mai 04, 2025, 16:08:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: johnnie`s 4-play  (Lest 1824 ganger)
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« på: mai 13, 2008, 14:34:32 pm »

Noen har som har prøvd 4 porter US gasser på luftkjølt? (ikke turbo)
Lest litt på samba, mange med negative holdninger, men virker ikke som at mange faktisk har prøvd..

Vurderer å prøve dette på en T-4.
Noen som sitter på et bilde av et sånn oppsett?

Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: mai 13, 2008, 16:07:26 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:57:25 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: mai 13, 2008, 19:51:58 pm »

Noen mener ising vil kunne forekomme, også med progresiv weber.
Er dette pga den lange veien?
Kommer til å lage innsug selv, og lurer på å "dele" det på midten.(to separate kammer) Noen innvendinger på det?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 13, 2008, 20:09:37 pm »

Snakka for noen år siden med en svenske som hadde prøvd med en Holly-forgasser(eller hva det nå heter) 4 port. Han hadde prøvd seg fram med mye, men hadde ikke fått bilen til å gå ordentlig med den. Han brukte den på en 2180 T1 mener jeg det var..  Han hadde hatt den til bremsing og folka der hadde sagt at problemet var dråpeforming av bensin på lavere turtall... Med en så stor gasser tror jeg ikke det er noe større problem med ising...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mai 14, 2008, 13:45:23 pm »

En av de største fordelene med å bruke dobbel forgassere er at man slipper den elendige løsningen med lange rør etter gasseren. Lange rør gjør at man bensinblandingen har lett for å separere, og du får dårligere forbrenning. Skal du bruke holley (hvorfor egentlig) så bør du kjøpe de som de kapper i to for at runnerne skal matche venturiene bedre på V8 motorer. Tenk også på at halsringer ikke er en lett afære  å bytte i Holley gasserne,  men det har holley videreutviklingen "Demon".... vips er IDA billig.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: mai 14, 2008, 22:33:22 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:57:51 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #6 på: mai 14, 2008, 22:42:05 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:58:04 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #7 på: mai 15, 2008, 20:13:17 pm »

Blir å bruke de røra fra Cip og lage "fordelingsboksen".
Lurer på å kjøpe Edelbrock(hørt de er litt lettere å ha med å gjøre). Kommer til å bruke en "lite" 450cfm eller 500cfm.
Har tenkt å dele innsuget, for å få noe mer gass hastighet. lurer også på å kjøpe med vacum styrte andren porter.

Hvorfor? Få et NYTT, greit fungerende(forhåpentligvis) oppsett for 2000kr(moro å forske litt å)
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #8 på: mai 15, 2008, 21:27:22 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 02:57:14 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!