
Sv: Montering av lambda
«
Svar #2 på:
januar 11, 2012, 10:36:38 am »
Etter turbo og ellers slik du ville installert en sensor i en NA motor. Min er montert ca 15 cm etter eksoshuset.
BB
Loggført
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Montering av lambda
«
Svar #3 på:
januar 11, 2012, 10:48:00 am »
skal du ha den i permanent med mye kjøring f.eks banekjøring , monter den lenger unna turboen.
ellers vil den blir for varm og slutte å gi signaler til den før kjølt seg ned
.evt montere kjøle ribbe mellom sensor og eksos.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
Sv: Montering av lambda
«
Svar #4 på:
januar 11, 2012, 17:51:17 pm »
Tusen takk for hjelpa folkens :-)
Loggført
Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...