mai 04, 2025, 16:44:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Startvansker  (Lest 1312 ganger)
Boblebruker
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Jevnaker



Vis profil
« på: februar 09, 2012, 22:20:48 pm »

Hei der! Bilen skal på EU til mandag, og på prøveturen min fant jeg ut at det var noe som var litt muffens Blunker

69 T1 Kult
Jeg legger ut problemet her, for å evt kunne finne ut av det fortere. om det er ei "sjuke" ellernoe Glad
Jeg har ikke rukket å gå dypere inn i problemet. eller målt på noen ting, det blir i morgen

Da jeg vred på nøkkelen etter å ha stoppet den på butikken. Da kom det ikke lyd eller noe reaksjon. Hørte ikke noe innslags-relè eller noen ting..

Kan være dårlig kontakt ett sted eller noe, fordi da jeg prøvde da jeg hadde kommet meg hjem igjen, da slo starteren inn og ikke noe problem..
Loggført

Boble 1969
Blazer K-5 1982
Golf2 1983
Honda CRX 1987
Honda CRX 1994
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: februar 09, 2012, 22:57:13 pm »

Hører du ikke noen klikk av noen slag, ikke fra cut-off-ventilen på forgasseren engang, når du vrir om nøkkelen for å starte, er det god sjans for at du har dårlig kontakt på tenningslåsen.
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: februar 09, 2012, 23:31:26 pm »

Regner med du har strøm nok på bilen.

Du nevner innslagsreleet, og det er en teori. Vanlig årsak er at det er skitt og/eller rust inne i solenoiden slik at den henger seg opp. En av de få reparasjonsjobbene der det å gi den kaputte delen et kraftig slag faktisk hjelper, men ikke som varig løsning, dessverre.

Det er to ledninger som bør sjekkes først: Strøm inn på solenoiden og jordkabelen fra rammen til motoren. Særlig den tykke strømkabelen kan ha slitt kabelsko. Opplevd på tre biler selv.

Fikse innslagsreleet: Kravle under. Plukk det av. Åpne opp. Med en loddebolt smelter du av de to kontaktene - da får du "lokket" på releet av. Rens opp inni der. Olje delene litt. Sett sammen igjen. Lodde på igjen de to kontaktene. Monter releet på starteren igjen. Vrooom, vrooom.
« Siste redigering: februar 09, 2012, 23:36:20 pm av JFP » Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #3 på: februar 10, 2012, 00:37:42 am »

Hvis du misstenker starteren, kan du låne en av meg å prøve.
Loggført

tlf: 40843606
Boblebruker
Nybegynner
*
Innlegg: 11
Bosted: Jevnaker



Vis profil
« Svar #4 på: februar 10, 2012, 10:28:37 am »

Detta var god info å få folkens Glad Jeg skal nedover å ta en kikk etterpå Glad

Du er nå snill og da NK Glad kan hende jeg tar deg på den dealen Glad

Loggført

Boble 1969
Blazer K-5 1982
Golf2 1983
Honda CRX 1987
Honda CRX 1994
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #5 på: februar 10, 2012, 16:53:49 pm »

Må være snill, ellers får jeg kjeft av Ragnar  Gliser
Loggført

tlf: 40843606
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!