mai 03, 2025, 12:34:38 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bøye styrearmer på spindler, splittbuss.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bøye styrearmer på spindler, splittbuss. (Lest 719 ganger)
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Bøye styrearmer på spindler, splittbuss.
«
på:
juni 07, 2012, 14:01:47 pm »
Lurer nå litt på en ting.
Har over flere år vært lettere innvolvert i senking av en splittpanel fra 1958. Den har fått hjemmebygget "straight axle" konvertering bak og innkortet høydejusterbar forstilling og jeg har selv flippet spindlene. Bilen er LAV, men mye vil ha mer. Begrensningen foran er at styrestagene slår i rammevangen ved fjæring selv om det er boret og presset inn hylser for å sette endeleddene "feil vei" på styrearmene. Men etter en prat med en ekte norsk "rockabilly" man som kjører og bygger om mye customiserte og rodda amerikanere så fikk vi et tips. Han fortalte at det var helt normalt, faktisk nødvendig å varme og bøye ned styrearmene på gammle amerikanske biler ved ombygging til droppede spindler.
Noen her som har erfaring med lignende på splittbuss?
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...