Jeg bygget om og trimmet en 2 liter Type 4 motor til bobla mi for et par år siden, men fikk den aldri til å gå helt bra. Etter noen år med prøving og feiling gav jeg opp, og stuet bort bilen. Nå vil jeg gi motoren en siste sjans før den lagres for godt, og bilen selges/skrotes uten motor.
Forgasserne er proffoverhalte 40mm Dellorto kjøpt fra cato her på forumet. Jeg mistenkte først at de var problemet, men etter at cato var grei nok til å ta en sjekk av de var problemet der fortsatt.
Så da gjenstår fordeleren/tenningssystemet. Fordeleren jeg bruker nå er gammel og slitt, så jeg tenkte å bare bytte ut hele greia. Er det noen som har noen gode anbefalinger å komme med her? Ville helst hatt en ny forgasser, og gjerne uten stifter. Har derfor sett på 009 med ombyggingssett til stifteløst/elektronisk tenning, men er usikker på om den "matcher" motoren bra. Noen som har erfaringer med dette i type 4 motor? Jeg har også hørt mye forskjellig om nyproduserte 009 fordelere, så jeg er generelt litt skeptisk til ny 009. Men det spørs om gammel/brukt 009 er så mye bedre da...
Jeg har såklart siklet på fordelerløse system osv., men tror det blir litt for dyrt i første omgang, det får bli om noen år når jeg er ferdig med studiene og har bedre råd.
På forhånd takk for alle svar