SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #90 på: august 16, 2013, 10:20:42 am » |
|
du må jo tenke å lage feste til dempere bak i buret.
Selvfølgelig... men lurte på om det var noen teorier på om de skal stå rett ned til akslene, eller vinkles fremover eller bakover på øvre feste (i buret). Det kan jeg isåfall avgjøre med lengden på coilovers. Han som bygger buret hadde noen tanker rundt det siden bilen kun skal kjøres rett frem.. Hot Owl: will do, har du noen "formel" på dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #91 på: august 16, 2013, 10:52:21 am » |
|
du kan jo se på bilda jeg sente til deg av bilen til Dave Dinning
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #92 på: august 16, 2013, 11:09:11 am » |
|
Tenk på dette, en fjernstyrt langdragster er like rettningstabil som en full size. Det kommer av at den har samme forhold mellom lengde og bredde. Og at tyngdepunktet er tilsvarende lavere.
Om du tar for deg en bil som er godkjent for dragracing, for eksempel den høye Willys pickupen til Glassmester Olsen, og får tak i sporvidde og akselavstand, vekt og tyngdepunkt. Så regner du på forholdstallene i den, da vil din Fiat se ut som den beste dragracing bilen i historien. Du må antagelig ha motoren på taket for å få fiaten like ustabil.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #93 på: august 16, 2013, 11:17:18 am » |
|
mags: ...vanskelig å se vinkling på de bildene, selv om det ser ut som de står ganske rett? Har sett andre som har dem vinklet fremover, men vil gjerne høre hva matematikerne mener  Hot O: kan jeg sitere deg på dette hvis de lager vanskeligheter?  Lenge siden jeg har sett Willysen i aksjon, men den var/er HØY ja - og med motoren 2 meter over bakken..hehe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #94 på: august 16, 2013, 12:08:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #95 på: august 16, 2013, 12:23:00 pm » |
|
Demperne dine skal helst gjøre jobben så linjert som mulig, svingakselopphenget beveger seg både innover og fremover, derfor bør demperen stå på halvveien mellom. Så litt inn i toppen og litt fremover.
Klart du kan sitere, men monter alt så lavt som mulig i bilen og sett i plastruter for å senke tyngdepunktet.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #96 på: august 16, 2013, 12:26:55 pm » |
|
Demperne dine skal helst gjøre jobben så linjert som mulig, svingakselopphenget beveger seg både innover og fremover, derfor bør demperen stå på halvveien mellom. Så litt inn i toppen og litt fremover.
Klart du kan sitere, men monter alt så lavt som mulig i bilen og sett i plastruter for å senke tyngdepunktet.
Thanks! Var noe sånt jeg tenkte Plastruter er under arbeid  Bedre bilder der mags 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #97 på: august 16, 2013, 12:29:55 pm » |
|
 som på verdens raskeste VW: 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #98 på: august 16, 2013, 13:05:25 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #99 på: august 22, 2013, 13:15:09 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #100 på: august 22, 2013, 14:07:15 pm » |
|
Ohoo! Det går hit og det går dit og så går det rundt en liten bit 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #101 på: august 22, 2013, 14:33:56 pm » |
|
Det viktigste er at det går fremover  Skal bort på en liten inspeksjon før alt helsveises, og så er det opp til meg med resten. Nå er det bare en endeløs rekke av store og små detaljer som må på plass..., aner nesten ikke hvor jeg skal begynne  Hoho...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #103 på: august 27, 2013, 11:13:40 am » |
|
Da er bilen også verifisert ok for arrangement under NBF's regler!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #105 på: august 27, 2013, 16:02:54 pm » |
|
Dette er den hotteste tråden å følge akkurat nå... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #106 på: august 27, 2013, 16:13:33 pm » |
|
Dette er den hotteste tråden å følge akkurat nå...  Takk for det Reiel, men nå tar du vel litt hardt i..hehe  Hyggelig at du liker prosjektet ihvertfall 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #107 på: august 28, 2013, 12:05:48 pm » |
|
Bur ferdig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #108 på: august 28, 2013, 22:30:00 pm » |
|
skal du taksenke den Fiaten eller?? cool italyano!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #109 på: august 28, 2013, 22:44:52 pm » |
|
skal du taksenke den Fiaten eller?? cool italyano!!  Buret er allerede på plass, så det er litt for sent Var inne på tanken, men er ikke i stand til å gjøre den jobben selv tror jeg, og å sette det bort ville vel kostet en formue.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #111 på: august 28, 2013, 22:52:27 pm » |
|
skal du taksenke den Fiaten eller?? cool italyano!!  Buret er allerede på plass, så det er litt for sent Var inne på tanken, men er ikke i stand til å gjøre den jobben selv tror jeg, og å sette det bort ville vel kostet en formue..  ja er ikke billig med slik spesialarbeid,visst noen tar på seg slik...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #112 på: august 28, 2013, 22:54:29 pm » |
|
Får poste en Ford jeg også da (en til)...dette er den desidert cooleste av de tre jeg har og ett lykkefynd av de sjeldne   Anglia??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #113 på: august 28, 2013, 23:01:31 pm » |
|
Nesten...eller i prinsippet samme bil, men deliveryen heter Thames. Har to Anglia'er også..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #114 på: august 28, 2013, 23:03:13 pm » |
|
stilig!! bildet sier alt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #115 på: august 28, 2013, 23:08:37 pm » |
|
Nesten...eller i prinsippet samme bil, men deliveryen heter Thames. Har to Anglia'er også..
tøff bil!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #116 på: august 28, 2013, 23:13:17 pm » |
|
Hurst gassern er faktisk bygd på en Prefect, 4 dørs, så den er en liten anelse lenger enn Anglia og Thames. Men så sinnsykt cool..!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
   
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
 |
« Svar #119 på: september 04, 2013, 12:11:32 pm » |
|
Prøvemontering av girkasse og motorblokk... Må gjøre noen justeringer på girkasse-festene for å få ting der jeg vil ha de.    Litt bodywork å gjøre også. Venstre side er relativt bulkete og er rullemalt med noe tjukk og ugrei maling. Masse sliping, må bytte dør, og osv... heldigvis lite rust.
|
|
« Siste redigering: september 06, 2013, 20:14:29 pm av SixGun »
|
Loggført
|
|
|
|
|