ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« på: juni 10, 2012, 22:24:11 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #1 på: juni 14, 2012, 08:03:15 am » |
|
Blir flott denne, kva motor har du...eksos...??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem
   
Innlegg: 380
Bosted: dokka
|
 |
« Svar #2 på: juni 14, 2012, 10:44:29 am » |
|
pent 
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #3 på: juni 16, 2012, 15:56:39 pm » |
|
Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran  vi får se når karossen er montert. Trenger et innug til 40hk noen som har?
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #4 på: juni 16, 2012, 19:42:00 pm » |
|
Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran  vi får se når karossen er montert. Trenger et innug til 40hk noen som har? Å ja det gjer eg og akkurat nå på min 57. men eg har en større oppgradering på heile bilen, bl.a. satt på igjen orginal hekk (H apron) m bakspissar og bakplate, byttet interiør til orginale seter å sidepaneler, innkjøpt nye vinduslister m krom, skiftet ut masse uorginale skruer, og nå inn med 67 1300 gearkasse og 1969 "prosjekttrådmotor" som er superoverhalt. Skal likevel beholde 6volt på bilen. -min er og senka to hakk bak nå, m puma framme. (litt fjering er igjen enno  ) regner med at jeg har bilen på vegen igjen om ca en mnd... -keep on the good work... ovalt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #5 på: juni 16, 2012, 21:58:37 pm » |
|
Skal montere inn en nyoverhalt 1300 40hk motor imorgen samt sette karossen på plata.Eksosen lager jeg selv.Senka bilen et hakk til bak igår så nå er det to hakk bak og muligens litt for mye foran  vi får se når karossen er montert. Trenger et innug til 40hk noen som har? Å ja det gjer eg og akkurat nå på min 57. men eg har en større oppgradering på heile bilen, bl.a. satt på igjen orginal hekk (H apron) m bakspissar og bakplate, byttet interiør til orginale seter å sidepaneler, innkjøpt nye vinduslister m krom, skiftet ut masse uorginale skruer, og nå inn med 67 1300 gearkasse og 1969 "prosjekttrådmotor" som er superoverhalt. Skal likevel beholde 6volt på bilen. -min er og senka to hakk bak nå, m puma framme. (litt fjering er igjen enno  ) regner med at jeg har bilen på vegen igjen om ca en mnd... -keep on the good work... ovalt. [/quote Beholder også 6v vil ha bilen mest mulig orginal utenom senking og bredda bakfelger.Har kledd av alle dekslene på en orginal 1200ccm motor sånn at jeg får kledd ut 1300motoren til og ligne mer på org motoren 
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #6 på: juni 16, 2012, 23:24:10 pm » |
|
ok, jeg gjorde dette på den motoren som jeg har kjørt med til nå, men den gikk varm selv om jeg plukket av termostaten og ga "full luft" inn i viftehuset. Neste gang jeg skal sette inn "gammelmotor" vil jeg kjøpe SCAT viftehus (lik det gamle) men med doghouse). Da må man få seg en adapter å flytte ut oljekjøleren så sylinder nr 3 også får nok kjøling. "nyemotoren min skal få ha orginalviftehuset som er mye bedre til å kjøle alle sylindrene. Dette merkest best om man bor der det blir mye stigning å bratte bakker. På turen til Bugcamp Hedemark, brente jeg eksosventilen på syl nr.3. kom meg hjem m motor som fusket, men da kjøpte jeg nyoverhalt motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #7 på: juni 17, 2012, 08:38:09 am » |
|
Hmm,burde jo gå og bytte dekslene byttet du alle ink varmepotter??
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #8 på: juni 17, 2012, 10:50:57 am » |
|
Hmm,burde jo gå og bytte dekslene byttet du alle ink varmepotter??
Ja satte på alt fra gamlemotorene, men tror likevel at dette kunne vert ok dersom jeg hadde hatt en orginalmotor som var i topp stand. mistenker at den motoren kan ha vert noe "feilstilt eller varmkjørt" fra før... -Gamle motorer som fortsatt går bør man vere svært forsiktig med, fordi det nettop er litt dårlig kjøling på disse orginalt, samt at lite hk tyner motorene med "større belastning" å temperaturen øker... - Disse motorene med fast dynamofot er lite ettertraktet m.h.t. trimming nå, fordi det er kommet mye bedre blokker og motorer senere. Femtitallsmotorene har f,eks ikke lagerbane til camakslingen og det er her det svake punktet kommer sammen med kjøling til syl.3 da. men likevel er min drøm at det kan la seg gjøre å bygge opp igjen en av gamlemotorene med f.eks old speed parts, t.eks; okrasa eller judsom kompr. etter at blokk veiv m m er fullstendig overhalt, og at en da kan få ut noen få hk mere slik at motoren drar lettere, kanskje komme opp til 40 -50 hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #9 på: juni 17, 2012, 11:13:31 am » |
|
Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #10 på: juni 17, 2012, 12:33:44 pm » |
|
Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.
Dett ser veldig bra ut LIKER  Holder på i garasjen nå og sette karossen på,akuratt satt motoren på girkassen.Skal ha av reimskiva på veiven men den sitter noe j....g begge veier er det lings eller vanlige gjenger?
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #11 på: juni 17, 2012, 13:56:31 pm » |
|
Her er det utstyret som skal inn i min oval for en lengre periode nå. 69 mod. 1300 og 67 gearkasse m oval akslingene, å tette lager pga senk.
Dett ser veldig bra ut LIKER  Holder på i garasjen nå og sette karossen på,akuratt satt motoren på girkassen.Skal ha av reimskiva på veiven men den sitter noe j....g begge veier er det lings eller vanlige gjenger? Det er vanlige gjenger, (lås fast svinghjulet i to av boltene...(to rør innpå boltene med påsveist stoppere til svinghjulstennene) - stor pipe m røyr...så må du gå til biltema å kjøpe deg en to armet avdrager til ca 65 kr. å slipa til den slik at den smetter inn i de to "hola" nermest senteret, å dra skiva av med den. så gjømmer du den i verktøyskrinet ditt (selvlagd VW avdrager spesielt for reimskiva  Nytter ikke å "dra av reimskiven" på annen måte, da blir den ødelagt. ----send bilder da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #12 på: juni 17, 2012, 14:58:07 pm » |
|
Hadde ters så nå er det av,motor montert bunnplate og karosseriet endelig forent igjen  Bilder kommer,senkinga ble perfekt  Har ikke vært så glad som dette på lenge.
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #13 på: juni 17, 2012, 22:38:24 pm » |
|
Bilder av bilen på plata 
 oval1.jpg (86.3 KB. 576x432 - vist 319 ganger.)
 oval2.jpg (93.62 KB. 576x432 - vist 252 ganger.)
 oval3.jpg (90.04 KB. 576x432 - vist 305 ganger.) Det er foresten bare vanndråper på bunnplata inni bilen.
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #14 på: juni 18, 2012, 06:42:09 am » |
|
ja du har grunn til å vere stolt. Bli jo som ny denne nå, flott farge dette, skal du ha to farger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #15 på: juni 18, 2012, 18:29:01 pm » |
|
Bilen er grønn oppe og hvit under lista  Så nå blir det neste og vannslipe karosseriet og ha første runde med klarlakk,skal iallefall ha 2 ganger med mellompuss da blir den veldig blank og dyp i lakken
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #16 på: september 19, 2012, 18:56:05 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
Venndøl
Juniormedlem
 
Innlegg: 73
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #17 på: september 19, 2012, 19:33:45 pm » |
|
Nydelig! Friske og fine farger...
|
|
|
Loggført
|
N00b
|
|
|
1303S73
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
 |
« Svar #18 på: september 19, 2012, 21:59:46 pm » |
|
Flott bil.
Hilsen Geir.
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #19 på: september 23, 2012, 11:34:55 am » |
|
Takker 
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #20 på: september 23, 2012, 14:28:27 pm » |
|
detta ser bra ut 
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #21 på: september 23, 2012, 17:32:48 pm » |
|
Takk,ja det skal bli bra dette :)Neste sommer så er jeg klar:-) Et bilde av bilen i dag etter montering av fanger lister og speil 
 DSC04725.JPG (121.76 KB. 576x432 - vist 241 ganger.)
 DSC04726.JPG (100.42 KB. 576x432 - vist 238 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
ww2
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #22 på: september 28, 2012, 18:27:51 pm » |
|
Panser montert  Er det noen som har glass og pæreholdere til hjertelys trenger dette sårt.
 DSC04759.JPG (97.96 KB. 576x432 - vist 220 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
|
|
|
|