Polering og puss

<< < (3/23) > >>

BeetleBug:
Ikke en hånd i verden kan erstatte en maskin! Når det er sagt - håndarbeide fungerer bra til siste hånd på verket, feks avsluttende lag med voks.

Mvh
BB

Race-buggy:
Sitat fra: BeetleBug på mai 13, 2008, 11:19:01 am

Ikke en hånd i verden kan erstatte en maskin! Når det er sagt - håndarbeide fungerer bra til siste hånd på verket, feks avsluttende lag med voks.

Mvh
BB

det er helt sant

BeetleBug:
Sitat fra: JTWE på mai 12, 2008, 13:00:28 pm

Post anbefalinger og også grunn. Tips og veiledning er også nyttig.

Maskin:
Hvilken maskin

Hvilke polerkluter til maskin

Kjemikalier

Håndpolering
Polerkluter

Kjemikalier

Annet

Vaskeprodukter
Pusseskinn
Etc

1) Vask med avfetting og høytrykk, svamp og tørk.
2) Fjerne asfalt og urenheter med clay og "glide"middel
3) Ny vask med Esso Sabilex, svamp, vann og høytrykk
4) Lakkrens/Rubbing med maskin, fjerne riper og swirls. Svamper av ulik hardhet.
5) Voks påført med maskin og av med maskin
6) Topcoat for hånd

+ + + + + + + +

Selv har jeg god erfaring med produkter fra Sonax, spesielt hardwaxen fungerer utmerket. Den blir ikke superblank men er det ønskelig så finnes det nok av show (off) vokser og top coats som fungerer. Når det gjelder merker så er vel smaken som baken og markedet stort. Når jeg er tom for Sonaxprodukter så kommer jeg til å prøve proffproduktene fra 3M.

Mvh
BB

HansO:
Sant det du sier om maskiner BB, men det er en kunst å bruke, samtidig som man bør kjøpe en god maskin.

Oval57:
Sitat fra: EspenX på mai 12, 2008, 21:51:08 pm

Kan anbefale Meguiar-produkter, endel die hard pusse-fans mener det merket slår Autogym ned i støvlene. Ellers har jeg fått råd om å aldri polere i sirkelbevegelser fordi det alltid vil være litt urenheter på lakken og overflateriper i sirkel vises uansett hvilken vei lyset kommer fra. Polerer du i kun en bevegelse, blir ripene mindre synlige.

En poleringsekspert i nærområdet hjemme driver egen gesjeft. Han har avtale med Autoglym og mener at det er best. En som har avtale med Meguir vil si at det er best. Ikke veit jeg. Det aller viktigste er å beskytte lakken.

Avfetting: Turtle Wax, både super og vanlig.
Vask: selv er jeg svært fornøyd med en vanlig vask med Biltema sin shampo, men aller helst bare rent vann om ikke bilen er møkkete.
Polering: da sverger jeg til Autoglym resin polish.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side