>>
Spennende!! Jeg ser jo helt klart en unik mulighet til å få en ekstremt bra air ride løsning foran med det oppsettet der?
Er det der køstom-bygget eller er det "hyllevare" ?
>>
Jag har tillverkat en jigg som jag gör huvud delen i, samt en jigg för A-armarna.
Men jag har bara tillverkat 2st än så länge.
Dom har vart under hård testning, En i min banbil och en på en Baja-Bug ute i skog och mark.
Grund ideen är inte min utan en vidare utveckling av ett system jag hittade i USA får något år sedan.
Jag tänkte jag skulle starta upp en tillverkning på detta (tillsammans med en del andra VW relaterade saker) under vintern. Men det blir tillverkning efter order, så modifiktion efter önskan är så klart möjligt.
Jag kommer inte att försöka få det godkännt hos biltilsynet i Norge så det går säkert inte att få bilen godkännd med detta i Norge. (Kan inte regelverket här)
Systemet är robust/kraftigt byggt, det har fungerat felfritt i många hundra mil i min race bil och lika så i vår test Baja-Bug som fått leva ett hårt liv i skog och mark.
Så man kan se detta som ett rent 'Hemma Bygge' och därför kommer priset för ett system utan spindlar (använder original VW spindlar ) hamna på runt 3000.- Nok.
-------------------------------------------
(Om nu alla 'Jag vet bättre an att handla av en galen Svensk' blir sugna på att tracka ned på detta system, så gör det i en egen tråd. Förstör inte denna tråd med sånt... Ingen tvingar någon att köpa detta av mej.)

-------------------------------------------
/n.