Ok.Så det vil si at hvis det under pådrag(1 bar ladetrykk) ligger på ca.12-12,5 A/F med 98 oktan, må det dyses til rundt 8-8,5 med E85.
Google og du vil finne all info du trenger om E85 vs vanlig bensin / lambda og AF. Det vil heller ikke overraske meg hvis din AF måler har en egen seksjon om E85 (mener å huske du har Innovative)
Hva kan man forvente ved å stille på trykket ytterlige o,5 bar, og hva kan evt effektøkning dreie seg om?Vil motoren gå kjøligere med 1,5 bar E85 kontra 1,0 bar 98 oktan...(ingen intercooler)?
Det overrasker meg litt at du ikke har fått med deg at E85 er tilnærmet en gudegave for oss med turbomotorer. Trøndere er kanskje litt trege

Motoren går både kaldere og du kan skru opp trykket mange hakk sammenliknet med bensin. Ladeluften vil såklart bli varm men E85 vil hjelpe deg der også.
Ulempen er egenskapen E85 har til å suge til seg fuktighet. Din forgasser vil kanskje begynne å irre samt du må benytte slanger som tåler E85. Det finnes produkter som forhindrer dette og som du kan blande i tanken. At du også må opp 30% i leveringkapasitet betyr at en del må bytte pumpe.