Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
    
Innlegg: 584
Bosted: Kragerø
|
 |
« på: november 14, 2011, 14:26:30 pm » |
|
Min T1 67 1500 er veldig høy foran i forhold til bak. Jeg orker ikke å heve den bak, men er det mulighet å sette på dropspindler for å få den noe ned uten at det blir for mye?
Og hvor mye bygger de ut i forhold til org?
Og fins det godkjente dropspindler?
|
|
|
Loggført
|
Tlf 993 67 911 Seaside VW- Club ‘67 T1 1500 ‘67 912 Coupe +Div andre ‘67 prosjekt
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #1 på: november 14, 2011, 14:48:36 pm » |
|
Dropspindler senker ca.2,5" og bygger ca. 2 cm ut ! Godkjent?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: november 14, 2011, 21:07:01 pm » |
|
De bygger vanligvis ut 0,5 tomme, rett over 1 cm på hver side. Senker som Ketil sier og ingen senkespindler er vel godkjent.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #3 på: november 14, 2011, 22:40:28 pm » |
|
mener å ha lest en plass at det finnes senkespindler med tuf papir.. ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #4 på: november 15, 2011, 00:36:45 am » |
|
Gjelder bare å bruke rett sted ved EU ! 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #5 på: november 15, 2011, 09:18:53 am » |
|
Gjelder bare å bruke rett sted ved EU !  ja, eller slå til på eu fri bil som jeg har gjort nå... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #6 på: november 15, 2011, 09:55:15 am » |
|
vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #7 på: november 15, 2011, 10:12:27 am » |
|
Gjelder bare å bruke rett sted ved EU !  ja, eller slå til på eu fri bil som jeg har gjort nå...  Også et alternativ!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
    
Innlegg: 584
Bosted: Kragerø
|
 |
« Svar #8 på: november 18, 2011, 01:34:37 am » |
|
Takk for svar! Ja, greit med godkjente løsninger.
Regner med at komfort blir forholdsvis lik som ogrinalt, bortsett fra litt mindre fjærvandring?
|
|
|
Loggført
|
Tlf 993 67 911 Seaside VW- Club ‘67 T1 1500 ‘67 912 Coupe +Div andre ‘67 prosjekt
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #9 på: november 18, 2011, 02:17:08 am » |
|
Takk for svar! Ja, greit med godkjente løsninger.
Regner med at komfort blir forholdsvis lik som ogrinalt, bortsett fra litt mindre fjærvandring?
Fjærvandringen blir også som før.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
(oVo)
Juniormedlem
 
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: november 18, 2011, 10:52:02 am » |
|
vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer
Er det bare ball joint eller finns det til linkpin også? Dyrt eller kjempe dyrt i forhold til vanlige ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #11 på: november 18, 2011, 21:57:33 pm » |
|
vi leverer drop spindler 67- med TUV papirer
Er det bare ball joint eller finns det til linkpin også? Dyrt eller kjempe dyrt i forhold til vanlige ? x2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: november 19, 2011, 00:00:58 am » |
|
CSP i Tyskland bygger om CB balljoint spindler som de så får TUV godkjent, disse får du hos Unneberg. CB linkpin spindlene smyger ikke gjennom TUV nåløyet desverre.
Og balljoint kom på 66 modellen...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #14 på: mars 14, 2012, 10:14:38 am » |
|
Skal etterhvert skifte til senkespindler på min -63. Delene har ligget i hylla i lang tid nå. Har aldri gjort dette før, men er det bare å skru løs hele sulamitten som sitter på armen, dra av og på med ny. Den ene spindelen (originale) som sitte på har ca.1 mm slark sideveis og opp/ned, men klarer ikke å se om det er selve spindelen som er slitt eller foringene eller hva. Forslag? Hjelp? Vet jo at skal en skifte alt ("lagre"/foringer) så må det presses ut med rett ustyr.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|