tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« på: april 19, 2012, 11:13:07 am » |
|
Er det noen som har peiling på vinkel og plassering? er vel det samme som Porsche 914 2.0 liter
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #1 på: april 19, 2012, 15:14:59 pm » |
|
hei har fått gjort dette noen ganger har da brukt 914 topp som mal
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #2 på: april 19, 2012, 15:32:33 pm » |
|
Mener det er samme som nevnte porsche (har selv)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #3 på: april 19, 2012, 15:47:27 pm » |
|
Ja prate med en og det er det samme som porsche 914
da er det bare og få tak i en topp da:)
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #4 på: april 19, 2012, 18:45:05 pm » |
|
Ligger et par her i Gjøvik...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #5 på: april 19, 2012, 21:28:53 pm » |
|
Faktisk er det bedre å flytte plugghull på en std. vw-topp enn med 2,0-toppene til Porsche 914. Når det gjelder Porsche 914 2,0-toppene så er det mer regelen enn unntaket at dem er sprekt. Et par andre bakdeler med 914-toppene er at brennkammeret i dem er slik utformet at hvis du skal ha høyere komp så må du frese mye + at det er vanskligere å få tak i innsug.
De beste T4-toppene får du ved å bruke "firkantport-topper" fra 2,0 bus , så flytter du pluggen på disse og sveiser dem opp ved innsug. Motorteknikk i Oslo har en ekspert på disse toppene som tidligere jobbet hos Kjell Aaen. Eventuellt kan du kjøpe ferdige topper hos Ahnendorp, men det koster noen kroner da, men slik sett så er det ikke akkurat gratis å få bearbeidet toppene her i landet heller da. Og du må ofte betale 2000 kr ++ for et sett brukte firkantport-topper som trenger overhaling..
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #6 på: april 19, 2012, 21:41:34 pm » |
|
Jærva tror du missforstår litt! Jeg bygger topper selv,har 2 liter buss topper med 4 kant eksos som det skal flyttes plugg høla på så dem blir som 914 topper!
|
|
« Siste redigering: april 19, 2012, 21:46:16 pm av tezer »
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #7 på: april 19, 2012, 21:42:52 pm » |
|
Ligger et par her i Gjøvik...
for salgs eller til lån så jeg kan måle etter dem:)
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #8 på: april 19, 2012, 22:03:45 pm » |
|
Kan vel lånes ja, selges ikke - skal brukes på egen motor etter hvert.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #9 på: april 20, 2012, 07:09:02 am » |
|
Det sier jeg tusen takk til!  se pm
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #10 på: april 20, 2012, 07:58:42 am » |
|
Jeg har en bekjent som har en jigg til denne jobben, mulig han kan gjøre jobben for deg. Send en PM hvis du er interessert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|