mai 06, 2025, 01:18:18 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Lakke/restaurere ratt & girkule til boble
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Lakke/restaurere ratt & girkule til boble (Lest 999 ganger)
VeteranBobla
Supermedlem
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar
Lakke/restaurere ratt & girkule til boble
«
på:
august 01, 2012, 13:01:09 pm »
Noen som har restaurert et ratt før? Hvordan gjøres det og hvem gjør det?
Et ratt og en girkule blir jo mye brukt så det bør jo gjøres skikkelig slik at det ikke blir slitt av med en gang.
Jeg ønsker å gjøre en standard girkule og et standard ratt fra en 1969 sparkäfer til matt svart.
Loggført
T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961
Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) -
http://www.MbMproduction.net
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
Sv: Lakke/restaurere ratt & girkule til boble
«
Svar #1 på:
august 01, 2012, 13:37:43 pm »
Dette er vel ikke et stort problem. Har lakkert mine ratt med 2k billakk og flere lag klarlakk.
Et ratt er vel lakkert opprinnelig til T1?
Loggført
Mvh
Marius
VeteranBobla
Supermedlem
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar
Sv: Lakke/restaurere ratt & girkule til boble
«
Svar #2 på:
august 01, 2012, 15:12:29 pm »
Brukt lakksprøyte og kompressor? Eller får man solid nok lakk på boks? Fordelen med klarlakk er at fargen ikke får en annen tone når det blir litt slitt...?
Loggført
T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961
Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) -
http://www.MbMproduction.net
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...