TURBO
Gjest
|
 |
« på: april 13, 2012, 22:21:26 pm » |
|
Noen som kan gi meg fasiten på hvor det vanligvis lekker olje på en nybygd motor? Vet støtstangrørene er et kjent fenomen,men er det noen andre "vanlige" steder? Kjekt å vite litt mer eksakt hvor man skal lete 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: april 13, 2012, 22:27:58 pm » |
|
Simring bak svinghjul? rundt reimhjul?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: april 13, 2012, 22:46:02 pm » |
|
Simring bak svinghjul? rundt reimhjul?
Tror det lekker litt ved reimhjulet ja.Skal det sitte noe pakning der?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: april 13, 2012, 22:47:50 pm » |
|
nix
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: april 13, 2012, 22:50:08 pm » |
|
How to stop it?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: april 13, 2012, 22:51:15 pm » |
|
si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: april 13, 2012, 22:54:09 pm » |
|
si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal
Puh....nå er vi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt utafor mitt kunnskapsnivå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: april 13, 2012, 22:54:49 pm » |
|
si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal
Puh....nå er vi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt utafor mitt kunnskapsnivå  hvor har du ånding?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: april 13, 2012, 22:57:50 pm » |
|
Vet ikke hva du snakker om 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: april 13, 2012, 23:00:53 pm » |
|
filteret på oljepåfyllingen ånder trykket inni blokka
kan være at det er litt lite areal (og da blir det overtrykk i blokka)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: april 13, 2012, 23:03:05 pm » |
|
Større filter da? Siden bildet ble tatt har jeg satt på forvarmingsrør som ligger innpå filteret kan det ha noe å si?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #11 på: april 13, 2012, 23:04:09 pm » |
|
skulle hatt større hull. søk opp veivhusventilasjon eller ånding på forumet og start å les 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: april 13, 2012, 23:05:44 pm » |
|
skulle hatt større hull. søk opp veivhusventilasjon eller ånding på forumet og start å les  Will do  Takk for hjelpen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: april 13, 2012, 23:21:18 pm » |
|
Sv: Åndeboks - når er det nyttig/nødvendig? « Svar #24 på: Februar 23, 2009, 13:37:23 » Sitat -------------------------------------------------------------------------------- Min 1915 kommer jeg ikke til å kjøre opp mot 8500 rpm så jeg tror jeg konsentrer meg om ånding fra blokka. Kommer nok kanskje til å bytte den bugpikk boksen i noe annet. -------------------------------------------------------------------------------- Ble ikke så mye klokere etter litt lesing men hva er alternative til den åndingen jeg har idag? Blir for innviklet for meg dette 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #14 på: april 13, 2012, 23:27:29 pm » |
|
Hei, jeg har en 2276 med samme type filter på utåndingen. Denne kaster opp (litt) olje gjennom filteret når jeg kjører og dette renner ned over støtstangrør og på eksos. Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos. Jeg planlegger å fjerne biltemafilteret og erstatte med en åndeboks med avløp ned i blokken igjen.
Sjekk om det bare er oljeutkast gjennom filteret ditt før du begynner å demontere noe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #15 på: april 13, 2012, 23:37:02 pm » |
|
Hei, jeg har en 2276 med samme type filter på utåndingen. Denne kaster opp (litt) olje gjennom filteret når jeg kjører og dette renner ned over støtstangrør og på eksos. Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos. Jeg planlegger å fjerne biltemafilteret og erstatte med en åndeboks med avløp ned i blokken igjen.
Sjekk om det bare er oljeutkast gjennom filteret ditt før du begynner å demontere noe.
Ser ikke ut som det kommer noe gjennom filteret men litt ut fra bak reimhjulet,og litt fra nederst på røret i linken under. http://www.vwparts.net/BP3077-11.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #16 på: april 14, 2012, 10:22:41 am » |
|
Noen forslag til åndealternativer fra blokka vs det jeg har idag?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #17 på: april 14, 2012, 20:48:10 pm » |
|
Jeg tror ikke det er lekasje fra reimhjulet. Simringen bak svinghjulet sjekket jeg når vi skifta kasse. Sjekk nøye når den er på bukken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #18 på: april 14, 2012, 21:28:36 pm » |
|
Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos.
Er ganske ofte det stemmer..  Men pent motorrom harn i alle fall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #19 på: april 14, 2012, 21:35:11 pm » |
|
Jeg tror ikke det er lekasje fra reimhjulet. Simringen bak svinghjulet sjekket jeg når vi skifta kasse. Sjekk nøye når den er på bukken.
Ser ut som det er litt fersk olje som kommer ut fra bak reimhjulet,hvis det ikke er fra den gamle lekkasjen fra føleren. Vet ikke hva slags betydning det har med litt olje der jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #20 på: april 14, 2012, 21:35:26 pm » |
|
Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos.
Er ganske ofte det stemmer..  Men pent motorrom harn i alle fall. Takk for det Einar 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #21 på: mai 05, 2012, 16:25:27 pm » |
|
Nå har jeg skiftet til Scat sine fjærbelastede støtstangrør men ennå så lekker det,skjønner faen meg ingenting.Tror jeg dynker driten i bensin å tenner på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|