mai 05, 2025, 16:17:48 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
topper VS sylindere 1300 - 1600
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: topper VS sylindere 1300 - 1600 (Lest 1095 ganger)
janpotet
Supermedlem
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud
"harry" er ett kompliment!!
topper VS sylindere 1300 - 1600
«
på:
juni 24, 2012, 13:07:41 pm »
morn
ble litt spontan splitting av blokka siden jeg kjeda meg. dette er en 1300 DP
tenkte å sette på ett sånn 1600 sett ( skal være bolt on så vidt jeg har fått med meg? )
spm mitt da er om toppene fra 1300dp passer til disse?
Loggført
tlf 90 11 98 33.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: topper VS sylindere 1300 - 1600
«
Svar #1 på:
juni 24, 2012, 13:22:32 pm »
Nei.
1300 topper må åpnes for større sylindre
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
janpotet
Supermedlem
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud
"harry" er ett kompliment!!
Sv: topper VS sylindere 1300 - 1600
«
Svar #2 på:
juni 24, 2012, 14:08:43 pm »
ok. takker.
da er det bare å lete etter 1600 topper med andre ord. noen som har ett sett liggende?
Loggført
tlf 90 11 98 33.
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: topper VS sylindere 1300 - 1600
«
Svar #3 på:
juni 26, 2012, 11:38:00 am »
Tror det koster ca 1000,- for å ta de opp til 1600 sylindrer. I samme slengen kan du øke kompresjonen noe ("høvle toppene"), gir litt mer futt.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
janpotet
Supermedlem
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud
"harry" er ett kompliment!!
Sv: topper VS sylindere 1300 - 1600
«
Svar #4 på:
juni 27, 2012, 06:13:25 am »
høvlinga har jeg tenkt på ja, bare aldri skrudd noe særlig på disse motorene, gått mer i volvo i gamle dager.
noen linker til hvor man finner tolleranser? eller vet du kanskje hvor mye jeg kan frese av?
Loggført
tlf 90 11 98 33.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...