Jeg satt å lurte litt på plassering av bensintanken i Buggyen min. Det sto en hjemmelaget tank i den, men vil ha noe bedre. Siden det er dårlig plass forran så lurte jeg på hvordan det vil gå å plassere den bak setene. Eventuelt en fuelcell. Men så spørs det vel hvordan balansen i bilen blir da?
Hei.
Kan anbefale Fuelcell foran i buggy`n. Det er som du nevner lite plass for tank der fremme ( noen buggykarosser har veldig lite plass i forhold til andre ), men ta litt mål av hva du har plass til, å finn deg en Fuelcell som passer. Har du et lett avtagbart panserstykke? Det forenkler ihvertfall prosessen en hel del.
Vet om flere som har brukt modifiserte 20 Liters Jerrykanner også med bra resultat, men da er du jo inne på hjemmelaget igjen, som du har fra før.
Ang. balanse i bilen, så er det uansett en fordel å flytte så mange komponenter som mulig fremover i buggy`n, slik som batteriet, da bilen er veldig veldig lett foran. Å flytte bensintanken bakover i bilen blir ufordelaktig med tanke på vektbalansen.
Håper dette kan være litt til hjelp

mvh Arild