mai 05, 2025, 11:19:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bulkhead Adapter Fittings som retur til tank?  (Lest 1541 ganger)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« på: mai 25, 2012, 16:54:37 pm »

Skal inn med en efi motor i bussen (early bay) og må derfior lage en retur til tank.
Hva bruker folket? Har ikke god følelse for T-stykke før punpa. Vil ha returen til tank.

Noen som har erfaringer med slike for å unngå å måtte sveise i tank?
http://www.efihardware.com/products/1757/bulkhead-6-to-516-barb
http://www.summitracing.com/parts/SUM-220882/

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1 på: mai 25, 2012, 17:35:54 pm »

Har erfaring med sumitt sine, og pakningene er ikke noe jeg ville stolt på med tanke på bensin.. Ville sveis fast fitting.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: mai 25, 2012, 23:04:38 pm »

Hva med han som lager en aluadapter som skrus på orginaluttaket. Jeg har en sånn og den er det 4 uttak på. Ene skal jeg bruke til retur.

Husker dessverre ikke hva firma heter. Men sikkert noen som kan legge ut link
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2012, 23:30:54 pm »

Denne typen du tenker på Pål?
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1451

Er et alternativ, men er litt skeptisk.. Kanskje bensin blir varm?
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #4 på: mai 26, 2012, 23:48:59 pm »

Eller denne kanskje?
http://www.marcomansiperformance.com/products.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: mai 27, 2012, 02:38:26 am »


Stemmer. Er denne jeg har. Men den fra CB gjør sikkert samme nytta.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: mai 27, 2012, 17:25:15 pm »

Det negative ved å ha retur inn foran pumpen er at dersom det kommer luft inn i pumpe, så bruker det litt tid på å komme ut. Den eneste veien er da inn i motoren via dysene, og der bør det helst bare komme bensin
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: mai 27, 2012, 17:48:47 pm »

Og man sirkulerer også eventuelt varm bensin.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #8 på: mai 27, 2012, 20:36:03 pm »

Og man sirkulerer også eventuelt varm bensin.

Går vel an å montere en kjøler, fra en webasto f.eks.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 27, 2012, 21:01:57 pm »

Alt dette for å slippe å sveise inn en strategisk plassert fitting i en tank?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!