Dette er vel hovedproblemet med denne metoden, gradene som oppstår når du borrer ut "holdepunktene" hindrer holderen til fjærstavene å flytte seg. Har ikke noe fasit svar å gi deg, men sannsynligvis blir du nødt til å montere forstillingen på bussen og bruke vekta av bilen til å presse ned holderen.
Forstillingen på bayen til Holmsen "Blåmann" ble senket på den samme måten, og der ble bussen sluppet ned for å vri holderen. Ble noe treg å få opp igjen. Du kan jo høre med forumbruker Holmsen om hvordan den er idag.
En annen metode er å kappe over forstillingsrøret med holderen i, for så å presse den ut. Da kan du slipe bort holdepunktene på innsiden. Er man litt forsiktig når man presser, så slipper man å deformere rørbiten også.


Når du har fått ut holderen og slipt bort "vortene" tar du å kutter slissa til bolten som skal stå i holderen.

Da er det "bare" å line opp rørbiten med holderen på plass og sveise igjen.
NB! ÜBER VIKTIG at dette blir gjort av en som kan å sveise... Dette skal ikke gjøres hvis man er usikker på hva man gjør! Jeg fikk hjelp til det første røret av Anders fra oppe i lien...

Det er selvfølgelig viktig at man merker av hvor bitene sitter før man kutter de ut...