|
bjornboble
Supermedlem
    
Innlegg: 871
Bosted: finsland
|
 |
« Svar #1 på: april 24, 2012, 21:30:37 pm » |
|
ødleggelse av god bilen 
|
|
|
Loggført
|
agder vw klubb..
orginalt som er tingen..
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #2 på: april 24, 2012, 23:27:40 pm » |
|
De har så mange splitter i utlandet at de begynner å ødelegge dem. Herregud!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: april 24, 2012, 23:39:34 pm » |
|
De har så mange splitter i utlandet at de begynner å ødelegge dem. Herregud!
Står i Norge denne bilen ser det ut til: Location: Bergen, Norway
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: april 25, 2012, 07:55:36 am » |
|
De har så mange splitter i utlandet at de begynner å ødelegge dem. Herregud!
ødleggelse av god bilen  Denne bilen er et kupp. En grundigere restaurert VW skal man lete lenge etter.Karosseri og bunnplate er behandlet svært grundig mot rust, før lakkering. Dette er gjennomført for over ti år siden, og alt ser fortsatt ut som nytt.  Det skulle bevise hvor grundig jobb som er gjort. Alt som er gjort for å bygge en kopi av Volkswagen 82E lar seg lett reversere. Å finne et totalt rustfritt split-karosseri med ferdig montert understell er i og for seg verd en god del penger. Dessuten er det mye deler som følger med bilen. Skulle ønske at jeg hadde plass til enda en bil, da hadde jeg kjøpt denne umiddelbart.
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: april 25, 2012, 10:34:18 am » |
|
"En grundigere restaurert VW skal man lete lenge etter"
Vel.. Jobben er helt sikkert bra utført osv, men 68-> kanaler, 60-talls bakplate osv drar ikke akkurat opp verdien på en splitt. Jeg skjønner at en slik bil nok er lettere å omsette i utlandet, men synes det er litt trist når gamle norske biler går rett på thesamba uten så mye som et forsøk på å avertere i Norge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #6 på: april 25, 2012, 11:17:36 am » |
|
Jeg skjønner at en slik bil nok er lettere å omsette i utlandet, men synes det er litt trist når gamle norske biler går rett på thesamba uten så mye som et forsøk på å avertere i Norge.
Vel, hvis man ser kommentarene i denne tråden, skjønner man kanskje hvorfor biler havner rett på thesamba. Stort sett bare negative meldinger. Ingen grunn til å tro at en ren salgstråd på forumet her, ville medført noe annet. Men såvidt jeg har forstått, tror jeg ikke at selger har noe imot å selge bilen til norske kjøpere:)
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: april 25, 2012, 11:35:05 am » |
|
Er det Thor Frøyland som selger denne? Er vel han som har bygget den opp...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: april 25, 2012, 11:46:55 am » |
|
Er det Thor Frøyland som selger denne? Er vel han som har bygget den opp...
Det stemmer.
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #9 på: april 25, 2012, 11:49:57 am » |
|
Thor har jo holdt på i over 30år snart Drivelig kar treff han på første Bug Camp og på Santa Pod og bare til info,for ca 10-12år siden var det ikke mye repro deler til Splitt Sånd som bakplate og kanaler da brukte de fikk taki på markedet.
Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #10 på: april 25, 2012, 14:49:47 pm » |
|
Imponerende arbeid..
Denne må jo være helt ideell som donor til KDF'en i Bodø...dekk og felger og deler og karosseri.... Bubblehead / Fiva...hvor er dere?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
KDF Type 60
Seniormedlem
   
Innlegg: 311
Bosted: Bodø
|
 |
« Svar #11 på: april 25, 2012, 17:34:39 pm » |
|
Imponerende arbeid..
Denne må jo være helt ideell som donor til KDF'en i Bodø...dekk og felger og deler og karosseri.... Bubblehead / Fiva...hvor er dere?
Jeg er her, og ser.......... Kunne brukt karosseriet ja, men som det nevnes litt lenger opp i tråden, så er det brukt noen nyere deler i oppbyggingen, så da blir det jo noe jobb allikevel. Felger har jeg, og jeg tror en Type 60 ser "bedre" ut uten knastedekk. 50K er jo "drøyt" for et karosseri.........men.  Noen som trenger understellet til denne ? Anders.
|
|
|
Loggført
|
Member of the split cruisers. If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough ! Afi
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #12 på: april 25, 2012, 22:30:43 pm » |
|
Imponerende arbeid..
Denne må jo være helt ideell som donor til KDF'en i Bodø...dekk og felger og deler og karosseri.... Bubblehead / Fiva...hvor er dere?
Jeg er her, og ser.......... Kunne brukt karosseriet ja, men som det nevnes litt lenger opp i tråden, så er det brukt noen nyere deler i oppbyggingen, så da blir det jo noe jobb allikevel. Felger har jeg, og jeg tror en Type 60 ser "bedre" ut uten knastedekk. 50K er jo "drøyt" for et karosseri.........men.  Noen som trenger understellet til denne ? Anders. Anders skal ikke ha noe selv om den var rå og kunne blitt en bra donor.. Han har involvert seg i et annet prosjekt i sommer  K
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #13 på: april 27, 2012, 18:41:51 pm » |
|
jah..kor tar den vegen?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|