Zorteper
Medlem
  
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy
|
 |
« på: juni 19, 2012, 12:07:42 pm » |
|
Er det noen forskjell på kjøleviftene mellom 1200, 1300, 1500 og 1600? Er vifta (minus viftehus) lik fra 1300 -> ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: juni 19, 2012, 12:13:50 pm » |
|
ikke lik på SP og DP
Doghouseviftehusene har størst vifte.
Skal etter sigende også være forskjell på gasser / EFI og. Men who knows..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Zorteper
Medlem
  
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy
|
 |
« Svar #2 på: juni 19, 2012, 12:46:07 pm » |
|
Hmmm... ok, men hva er fysisk forskjell på DP kontra SP? Jeg har dynamo og vifte flyttet over fra 1300 SP og 1600 viftehus. Det passet rett over, men er det kanskje noe med antall skovler e.l.?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: juni 19, 2012, 12:51:33 pm » |
|
fysiske forskjell ja
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Zorteper
Medlem
  
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy
|
 |
« Svar #4 på: juni 19, 2012, 15:05:55 pm » |
|
Ja, og det er jo det jeg undrer på.. Er det mer schwung i en 1600-vifte, eller har de samme effekt som en 1300?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #5 på: juni 19, 2012, 21:09:10 pm » |
|
De for doghouse er bredere, og de eldre 1200 hadde færre skovler.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #6 på: juni 19, 2012, 23:16:10 pm » |
|
Hmmm... ok, men hva er fysisk forskjell på DP kontra SP? Jeg har dynamo og vifte flyttet over fra 1300 SP og 1600 viftehus. Det passet rett over, men er det kanskje noe med antall skovler e.l.?
Det går fint slik du har gjort, men ikke omvendt. Forskjellen er bredden på viften. Mao, viften bør følge viftehuset.
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
Zorteper
Medlem
  
Innlegg: 187
Bosted: Kråkerøy
|
 |
« Svar #7 på: juni 20, 2012, 08:05:39 am » |
|
Takk for svar og bilder! Da er det bare å tute videre med det jeg har montert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ben1303
Juniormedlem
 
Innlegg: 59
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: juni 23, 2012, 16:26:09 pm » |
|
Nøyaktig hva er/hvor sitter en doghouse kjøling, og hvor stammer navnet fra? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: juni 23, 2012, 16:35:13 pm » |
|
Doghouse: kjøleren står utenfor linjen til viften, altså utenfor viftehuset.
Kjøkeren har ett eget lite hus, aka "doghouse"
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ben1303
Juniormedlem
 
Innlegg: 59
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: juni 23, 2012, 16:46:36 pm » |
|
Aha 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|