mai 02, 2024, 11:56:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lodder stemning... Adaptere fra 205-5 til 130-5.. Selger ved riktig bud...  (Lest 941 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: januar 15, 2012, 22:40:42 pm »

Disse har jeg maskinert selv.....





De er 40 mm tykke. Dette passet perfekt bak på bilen min med korte aksler og 5,5" Cosmic felger med ET 40. Felgenes høye ET var årsaken til at jeg lagde disse. Hjula kom ganske enkelt for langt inn med Hot Owl adaptere (18mm)

Adapterene er designet med Hot Owl som inspirasjon, men endret på noen punkter. Hovedforskjellen er vel at disse er laget av aluminium og at de er 22 mm tykkere. 205-5 boltsirkelen har moderne hjulbolter med 60 graders konus og det samme er selvfølgelig forsenket i adapterene. Jeg gjorde også slik at begge boltsirkelene står på samme "grad..." eller hva jeg skal si. Dette for at boltene til 205-5 sirkelen skulle bli så lite synlige bak felgene mine som mulig. Dette kan muligens være en ulempe med andre felger?? M14x1,5 bolter er presset inn i porsche sirkelen. Emner for å lage adapterene kostet litt så hvis du vurdere å by på disse så ha i bakhodet at det gikk noen timer i drei/ fresebenk og materialer og bolter for til sammen ca 1800,- for dette paret.

Adapterene har vært på bilen en sesong og har etter hva jeg har erfart glimrende balanse. Merket IKKE noen vibrasjon eller annet feil når jeg kjørte med disse. Begge hullsirkelene ble boret i samme oppspenning og med digitalt måleutstyr på fresebenken.

Vurderes solgt fordi jeg ikke lengere har felger med slik boltsirkel. Eventuelt kan adapterene selges som et sett med 2x40mm og 2x25mm da jeg har kjøpt inn emner for å lage et smalere sett til å ha foran men disse er pr dags dato IKKE ferdig maskinert.

NB:Dette er IKKE en serieproduksjon eller et plagiat av Hot Owl. Dette er adaptere jeg selv har laget fordi Hot Owl's ble i tynneste laget på min bil med mitt oppsett av felger og senk.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1 på: januar 16, 2012, 11:16:34 am »

Bud på 2200,- motat på PM for de to på bildet. Vurderer dette litt i forhold til hva det kostet å lage moroa og i forhold til om det er sansynlig at jeg ryker på et nytt sett felger senere med 130-5 sirkel. Selger ikke før jeg synes prisen er hyggelig for meg;-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: januar 16, 2012, 13:07:23 pm »

2400,- på PM.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: januar 16, 2012, 13:40:42 pm »

Solgt for 2500,-
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!