mai 04, 2025, 17:32:28 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø (Lest 1038 ganger)
Wollert
Nybegynner
Innlegg: 46
Bosted:
Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø
«
på:
mai 29, 2012, 15:43:11 pm »
Hei folkens
.... jeg har fått god hjelp her før, så da prøver jeg igjen.
Jeg har en oljelekkasje som er ganske stygg (dvs den lekker mye!). Jeg fant et bilde på nettet av undersiden av en tilsvarende motor, og har merket stedet der det drypper ifra på bildet.
For å finne ut hvor det lekker fra, rengjorde jeg motoren fra undersiden mens bilen sto på en jekk.... startet så opp, og lot den gå litt på tomgang. Etter veldig kort tid begynner det å dryppe, og dette gir seg igjen når motoren stoppes.
Når motoren er igang anslår jeg at det drypper hvert 2-3 sek, noe som vil si at man mister endel iløpet av en kort tur. Som det går frem av bildet, så drypper det fra rett foran oljefilteret (sitter en 13 skrue m/bolt der). Jeg fikk strammet denne til ca 1/2 omdreining, men likevel er lekkasjen like ille.
Er det noen som kan foreslå hvor det kommer fra, og hvilke deler jeg eventuelt trenger, utifra erfaring med bilen ?
20110108_0609tw.jpg
(77.98 KB, 640x480 - vist 185 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø
«
Svar #1 på:
mai 29, 2012, 21:09:59 pm »
er nok simringen bak svinghjulet.
ut med motor, av med svinghjul, på med ny simring, og svinghjul og inn att med motoren:)
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
billit1
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.
Sv: Oljelekkasje, 69" mod i Tromsø
«
Svar #2 på:
mai 30, 2012, 13:25:08 pm »
Jeg stiller gjerne opp på litt skruing i helga om du bestemmer deg for å nappe ut motoren. Ser ut som om det kan være simringen på svinghjulet ja.
Kim
Loggført
VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...