Ruggen
|
 |
« på: juli 30, 2012, 20:23:08 pm » |
|
Driver å skal ta av noen aksler på en defekt kasse, men åssen i svarte helxxxxxe skal dette gjøres? Segering har jeg hørt folk si at må av, men hvor er denne? Jeg ser den ikke ..... 
 IMG_4291.jpg (99.48 KB. 640x480 - vist 138 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #1 på: juli 30, 2012, 21:51:49 pm » |
|
Den sitter på undersida av ringen akslen ligger på i bildet ditt, vanskelig og komme til men du skal kunne kjenne den med fingrene om du går rundt hele ringen på innsiden...(mot girkasse)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #2 på: juli 30, 2012, 21:54:05 pm » |
|
Mener du da: inner ringen i det lageret i mitten? - På innsiden av det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #3 på: juli 30, 2012, 22:01:45 pm » |
|
Tatt for 2 min siden ...
 IMG_4295.jpg (74.4 KB. 640x480 - vist 143 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #4 på: juli 30, 2012, 22:31:01 pm » |
|
Mener du da: inner ringen i det lageret i mitten? - På innsiden av det?
Stemmer, finner du ikke?...kanskje noen har fjerna den, men da burde jo driten være løs 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #5 på: juli 30, 2012, 22:32:23 pm » |
|
Dra av plastkoppen som sitter rundt så får du litt bedre overblikk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #6 på: juli 31, 2012, 01:38:45 am » |
|
Åpn opp øya folkens. Dette er ikke en tunnelkasse. Men en splitt-delt kasse. For å få ut akselene må hele kassa deles. Deretter må diffen deles. Voila. Du har løse aksler 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #7 på: juli 31, 2012, 05:42:17 am » |
|
Det var det jeg også kom til Jee, men har ikke fått med meg annet enn at "alle" aksler var til å ta av 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ovalt
Supermedlem
    
Innlegg: 1148
Bosted: gol
|
 |
« Svar #8 på: juli 31, 2012, 07:29:55 am » |
|
Det er tydeligvis så mange varianter og modeller av dette, at oss vanlige "amatører" ikke burde komme med råd... Jeg fikk iallefall tips fra Jee når jeg hadde akselskifte på mi kasse, og da ble det plankekjøring og nå viser det seg at dette er en helt annen type igjen da. Mitt råd er å alltid spørre spesialistene i forumet her.
ovalt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
atufte
|
 |
« Svar #9 på: juli 31, 2012, 12:14:34 pm » |
|
Det var det jeg også kom til Jee, men har ikke fått med meg annet enn at "alle" aksler var til å ta av  Hmm, da lærte jeg noe nytt i dag også...  Beklager for misfortåelsen... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #10 på: august 01, 2012, 16:35:32 pm » |
|
Delte kassa og da var det ikke noe jobb i hele tatt, men det jeg da lurer på ... når startet tunnelkassene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #11 på: august 03, 2012, 01:17:06 am » |
|
1959 var offisielt de siste med splitt-delt kasse. Men de satt også i noen 60 modeller, da modellskifte går i August.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|