Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« på: desember 07, 2007, 20:33:27 pm » |
|
Oppretter en tråd der alle kan vise frem sine sjeldne godbiter for andre. Jeg vet det finnes en del sjeldne deler liggende på hyller rundt om i landet. Grav det frem og vis det her! Kun en regel gjelder i denne tråden - reprodeler keep out  Her er noen smakebiter fra mitt skattekammer Batwing hornring og Schenk ashtray "Smoke while you shift gears"
|
|
« Siste redigering: desember 07, 2007, 20:37:20 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #1 på: desember 07, 2007, 22:14:10 pm » |
|
Nice 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
marius
Medlem

vw type 1 1957
|
 |
« Svar #2 på: desember 07, 2007, 22:22:26 pm » |
|
Det askebegeret ditt var vanvittig teit og tøft! Nesten så man skulle begynne å røyke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: desember 07, 2007, 23:10:54 pm » |
|
Disse har sikkert stått på ovalen min siden den var ny. Ekte Hüls som er stemplet 1954 (samme år som bilen). Visste ikke mye om disse før jeg så noen til salgs på thesamba til 900 euro (det var inkludert seterammer), så de var visst slike very very rare dingsebomser. Er deilig å cruise liggende da  
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #4 på: desember 08, 2007, 00:43:09 am » |
|
Disse har sikkert stått på ovalen min siden den var ny. Ekte Hüls som er stemplet 1954 (samme år som bilen). Visste ikke mye om disse før jeg så noen til salgs på thesamba til 900 euro (det var inkludert seterammer), så de var visst slike very very rare dingsebomser. Er deilig å cruise liggende da   Liggestol beslagene er helt klart sjeldne. Er bilen opprinnelig solgt ny i Sverige, eller er det ur-norsk bil? Du bør legge ut et bilde av potta på ovalen din, den med to rørstusser. Den er også meget morsom.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #5 på: desember 08, 2007, 00:51:31 am » |
|
Bildet viser en Hella søkelykt med speil. Funnet på norsk bil, 30 år siden den var på veien sist. Original til type 1 da innfestingen erstatter dørbolten. Lykta skrus av og på ved å vri på speilet.
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #6 på: desember 08, 2007, 15:05:08 pm » |
|
Noen som kan skryte av å ha denne liggende på hylla eller i bilen?? Ble annonser i Norge, men jeg har aldri sett den "live" her på berget. HVIS noen har - OG samtidig har lyst til å selge - så er det bare å si i fra til meg...
|
|
« Siste redigering: desember 08, 2007, 23:15:45 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #7 på: desember 08, 2007, 15:10:40 pm » |
|
Eller hva med denne lille låsen til å feste reservehjulet til karosseriet.. Festeanordningen til låsen ble bare laget på bobler en kort periode, kun i 51 så vidt jeg vet. Hvor mange av disse låsene kan ha overlevd mon tro?
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: desember 08, 2007, 16:04:22 pm » |
|
Bildet viser en Hella søkelykt med speil. Funnet på norsk bil, 30 år siden den var på veien sist. Original til type 1 da innfestingen erstatter dørbolten. Lykta skrus av og på ved å vri på speilet.
den søkelampa er bare helt grom. skikkelig options. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #9 på: desember 08, 2007, 19:05:54 pm » |
|
Synes nå selv dette er en skikklig godbit. Vet kun om to stykker VERDEN over, foreløpig.. En i Sverige og en i Norge. Begge er dessverre bakfangere.. Noen som har hørt om flere??
|
|
« Siste redigering: desember 08, 2007, 21:26:53 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: desember 08, 2007, 20:09:10 pm » |
|
 Moto Meter rallydash. Denne er vel ikke hverdagskost etter hva jeg har forstått. Vet at Berger har en, men ellers har eg vel bare sett en med det instrument oppsettet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: desember 09, 2007, 00:14:43 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #12 på: desember 09, 2007, 00:24:59 am » |
|
Litt fra min samling.
Elektrisk vinduspyler til split. Spesiell peilepinne. Picknik-koffert. Formet for og ha under baksete. Petri-ratt.
|
|
« Siste redigering: desember 09, 2007, 00:29:46 am av Mr.Bubblehead »
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
T2man
Supermedlem

Termos er bra
|
 |
« Svar #13 på: desember 09, 2007, 11:42:15 am » |
|
Var ute i garasjen og knipset noen bilder: Petri-hornringen i bobla. Huma dou knopf som passer både i T-1 56-59 mod. og T-2 55-67 mod.
|
|
« Siste redigering: desember 09, 2007, 11:53:56 am av T2man »
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Peter_Plade
Nybegynner

|
« Svar #14 på: desember 09, 2007, 20:38:20 pm » |
|
Noen som kan skryte av å ha denne liggende på hylla eller i bilen?? Ble annonser i Norge, men jeg har aldri sett den "live" her på berget. HVIS noen har - OG samtidig har lyst til å selge - så er det bare å si i fra til meg...
Hvad kan denne? Så en i en oval for 2 år siden i Hessich Oldendorf, men ved ikke hvad det er.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: desember 09, 2007, 20:45:21 pm » |
|
Det er nok en kartlampe tenker jeg?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #16 på: desember 09, 2007, 20:55:14 pm » |
|
Hvad kan denne? Så en i en oval for 2 år siden i Hessich Oldendorf, men ved ikke hvad det er. Stemmer JS. Dette er en kartlampe med lys inni. Det sitter en pære og et speil inni som reflekterer lyset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: desember 09, 2007, 21:10:18 pm » |
|
Artig tråd!
Her er et utdrag fra min ratt-samling:
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: desember 13, 2007, 18:09:59 pm » |
|
Halelujah 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Happy Tom
Medlem

|
« Svar #20 på: desember 17, 2007, 22:57:51 pm » |
|
Hei! Starter tilværelsen på vwnorge med å spørre om hvor sjeldne mine hanskeromslokk er?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eldiablo
Seniormedlem

Torgrim tlf. 970 71 771
|
 |
« Svar #21 på: desember 18, 2007, 00:23:26 am » |
|
Kan det stemme at dette er den zwitteren som stod til salgs litt ovafor Fetsund for en tid tilbake, synes jeg drar kjensel på bilen og lykta..
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]
tWolf - Part of the AirWolfs crew
|
|
|
RuneL
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: desember 18, 2007, 00:43:52 am » |
|
Jeg lurer også på hvor skjeldent en dings på bilen min er. har ikke kjørt så mye vw så vet liksom ikke. Girlås synes jeg iallefall høres så fancy ut at jeg må spørre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #23 på: desember 18, 2007, 01:43:27 am » |
|
Hei! Starter tilværelsen på vwnorge med å spørre om hvor sjeldne mine hanskeromslokk er?
Hanskeromslokk til Split boble? Hvis ja - så: JA - de er sjeldne! Standard på ale Cabrioleter, uvanlig i Norge på Sedan. Finens i slett stål og i modellert bakelitt. Hva har du?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #24 på: desember 18, 2007, 10:41:52 am » |
|
Det finnes en rekke forskjellige typer girlåser. I mine øyne er dette helt klart en morsom liten greie, men slett ikke umulig å få fatt i hvis en vil. Finnes en del på det åpne marked. Jeg lurer også på hvor skjeldent en dings på bilen min er. har ikke kjørt så mye vw så vet liksom ikke. Girlås synes jeg iallefall høres så fancy ut at jeg må spørre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #25 på: desember 18, 2007, 10:42:59 am » |
|
Kan det stemme at dette er den zwitteren som stod til salgs litt ovafor Fetsund for en tid tilbake, synes jeg drar kjensel på bilen og lykta.. Det er nok korrekt. Bilen har nå fått transplantert inn noen kilo nytt stål i skjørtekantene =) http://52zwitter.blogspot.com
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2007, 12:46:52 pm av Knechten »
|
Loggført
|
|
|
|
Happy Tom
Medlem

|
« Svar #26 på: desember 18, 2007, 12:27:04 pm » |
|
SplitMan: Ja, det er til splitt. De er av stål,mulig festerammen er alu. Mangler gitter og nøkkel til låsene, samt at det runde hullet i det ene lokket er litt forstørret. Satt i min -51, antageligvis eneste tidsriktige del på hele bilen.( 80-talls pastell-looker...) Gøy å høre hva slikt ligger på i pris, tror ikke jeg selger dog...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #28 på: desember 18, 2007, 14:10:36 pm » |
|
Det finnes en rekke forskjellige typer girlåser. I mine øyne er dette helt klart en morsom liten greie, men slett ikke umulig å få fatt i hvis en vil. Finnes en del på det åpne marked. Jeg lurer også på hvor skjeldent en dings på bilen min er. har ikke kjørt så mye vw så vet liksom ikke. Girlås synes jeg iallefall høres så fancy ut at jeg må spørre Jeg har det på 64 modellen min, litt høy pris.. 17.000,- men du får tross alt en super solid bil med på kjøpet :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #29 på: desember 18, 2007, 15:06:43 pm » |
|
Jeg har et par svarte i stål selv jeg...og innkjøpet av de er tidenes største "alt eller ingenting"-deal for meg. Det har seg sånn at en av de aller ivrigste skogsvraksamlerne i Norge bor i Østfold, og i hans "et sted mellom ett og to hundre" biler fantes det en anseelig mengde VW. 6-7 split window boble skogsvrak, en Notch, to Ovaler og en '62 Boble for å være nøyaktig. Ingen av Splittene var/er restaurerbare - men der fantes mange gode deler. Alle de 4 andre bilene var det håp for.
Den ene Splitten...en svart en hvor gulvet var helt vekk, karosseriet hadde delt seg i to og var separat fra det som var fragmentene av en tunell... dashboardet var ribbet, bortsett fra et par helt komplette hanskeromluker. Jeg ble utrolig ivrig den høstdagen i '96 da jeg først så dette - og ville naturlig nok kjøpe hanskeromslokk. Roar var iferd med å redusere samlingen sin, og ville gjerne selge alt VW under ett....så det var alt eller ingenting... Som sagt, så gjort. Jeg pendlet med bilhenger opp og ned de Østfoldske bakveier en hel sommer....men jaggu fikk jeg fatt to fine hanskeromslokk.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|