mai 05, 2025, 07:11:16 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
SUGETURBO...
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: SUGETURBO... (Lest 1922 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
SUGETURBO...
«
på:
august 06, 2012, 08:45:57 am »
Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #1 på:
august 06, 2012, 08:52:20 am »
Er det ikke like greit å bygge sprut?
Lettere å holde styr på tenning og bensin.
Bedre justering.
Bensin kun rett i ventilene.
Mulig å bygge så du kan lukke motorlokket.
Vi kan da vel bedre en amerikanarane?
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #2 på:
august 06, 2012, 09:02:40 am »
Sitat fra: ORANGEBUG på august 06, 2012, 08:45:57 am
Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Om en 10-11 dager får vi svar på det
Loggført
LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #3 på:
august 06, 2012, 09:24:57 am »
Sitat fra: holmsen på august 06, 2012, 09:02:40 am
Sitat fra: ORANGEBUG på august 06, 2012, 08:45:57 am
Tjobing, ser at mange dragstere borte i bl.a junaiten, kjører med store holleys og turbo. men hvordan funker dette på en gateræser???
Om en 10-11 dager får vi svar på det
Loggført
http://atomica.tysland.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=13498&g2_serialNumber=2
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #4 på:
august 09, 2012, 12:46:49 pm »
OK
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sti
Seniormedlem
Innlegg: 360
Bosted: Oslo
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #5 på:
august 09, 2012, 18:44:16 pm »
«
Siste redigering: august 09, 2012, 18:46:57 pm av Sti
»
Loggført
Jærva
Supermedlem
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #6 på:
august 09, 2012, 19:51:24 pm »
Da du snakker om gateræser her og ikke drag.bil, så har jeg ett spørsmål... Hvorfor har ingen av dagens fabrikkproduserte biler sugeturbo?
Turbo og sprut er vel to ting som hører sammen.
Loggført
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #7 på:
august 09, 2012, 20:32:44 pm »
Ron Lummus sa vel det som er verdt å si om sugeturbo på SCC for noen år siden.
it works ok for a all out drag car and up to approx 500-550hp but if you want control and more hp you need EFI/ECU
CSP Ghia'en er jo et godt eksempel på hvor bra en sugeturbo kan fungere og kanskje også på hans påstand.
BB
Loggført
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1919
Bosted:
Sv: SUGETURBO...
«
Svar #8 på:
august 09, 2012, 22:16:18 pm »
Godt innlegg Kalle , vet bare ikke helt hva du prøver å si
?
Foreslår derfor for egen regning: å tenke bort fra dette nå , da det finnes plenty av gode kontrollsystemer og annet som ivaretar trykkturbosystemer ... Sugeturbo fungerer men blir ikke billigere om det var tanken ....
Mvh
«
Siste redigering: august 09, 2012, 22:21:22 pm av Sonic
»
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...